Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har store komplekser for utseende mitt. Det vil si, noen ganger føler jeg meg pen, andre ganger skammer jeg meg over å være så stygg. Jeg sminker meg hver dag, ikke for å bli penere men for å skjule det verste og gjøre meg presentabel. Når jeg er ute og folk ser på meg tenker jeg det er fordi jeg ser så rar og merkelig ut. De eneste jeg føler meg trygge hos er sønnene mine og eks-mannen min. Jeg føler meg svært usikker ovenfor mine foreldre. Føler at jeg bringer skam over dem. De er så vellykkede og så har de fått en datter som ikke bare er psyk men som er stygg også. Jeg innser at dette er en helt idiotisk livsanskuelse. Jeg er en dame godt opp i 40 årene og burde gå med hodet høyt hevet og være stolt av det jeg får til, og det er ikke lite. Jeg burde sette pris på mitt utseende og heller understreke det istede for å hele tiden ville skjule det. Men så er det alle disse dagene jeg får helt sjokk når jeg går forbi et speil og får lyst til å gråte. Jo, jeg er svært usikker på mitt utseende; i grunnen ganske usikker i det store å hele. Noen gode råd? Hilsen en som elsker mørket for da er alle katter grå. 0 Siter
cathlin Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Syns nylig du skrev at psykolgen, eller var det en av psykiaterene dine, hadde sagt at du var nydelig? Trodde du da ville fortelle dol at du så bra ut? 0 Siter
Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Syns nylig du skrev at psykolgen, eller var det en av psykiaterene dine, hadde sagt at du var nydelig? Trodde du da ville fortelle dol at du så bra ut? Det stemmer det. Det var psykologen min. Hm, det hadde jeg helt glemt. Men kanskje han sa det til meg bare for å trøste meg? Gi meg selvtillitt? Skulle ønske jeg bare kunne gi blaffen i hele utseendegreia, men jeg klarer ikke. 0 Siter
cathlin Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Det stemmer det. Det var psykologen min. Hm, det hadde jeg helt glemt. Men kanskje han sa det til meg bare for å trøste meg? Gi meg selvtillitt? Skulle ønske jeg bare kunne gi blaffen i hele utseendegreia, men jeg klarer ikke. Kanskje du skulle rette oppmerksomheten mer utover i stedet? Du virker veldig opptatt av deg selv. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Er det utseendet ditt som definerer hvem du er da? Utseendet er da bare ren staffasje som ikke sier noe om DEG som person.... Gjør det beste ut av det utseendet du har fått - og da tenker jeg på å ha god hygiene, få jevnlig hårklipp, ta vare på kroppen din, sminke deg om du liker det osv. Det aller viktigste er dog at du er hyggelig og grei, og at du fokuserer mer på hva DU kan gjøre for å gjøre hverdagen fin for andre 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Hva tror du det er med foreldrene dine som gjør at du får følelsen av å bringe skam over dem? 0 Siter
skipohoi Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Det stemmer det. Det var psykologen min. Hm, det hadde jeg helt glemt. Men kanskje han sa det til meg bare for å trøste meg? Gi meg selvtillitt? Skulle ønske jeg bare kunne gi blaffen i hele utseendegreia, men jeg klarer ikke. Hei, Enig med Togli, utseende betyr veldig lite i den store sammenhengen, det er lite å gjøre med utgangspunktet likevel. Sier du mange nok ganger til deg selv at du er stygg, vil du til slutt tro det selv. Prøv heller det omvendte... Martha Louise er en meget pen dame "i mine øyne". Hva tror du vil skje med henne hvis hun hver dag forteller seg selv alt hun ikke er fornøyd med? Det beste du kan gjøre for deg selv er å prøve å unngå å "dyrke" det negative. Hilsen en som fikk sitt 1. kyss som 20 åring, men "det var kaldt og smakte røyk". :-) 0 Siter
rose23 Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg og folk flest som er voksne bryr seg katten i hvordan folk ser ut. Kom en fremmed dame bort til meg en gang og sa "Synes du jeg er stygg?". Jeg svarta da at jeg synes alle er nydelige på hver sine måter, og det mener jeg. Antrekket var snodig, men ellers var hun nydelig. Jeg har venninner som ikke kan gå til postkassen en gang uten å være nydusjet, sminket og striglet. De synes jeg virkelig synd på. Jeg bor på landet og her går vi like gjerne ut med pappkrone på hodet og supermanndrakt. Anbefales :-) 0 Siter
Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Kanskje du skulle rette oppmerksomheten mer utover i stedet? Du virker veldig opptatt av deg selv. Jeg ER opptatt av meg selv. Har alltid vært det tror jeg. Mer en introspektiv type enn en mer utadgående. Dårlig vane vond å vende? Men nå har jeg vært over hos ex-mannen min og snakket litt om det som plager meg. Han bare rister på hodet. Og jeg føler meg bedre. Dessuten; det er vel ingen som går rundt å føler seg hot hele tiden? Tror alle og enhver kan fortvile over utseende. Aksept innover og fokus utover var det en psykolog som en gang sa til meg. Kloke ord som jeg bør tenke på oftere 0 Siter
Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Jeg og folk flest som er voksne bryr seg katten i hvordan folk ser ut. Kom en fremmed dame bort til meg en gang og sa "Synes du jeg er stygg?". Jeg svarta da at jeg synes alle er nydelige på hver sine måter, og det mener jeg. Antrekket var snodig, men ellers var hun nydelig. Jeg har venninner som ikke kan gå til postkassen en gang uten å være nydusjet, sminket og striglet. De synes jeg virkelig synd på. Jeg bor på landet og her går vi like gjerne ut med pappkrone på hodet og supermanndrakt. Anbefales :-) Godt gjort, men det blir dog litt anderledes. Når man føler seg stygg er det veldig nedbrytende. 0 Siter
Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Hva tror du det er med foreldrene dine som gjør at du får følelsen av å bringe skam over dem? Fordi de er så inderlig vellykkede og pene. Jeg skulle være kronen på verket, men så ble jeg det ikke. Jeg får vel heller konsentrere meg om at de er glade i meg og at jeg er glad i dem. Men det holder hardt! 0 Siter
Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Er det utseendet ditt som definerer hvem du er da? Utseendet er da bare ren staffasje som ikke sier noe om DEG som person.... Gjør det beste ut av det utseendet du har fått - og da tenker jeg på å ha god hygiene, få jevnlig hårklipp, ta vare på kroppen din, sminke deg om du liker det osv. Det aller viktigste er dog at du er hyggelig og grei, og at du fokuserer mer på hva DU kan gjøre for å gjøre hverdagen fin for andre Jeg konsentrer meg om hvordan jeg kan gjøre oppveksten god for sønnene mine. Og for familien min forøvrig. Utover det har jeg liten kontakt med omverdenen. Føler ikke at jeg har så mye å tilføre. 0 Siter
Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Hei, Enig med Togli, utseende betyr veldig lite i den store sammenhengen, det er lite å gjøre med utgangspunktet likevel. Sier du mange nok ganger til deg selv at du er stygg, vil du til slutt tro det selv. Prøv heller det omvendte... Martha Louise er en meget pen dame "i mine øyne". Hva tror du vil skje med henne hvis hun hver dag forteller seg selv alt hun ikke er fornøyd med? Det beste du kan gjøre for deg selv er å prøve å unngå å "dyrke" det negative. Hilsen en som fikk sitt 1. kyss som 20 åring, men "det var kaldt og smakte røyk". :-) Har en hang til å lene meg til det negative. Har noe å jobbe med der. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg konsentrer meg om hvordan jeg kan gjøre oppveksten god for sønnene mine. Og for familien min forøvrig. Utover det har jeg liten kontakt med omverdenen. Føler ikke at jeg har så mye å tilføre. Klart du har mye å tilføre!! Du er jo ALT for barna dine iallefall - og finnes det en viktigere oppgave enn dette? NEI! Du sier jo til deg selv at du er uviktig, lite pen, ikke bra nok osv..... Hadde jeg sagt dette til meg selv ofte nok, så hadde jeg selvsagt trodd på det tilslutt... Slike tanker nekter jeg å tenke - jeg ønsker jo å ha det bra, og da er det mitt ansvar å tenke tanker som gjør at jeg kjenner på at jeg har det bra også 0 Siter
tonie Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg ER opptatt av meg selv. Har alltid vært det tror jeg. Mer en introspektiv type enn en mer utadgående. Dårlig vane vond å vende? Men nå har jeg vært over hos ex-mannen min og snakket litt om det som plager meg. Han bare rister på hodet. Og jeg føler meg bedre. Dessuten; det er vel ingen som går rundt å føler seg hot hele tiden? Tror alle og enhver kan fortvile over utseende. Aksept innover og fokus utover var det en psykolog som en gang sa til meg. Kloke ord som jeg bør tenke på oftere Tenk på deg selv om 20 år, og tenk deg at du ser på bilder av deg selv fra 2012. "Så pen jeg var, hvorfor så jeg ikke det da?" Jeg vedder en tier på at det er det du tenker da, så hvorfor ikke se ordentlig etter og tenke det nå? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg tror jeg ville hatt minst mulig med de foreldrene dine å gjøre... 0 Siter
Gondor Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Tenk på deg selv om 20 år, og tenk deg at du ser på bilder av deg selv fra 2012. "Så pen jeg var, hvorfor så jeg ikke det da?" Jeg vedder en tier på at det er det du tenker da, så hvorfor ikke se ordentlig etter og tenke det nå? Smart. Jeg har ofte sett på ungdomsbilder av meg selv og tenkt; du verden så søt og vakker jeg var! Slett ikke dumt å tenke slik.Takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.