Gå til innhold

Hallusinasjon, bivirkning el søvnrelatert?

Anbefalte innlegg

Gjest ut_av_dypet
Skrevet

For en drøy uke siden begynte jeg med Wellbutrin. To dager etter oppstod det hallusinasjoner, fulgt av en sterk forvirring (jeg forstod ikke at det var hallusinasjoner, trodde det var virkelig), men aldri over lang tid. Sist gang det hendte var i går. Jeg mister kontakten med virkeligheten, en "parallell" virkelighet åpner seg.

Jeg har hatt hallusinasjoner mange ganger før, men har da alltid forstått at det ikke er reellt, og de har alltid vært relatert til tidligere traumer. Nå er det altså annerledes.

En lege jeg snakket med mente at det enten var en svært sjelden bivirkning av medisinen, eller et resultat av at jeg sover svært dårlig, og har gjort det i lang tid.

Hvordan kan jeg vite årsaken? Hallusinasjonene er av en slik art at det synes uforsvarlig å fortsette på medisinen dersom den er grunnen, samtidig er den mitt siste lille halmstrå til å komme ut av en langvarig (årelang) depresjon.

Hvor lite søvn skal til for å ha opplevelser som dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan iallefall bli helt ødelagt hvis jeg ikke sover, søvn er veldig viktig.

motorPrøysen
Skrevet

Wellbutrin virker ulikt mange andre antidepressiva ved at det øker dopamin i hjernen, og dopamin har vært knytta til psykoser.

Sånn sett er det en teoretisk mulighet for at Wellbutrin kan utløse psykoser, og det har vært en del rapporterte tilfeller:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21872337

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...