inkeink Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Spør for min venninne. Hun bruker Lyrica og sobril daglig. Vet ikke dosen på Lyrica men hun har betrodd meg at hun blir trett. Sobil en til tre 15 mg daglig. Får hun beholde førerkortet? Eller går lyrica fri pga at det ikke er benzo? Og så lurer jeg på paralgin forte. Har en vennine som bruker det og sobril---er hun i fare og??? 0 Siter
lealaus Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Det spørs hvilken synsvinkel man ser det fra - om hvem som er i fare, mener jeg... Jeg har førerkort på dispensasjon, må søke på nytt hvert andre år. Det står skrevet at jeg ikke får kjøre før etter 12 timer etter inntak av vival (5 mg), imovane (7,5 mg) eller endog atarax. Greit nok - det skjerper meg. Vil uansett ikke være en ulykke på vei til et sted for skje... 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Sånn jeg har forstått det kan man visst ta opptil åtte Paralgin Forte daglig når man skal kjøre bil. 0 Siter
frosken Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Fikk ikke du link til førerkortforskriften av nhd for noen dager siden? Langt bak i forskriften står en tabell over alle relevante medikamenter og "tillatte" doser. Lyrica står på listen over medikamenter det må søkes fritak for dersom dosen er høy nok. (Dersom du ikke vet hva virkestoffet i f.eks. Lyrica er, så finner du det ved først å søke opp Lyrica i felleskatalogen.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.