DoleMari Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Beklager "maset" her inne etter barnevernsaken jeg har skrevet om. Min (tidligere) venninne har nå sendt mail om at hun skal politianmelde meg og har snakket med politiet og sendt med to brev som vedlegg. Jeg har ikke orket å lese brevene, bare selve mailen. Hun skriver at hun er ærekrenket og at jeg har faret med løgn og athun lyger ikke, orket ikke lese så mye. Det er jo ikke mitt ansvar hva evt. barnevernet har kommet til. Spørsmålet er da: Må jeg inn til noe avhør? Jeg trodde dette var barnevernets bord og at det er de som avgjør og jeg var "skjermet" for slikt?! Bør jeg svare på mailen, eller la være slik jeg har gjort hele tiden. Jeg føler et behov for å forklare at det var i god mening og at jeg brydde meg om dem. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? 0 Siter
Sør Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Hei, 1) Det indikerer at du hadde rett i det du gjorde. 2) Ikke svar henne. Du har intet å tjene på det. Du vil aldri noensinne få henne overbevist om at det du gjorde faktisk var 100% korrekt. Du gjorde det rette. Husk det! Med vennlig hilsen 0 Siter
DoleMari Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Hei, 1) Det indikerer at du hadde rett i det du gjorde. 2) Ikke svar henne. Du har intet å tjene på det. Du vil aldri noensinne få henne overbevist om at det du gjorde faktisk var 100% korrekt. Du gjorde det rette. Husk det! Med vennlig hilsen Åh, tusen takk! Jeg har tenkt og tenkt om jeg kan ha sagt noe feil eller overdrevet på noen måte siden jeg var sånn i sjokk. Men jeg er ganske sikker på at jeg har sagt det jeg har observert. Politiet kan vel ikke gjøre noe mot meg? Uansett om jeg skulle ha sagt noe feil så er det jo ikke straffbart... herregud, blir helt paranoid jeg nå, 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Du trenger ikke svare på eposten. Du er helt trygg. Bekymringsmelding til barnevernet er ikke ærekrenkende. Hennes reaksjon bekrefter en personlighet som viser at bekymringen var bvelbegrunnet. 0 Siter
Gjest Amsti Skrevet 3. oktober 2012 Skrevet 3. oktober 2012 Bare ignorer hele greia. Hun virker psyk og gal. 0 Siter
DoleMari Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Skrevet 3. oktober 2012 Du trenger ikke svare på eposten. Du er helt trygg. Bekymringsmelding til barnevernet er ikke ærekrenkende. Hennes reaksjon bekrefter en personlighet som viser at bekymringen var bvelbegrunnet. Da er jeg betrygget og skal sove godt :-) 0 Siter
frosken Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei :-) Jeg liker at du fortsatt undertegner med "stolt også", for du har all grunn til å være stolt over at du ville ta den belastningen det medfører å varsle barnevernet om en venninnes omsorgsevne. Du har ingen grunn til å bekymre over hennes trusler om politianmeldelse. Det mest sannsynlige er at politiet ikke kommer til å gjøre noe som helst. Av og til hender det at de oppretter sak og innkaller til en samtale, men du har fortsatt ingenting å frykte fordi du har ikke gjort noe galt. (En bekjent av meg var i tilsvarende situasjon for noen måneder siden og hun ble faktisk innkalt til forhør, men så skjedde det ikke noe mer i saken. Ingen skjønte helt hvorfor politiet overhodet innkalte til det forhøret, så jeg tror det vanlige er at absolutt ingenting skjer. ) 0 Siter
PieLill Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Man får sjelden oppleve at noen takker for å ha blitt meldt til barnevernet. Reaksjonen fra din ex-venninne er så skrudd at det bare bekrefter at du har handlet rett. Så flott at du har tatt belastningen det er å handle til beste for barnet. Ikke bruk krefter på å svare henne. Hun vil uansett ikke være mottagelig for fornuften i ditt svar. Derimot kan hun fort finne noe mer å bråke med deg om. Sett innstillingene på PC-en slik at alle medlingene fra henne går rett i bosset. Blokker henne også på telefonen. Om politiet i det hele tatt ser på denne saken, blir det mest sannsynlig bare en oppklarende tlf.samtale. Du har ikke gjort noe galt. Tvert imot har du handlet forbilledlig. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.