Olav Femte Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hva betyr det egentlig å være desillusjonert? Hørt så mange forskjellige svar på dette ordet. NHD: har svaret, det er jeg sikker på. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Lurer jeg og på, var en psyk.sykepleier som sa jeg var det en gang. Ble fornærmet, høres ut som noe negativt. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Lurer jeg og på, var en psyk.sykepleier som sa jeg var det en gang. Ble fornærmet, høres ut som noe negativt. Dette må meg å deg å en oppklaring i....ikke sant ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 http://snl.no/desillusjon Takk til google :-) 0 Siter
Olav Femte Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 http://snl.no/desillusjon Takk til google :-) Takk for svar ! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Dette må meg å deg å en oppklaring i....ikke sant ? Ja :-) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Lurer jeg og på, var en psyk.sykepleier som sa jeg var det en gang. Ble fornærmet, høres ut som noe negativt. Jeg tror du kanskje har en tendens til å bli fornærmet, hvis du ble fornærmet av å bli kalt desillusjonert. For meg høres det ganske nøytralt ut. Ikke bli fornærmet nå...! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg tror du kanskje har en tendens til å bli fornærmet, hvis du ble fornærmet av å bli kalt desillusjonert. For meg høres det ganske nøytralt ut. Ikke bli fornærmet nå...! Blir ikke lett fornærmet jeg nei Er flere år siden hun kaldte meg det, og jeg var veldig syk. Det er jeg ikke nå, er mye sterkere psykisk nå heldigvis. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Jeg tror du kanskje har en tendens til å bli fornærmet, hvis du ble fornærmet av å bli kalt desillusjonert. For meg høres det ganske nøytralt ut. Ikke bli fornærmet nå...! Vel - vi alle forskjellige - ikke sant ? Hvis du synes det du det du det mener ...er du bare sånn da ? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Blir ikke lett fornærmet jeg nei Er flere år siden hun kaldte meg det, og jeg var veldig syk. Det er jeg ikke nå, er mye sterkere psykisk nå heldigvis. Du har et godt poeng der. Folk som er langt ute og lengt nede skal man være litt forsiktig med, man er sårbar og tar lett ting opp i verste mening. Ikke påstå så mye og fortelle andre hvordan de har det! Jeg merket dette godt selv. Det jeg trengte, var hjelp til å kjenne etter hvordan jeg hadde det, få "tillatelse" til å føle det jeg følte, og gi uttrykk for det. Det var en flink sosionomgutt som lærte meg dette. Jeg er ham evig takknemlig, selv om det skar seg på slutten. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Du har et godt poeng der. Folk som er langt ute og lengt nede skal man være litt forsiktig med, man er sårbar og tar lett ting opp i verste mening. Ikke påstå så mye og fortelle andre hvordan de har det! Jeg merket dette godt selv. Det jeg trengte, var hjelp til å kjenne etter hvordan jeg hadde det, få "tillatelse" til å føle det jeg følte, og gi uttrykk for det. Det var en flink sosionomgutt som lærte meg dette. Jeg er ham evig takknemlig, selv om det skar seg på slutten. Ja, det er viktig å møte folk der de er. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Er detter 13-14-15. åringer ? Unnsskyld så bannslig.... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg tror du kanskje har en tendens til å bli fornærmet, hvis du ble fornærmet av å bli kalt desillusjonert. For meg høres det ganske nøytralt ut. Ikke bli fornærmet nå...! Hei! Hva får deg til å tenke at en person som spør om hva et ord betyr eks desillusjonert er det?? Sånt forstår jeg ikke!! Hvis jeg spør min psykiater hva er det å være mistenksom, betyr ikke det at jeg er mistenksom jeg er heller faktisk tvert i mot, jeg ønsket lære meg kunsten bli mistenksom, men det syns min psykiater var helt unødvendig, og etter forklaringen var jeg enig. Jeg vil gjerne ha svar på hvorfor du tenkte slik? 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Lurer jeg og på, var en psyk.sykepleier som sa jeg var det en gang. Ble fornærmet, høres ut som noe negativt. Det var ikke noe å bli fornærmet over. Hun sa bare at du har hatt høye forventninger eller trodd livet skulle blitt godt, og så erfart at det ikke stemte. Omtrent som å si at du pga livserfaring ikke er naiv. At noen er desillusjonert betyr ikke at det er noe galt med dem, bare at de har hatt så dårlige erfaringer at ikke lenger er optimistiske. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Det var ikke noe å bli fornærmet over. Hun sa bare at du har hatt høye forventninger eller trodd livet skulle blitt godt, og så erfart at det ikke stemte. Omtrent som å si at du pga livserfaring ikke er naiv. At noen er desillusjonert betyr ikke at det er noe galt med dem, bare at de har hatt så dårlige erfaringer at ikke lenger er optimistiske. Ok, det var vel ikke så galt da 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Hva får deg til å tenke at en person som spør om hva et ord betyr eks desillusjonert er det?? Sånt forstår jeg ikke!! Hvis jeg spør min psykiater hva er det å være mistenksom, betyr ikke det at jeg er mistenksom jeg er heller faktisk tvert i mot, jeg ønsket lære meg kunsten bli mistenksom, men det syns min psykiater var helt unødvendig, og etter forklaringen var jeg enig. Jeg vil gjerne ha svar på hvorfor du tenkte slik? Mitt svar var til stjernestøv, ikke til trådstarter Olav Femte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.