Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Selv om programmet Folkeopplysningen har underholdt meg, så forstår jeg kritikken av programmet som er kommet fra enkelte hold. Den er litt på sin plass og forståelig, jeg har nok reagert på, måten man "opplyser" folket på. Det har ikke føltes helt realt, men moret meg, men så er jeg skeptisk til alt som ikke kan vitenskapelig dokumenteres. Måten det blir gjort på har imidlertid overrasket meg, den kunne vært gjort mindre personutleverende, mindre fordummende, mindre ydmykende og mer fornuftig og akseptabel hvis man skal være den vitenskapelige arbeidsmetoden rettvis og verdig.. Det som for meg er viktig enten det gjelder religion eller vitenskap er at istedet for at vi bygger murer rundt vår egen stolthet og klokskap, så bør vi heller søke mot å forstår hvorfor andre mener og tror annerledes. Man kan gjøre mest med ufornuften, hvis man selv bevarer fornuften, og det gjelder ikke minst i hvordan vi møter overtroen rundt oss, enten det er Marta Louise sin engleskole eller akupunkturen vi en gang tok. Hvilken klokskap ligger i om jeg tar denne " å tror du på homøopati din dust", lager jeg ikke med det, en unødvendig avstand mellom meg og det menneske jeg ønsker å forstå meninger til? (Hvem har ikke tenkt ufornuftige tanker?) Hvis jeg istedet sier, "Hva får deg til å tro at Homeopati virker?" så lytter til svarene uten å komme med fordømmelsen, men istedet min egen forståelse, på den måten møter jeg saken, med åpenhet, klokskap, og ikke med fordommer. Det gjør man klokest i hvis man vil nå inn til mennesker med sine meninger, hvem gidder å høre på hikke og andre gjentagelser. Kun med saklighet og ærlighet kan man få verden frem. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Kunne ikke vært mer enig. En lege har skrevet en god kronikk om programmet i Aftenposten. http://www.aftenposten.no/meninger/Ondskapsfull-harselas-7008319.html 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei Madelenemie, Dette er folk som latterliggjør seg selv. Dog, det er stor forskjell på å latterliggjøre en privatperson som tror på noe, og å stille en behandler som tar betalt til veggs. "Alternativindustrien" ynder å fremstille seg om en uskyldig selger av urter og ufarlig "naturlig" behandling. Sannheten er at dette er en milliardindustri, som går farmasøytisk industri en høy gang i hva gjelder å bedra, utnytte og være kynisk. Dette er produkter som IKKE er dokumentert. (Hadde de vært det ville det vært skolemedisin.) Årsaken til at de ikke er dokumentert er vanlivis at de ikke fungerer. Dvs. det er bedrageri. I tillegg, og kanskje verre, de har heller ikke testet for farlige bivirkninger. Det er ingen som samler data om noen av disse "behanlingene" faktisk har farlige bivirkninger. Det er ingen sentral register man kan melde fra om, slik som for skolemedisin. Videre, de har vanligvis svært dårlig kvalitetskontroll. Doseringen kan variere utrolig mye fra eske til eske. Ikke la deg lure - dette er en industri full av bedrageri, utnyttelse, og folk som forsøker å angripe alle som vil avsløre dem. Med vennlig hilsen 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Kunne ikke vært mer enig. En lege har skrevet en god kronikk om programmet i Aftenposten. http://www.aftenposten.no/meninger/Ondskapsfull-harselas-7008319.html Hei! Takk, jeg har gått glipp av den, selv om jeg har Aftenposten, merkelig :-) Tusen takk. 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Kunne ikke vært mer enig. En lege har skrevet en god kronikk om programmet i Aftenposten. http://www.aftenposten.no/meninger/Ondskapsfull-harselas-7008319.html ''Kunne ikke vært mer enig. En lege har skrevet en god kronikk om programmet i Aftenposten. http://www.aftenposten.no/meninger/Ondskapsfull-harselas-7008319.html – motorPrøysen'' Nei, ondskapsfullheten er de som bedrar pasientene, med udokumentert behandling. Og "alternative" sjarlataner som lover mer enn de kan holde, hvor de fleste leger er edruelige og sier at "dette kan vi ikke gjøre noe med". Spesielt ser man dette godt blant folk som utnytter både pårøende og pasinter med kreft i terminal fase, hvor man lokkes med spinnville og utrolig dyre tilbud som ikke virker. Det er ikke NRK som gjør noe galt her. Det er de som bedrar uskyldige folk! 0 Siter
frosken Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg synes du har skrevet et svært godt innlegg! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Hei Madelenemie, Dette er folk som latterliggjør seg selv. Dog, det er stor forskjell på å latterliggjøre en privatperson som tror på noe, og å stille en behandler som tar betalt til veggs. "Alternativindustrien" ynder å fremstille seg om en uskyldig selger av urter og ufarlig "naturlig" behandling. Sannheten er at dette er en milliardindustri, som går farmasøytisk industri en høy gang i hva gjelder å bedra, utnytte og være kynisk. Dette er produkter som IKKE er dokumentert. (Hadde de vært det ville det vært skolemedisin.) Årsaken til at de ikke er dokumentert er vanlivis at de ikke fungerer. Dvs. det er bedrageri. I tillegg, og kanskje verre, de har heller ikke testet for farlige bivirkninger. Det er ingen som samler data om noen av disse "behanlingene" faktisk har farlige bivirkninger. Det er ingen sentral register man kan melde fra om, slik som for skolemedisin. Videre, de har vanligvis svært dårlig kvalitetskontroll. Doseringen kan variere utrolig mye fra eske til eske. Ikke la deg lure - dette er en industri full av bedrageri, utnyttelse, og folk som forsøker å angripe alle som vil avsløre dem. Med vennlig hilsen Hei! Du har misforstått! Dette handler ikke om hva du eller jeg tror på, det handler om hvordan man møter andres meninger! Tenk over det! Du virker tilstivnet og det er den fastlåstheten som enten den kommer fra deg eller Nord og... et eller annet, er sørgelig... Den bringer ikke verden en millimeter frem, dere hikker jo hver deres gang! Og da går det bare et skritt frem, et skitt bak, kan du ikke heller slå på NRK debatten da skjønner du hva jeg mener. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Jeg synes du har skrevet et svært godt innlegg! Hei! Takk Frosken :-) 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Du har misforstått! Dette handler ikke om hva du eller jeg tror på, det handler om hvordan man møter andres meninger! Tenk over det! Du virker tilstivnet og det er den fastlåstheten som enten den kommer fra deg eller Nord og... et eller annet, er sørgelig... Den bringer ikke verden en millimeter frem, dere hikker jo hver deres gang! Og da går det bare et skritt frem, et skitt bak, kan du ikke heller slå på NRK debatten da skjønner du hva jeg mener. Hvordan man møter andres meninger avhenger selvsagt både av meningene og personen som frembringer dem (om det er privatperson, eller en "proff behandler"). Om personen er ærlig eller en kriminell. Disse menneskene er ikke stakkarslige "gamle onkler og tanter" som tror at de blir frisk av forkjølelse ved å spise appelsin. ("Gamle besteforeldre" som gir deg appelsiner skal man selvsagt være snille med.) Dette er en milliardindustri. Det er bedrageri, og svært mange av folkene bak bedrar like mye som hvis de stjeler penger på kredittkortet ditt. De har bare en "fin fasade", hvor det de gjør er å stjele penger fra deg, under fasaden av at de skal "hjelpe deg". Man bør møte dem på samme måte som folk som selger forfalskninger av malerier, selv om det disse kvakksalverne gjør er enda verre for de gjør det med mennesker. Med vennlig hilsen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei Madelenemie, Dette er folk som latterliggjør seg selv. Dog, det er stor forskjell på å latterliggjøre en privatperson som tror på noe, og å stille en behandler som tar betalt til veggs. "Alternativindustrien" ynder å fremstille seg om en uskyldig selger av urter og ufarlig "naturlig" behandling. Sannheten er at dette er en milliardindustri, som går farmasøytisk industri en høy gang i hva gjelder å bedra, utnytte og være kynisk. Dette er produkter som IKKE er dokumentert. (Hadde de vært det ville det vært skolemedisin.) Årsaken til at de ikke er dokumentert er vanlivis at de ikke fungerer. Dvs. det er bedrageri. I tillegg, og kanskje verre, de har heller ikke testet for farlige bivirkninger. Det er ingen som samler data om noen av disse "behanlingene" faktisk har farlige bivirkninger. Det er ingen sentral register man kan melde fra om, slik som for skolemedisin. Videre, de har vanligvis svært dårlig kvalitetskontroll. Doseringen kan variere utrolig mye fra eske til eske. Ikke la deg lure - dette er en industri full av bedrageri, utnyttelse, og folk som forsøker å angripe alle som vil avsløre dem. Med vennlig hilsen Hundre prosent enig med deg,Sør, at myndigheten godtar denne form for svindel, er meg en gåte. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 ''Kunne ikke vært mer enig. En lege har skrevet en god kronikk om programmet i Aftenposten. http://www.aftenposten.no/meninger/Ondskapsfull-harselas-7008319.html – motorPrøysen'' Nei, ondskapsfullheten er de som bedrar pasientene, med udokumentert behandling. Og "alternative" sjarlataner som lover mer enn de kan holde, hvor de fleste leger er edruelige og sier at "dette kan vi ikke gjøre noe med". Spesielt ser man dette godt blant folk som utnytter både pårøende og pasinter med kreft i terminal fase, hvor man lokkes med spinnville og utrolig dyre tilbud som ikke virker. Det er ikke NRK som gjør noe galt her. Det er de som bedrar uskyldige folk! Hei! Jeg ble for to år siden, tror jeg ca, "lurt " av en lege. Til å tro at jeg kunne bli kvitt min autisme ved å spise noe og ikke spise noe annet. De var leger de som "lurte "meg Da jeg gradvis skjønte at "jeg blir ikke kvitt min autisme" kuren deres hjelper ikke, den de lovet meg 100 % effekt av, ble jeg lei meg, veldig.! Kurset ble holdt på Rikshospitalet i Oslo og leger fra inn og utland kom, og de lovet alt det jeg så veldig ønsket meg. Min psykiater ble sint, jeg ble overrasket men glad, ja for noen ble sint på mine vegne. Likevel, er disse legene onde, slemme, ute etter å tjene masse penger på meg... vet ikke, de som hjalp meg var ganske idealistiske, der ingen gjorde noe, der ingen lyttet, der var de. Jeg grep det håpet, for meg virket det ikke, jeg tror ikke særlig på det, for vitenskapelige tester som beviser er så langt ikke der. Likevel skjønner jeg dem som griper til håpet, de som vil andre vel, det er ikke grådighet og ondskap i de fleste tilfeller. Vi kan være uenig, men la oss være uenig og søkende etter svar, etter noe som kan hjelpe den enkelte, det er søken etter det som ofte fører til at man av og til griper etter ufornuften. Jeg vet selv hva det er og jeg forsvarer det normalt ikke. 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Jeg ble for to år siden, tror jeg ca, "lurt " av en lege. Til å tro at jeg kunne bli kvitt min autisme ved å spise noe og ikke spise noe annet. De var leger de som "lurte "meg Da jeg gradvis skjønte at "jeg blir ikke kvitt min autisme" kuren deres hjelper ikke, den de lovet meg 100 % effekt av, ble jeg lei meg, veldig.! Kurset ble holdt på Rikshospitalet i Oslo og leger fra inn og utland kom, og de lovet alt det jeg så veldig ønsket meg. Min psykiater ble sint, jeg ble overrasket men glad, ja for noen ble sint på mine vegne. Likevel, er disse legene onde, slemme, ute etter å tjene masse penger på meg... vet ikke, de som hjalp meg var ganske idealistiske, der ingen gjorde noe, der ingen lyttet, der var de. Jeg grep det håpet, for meg virket det ikke, jeg tror ikke særlig på det, for vitenskapelige tester som beviser er så langt ikke der. Likevel skjønner jeg dem som griper til håpet, de som vil andre vel, det er ikke grådighet og ondskap i de fleste tilfeller. Vi kan være uenig, men la oss være uenig og søkende etter svar, etter noe som kan hjelpe den enkelte, det er søken etter det som ofte fører til at man av og til griper etter ufornuften. Jeg vet selv hva det er og jeg forsvarer det normalt ikke. Hei, Jeg sier at ikke at alle "skoleleger" er perfekte; det er de selvsagt ikke. All skolemedisin er heller ikke perfekt - ofte langt fra det. Men alle leger har bestått veldig mange prøver og eksamener, som dokumenterer at de vet/visste hva de snakker om, og hva de gjør. Systemet er ikke perfekt, men det er godt. Finner vi et bedre system, bruker vi det. Leger i det offentlige tjener heller ikke penger på deg som pasient. Lønnen til en sykehuslege er den samme uansett, så det er ikke penger som får dem til å gi deg en behandling, eller la være å gi deg behandling. I total motsetning: En "alternativ behandler" har ingen som helst godkjent seriøs utdanning. At man får diplom for å kunne "homeopati" hjelper null, så lenge det man har diplom i ikke hjelper noen. De "alternative behandlerne" tjener vanligvis store penge på at du skal tro på dette. Det er en milliardindustri, og den er nesten helt uregulert. Det er ingen som sjekker om det de gjør er farlig. ==== Var de som lurte deg ordentlige leger i det offentlige? Ga de deg "alternativ behandling"? Med vennlig hilsen 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Hvordan man møter andres meninger avhenger selvsagt både av meningene og personen som frembringer dem (om det er privatperson, eller en "proff behandler"). Om personen er ærlig eller en kriminell. Disse menneskene er ikke stakkarslige "gamle onkler og tanter" som tror at de blir frisk av forkjølelse ved å spise appelsin. ("Gamle besteforeldre" som gir deg appelsiner skal man selvsagt være snille med.) Dette er en milliardindustri. Det er bedrageri, og svært mange av folkene bak bedrar like mye som hvis de stjeler penger på kredittkortet ditt. De har bare en "fin fasade", hvor det de gjør er å stjele penger fra deg, under fasaden av at de skal "hjelpe deg". Man bør møte dem på samme måte som folk som selger forfalskninger av malerier, selv om det disse kvakksalverne gjør er enda verre for de gjør det med mennesker. Med vennlig hilsen Hei! Da tror jeg du har mye å lære om mennesker, Og det har jeg også, Så er vi i samme båt sør :-) Jeg har gjort min erfaring med noen, det var ikke healere og homøopater, men kunne sikkert vært det, men de var leger og de hadde løsningen/ autismebehandlingen på Rikshospitalet i Oslo. Det var dyrt det kurset, mye dyrere enn noe annet jeg har gjort, men de lovet meg jo å bli frisk :-) De var for å si det mildt ikke onde, kanskje var de onkler og tanter, men de var mest av alt veldig idealistiske, de brant mer enn noen for det de jobbet med, de brant så man kanskje kunne bli frisk ? :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Hei, Jeg sier at ikke at alle "skoleleger" er perfekte; det er de selvsagt ikke. All skolemedisin er heller ikke perfekt - ofte langt fra det. Men alle leger har bestått veldig mange prøver og eksamener, som dokumenterer at de vet/visste hva de snakker om, og hva de gjør. Systemet er ikke perfekt, men det er godt. Finner vi et bedre system, bruker vi det. Leger i det offentlige tjener heller ikke penger på deg som pasient. Lønnen til en sykehuslege er den samme uansett, så det er ikke penger som får dem til å gi deg en behandling, eller la være å gi deg behandling. I total motsetning: En "alternativ behandler" har ingen som helst godkjent seriøs utdanning. At man får diplom for å kunne "homeopati" hjelper null, så lenge det man har diplom i ikke hjelper noen. De "alternative behandlerne" tjener vanligvis store penge på at du skal tro på dette. Det er en milliardindustri, og den er nesten helt uregulert. Det er ingen som sjekker om det de gjør er farlig. ==== Var de som lurte deg ordentlige leger i det offentlige? Ga de deg "alternativ behandling"? Med vennlig hilsen Hei! Ja ja jeg kan oppgi mange navn fra alt fra fastleger til leger på Balderklinikken, Dan leger m.fl de er mange. Til og med min egen fastlege fikk meg i årevis til å dra til et apotek å handle medisiner som trodde ville være god kur for meg. Kurset jeg gikk kan du søke på www.varvei.no tror jeg det var, de lover ikke bare bedring av autisme vansker men at man blir kurert, ingen er alternative behandlere, ALLE er leger. Uansett, nettopp fordi skolemedisinen ikke er perfekt, ikke har alle svar, at det fins urter som har meget god effekt og som senere ofte nettopp blir til legemidler, så har alternativ medisinen sin arena. Jeg syns det er masse juks og tull, men jeg tror ikke at mennesker innenfor denne industrien er mer kyniske enn andre, jeg tror de ønsker å gjøre noe godt, akkurat som leger vil, og derfor bør debatten være mer saklig, ikke sånn ovenfra og ned, jeg vet best, man kommer aldri til å vinne frem med et argument på den måten der. Kun når respekten er der, når man skjønner at uenighet er uenighet, og ikke går på meg som person, kan vi nå inn til hverandre, og på den måten kan kanskje fornuft og vitenskap gjenvinne sin tillit. Ja for en veldig stor % av befolkningen går nettopp til en eller annen alternativ behandling, enten man tør innrømme det eller ikke. 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Da tror jeg du har mye å lære om mennesker, Og det har jeg også, Så er vi i samme båt sør :-) Jeg har gjort min erfaring med noen, det var ikke healere og homøopater, men kunne sikkert vært det, men de var leger og de hadde løsningen/ autismebehandlingen på Rikshospitalet i Oslo. Det var dyrt det kurset, mye dyrere enn noe annet jeg har gjort, men de lovet meg jo å bli frisk :-) De var for å si det mildt ikke onde, kanskje var de onkler og tanter, men de var mest av alt veldig idealistiske, de brant mer enn noen for det de jobbet med, de brant så man kanskje kunne bli frisk ? :-) Joda, og det er en ting hvis de var "din gamle tante" som ville deg vel. Det er forbudt for folk med medisinsk utdanning å drive med mye av "alternativ medisin". Nettopp fordi det gir en kredibilitet til noe som ikke funker. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest øleman Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Da tror jeg du har mye å lære om mennesker, Og det har jeg også, Så er vi i samme båt sør :-) Jeg har gjort min erfaring med noen, det var ikke healere og homøopater, men kunne sikkert vært det, men de var leger og de hadde løsningen/ autismebehandlingen på Rikshospitalet i Oslo. Det var dyrt det kurset, mye dyrere enn noe annet jeg har gjort, men de lovet meg jo å bli frisk :-) De var for å si det mildt ikke onde, kanskje var de onkler og tanter, men de var mest av alt veldig idealistiske, de brant mer enn noen for det de jobbet med, de brant så man kanskje kunne bli frisk ? :-) ''Da tror jeg du har mye å lære om mennesker, Og det har jeg også, Så er vi i samme båt sør :-)'' LOL 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Ja ja jeg kan oppgi mange navn fra alt fra fastleger til leger på Balderklinikken, Dan leger m.fl de er mange. Til og med min egen fastlege fikk meg i årevis til å dra til et apotek å handle medisiner som trodde ville være god kur for meg. Kurset jeg gikk kan du søke på www.varvei.no tror jeg det var, de lover ikke bare bedring av autisme vansker men at man blir kurert, ingen er alternative behandlere, ALLE er leger. Uansett, nettopp fordi skolemedisinen ikke er perfekt, ikke har alle svar, at det fins urter som har meget god effekt og som senere ofte nettopp blir til legemidler, så har alternativ medisinen sin arena. Jeg syns det er masse juks og tull, men jeg tror ikke at mennesker innenfor denne industrien er mer kyniske enn andre, jeg tror de ønsker å gjøre noe godt, akkurat som leger vil, og derfor bør debatten være mer saklig, ikke sånn ovenfra og ned, jeg vet best, man kommer aldri til å vinne frem med et argument på den måten der. Kun når respekten er der, når man skjønner at uenighet er uenighet, og ikke går på meg som person, kan vi nå inn til hverandre, og på den måten kan kanskje fornuft og vitenskap gjenvinne sin tillit. Ja for en veldig stor % av befolkningen går nettopp til en eller annen alternativ behandling, enten man tør innrømme det eller ikke. ''Uansett, nettopp fordi skolemedisinen ikke er perfekt, ikke har alle svar, at det fins urter som har meget god effekt og som senere ofte nettopp blir til legemidler, så har alternativ medisinen sin arena.'' Men Madelenemie - du er, som NHD også påpeker, meget intelligent. Du må jo kunne se den logiske falldøren her? Selvsagt er det ting som skolemedisin ikke funker for. Alt for mange ting, men det arbeides på. Men at skolemedisin ikke kan kurere all kreft, betyr faktisk ikke at dette verken er eller bør være en "arena" for "alternativ medisin". "Alternativ behandling" kan faktisk heller ikke kurere kreft, og det er ikke slik at "alternativ behandling" funker der skolemedisin ikke gjør det. "Alternativ medisin" som virker heter skolemedisin. Alt det som ikke virker er det som er igjen og kalles "alternativ behandling". Med vennlig hilsen 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Joda, og det er en ting hvis de var "din gamle tante" som ville deg vel. Det er forbudt for folk med medisinsk utdanning å drive med mye av "alternativ medisin". Nettopp fordi det gir en kredibilitet til noe som ikke funker. Med vennlig hilsen Hei! Det er absolutt ikke forbudt! Hvordan skulle ellers alle leger på private klinikker virke? Og også som fastleger? Eller med kurs på selveste Rikshospitalet? www.varvei.no Eller alle leger som har egne klinikker? Det fins ikke noe forbud! Det vet JEG mye om!! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 ''Uansett, nettopp fordi skolemedisinen ikke er perfekt, ikke har alle svar, at det fins urter som har meget god effekt og som senere ofte nettopp blir til legemidler, så har alternativ medisinen sin arena.'' Men Madelenemie - du er, som NHD også påpeker, meget intelligent. Du må jo kunne se den logiske falldøren her? Selvsagt er det ting som skolemedisin ikke funker for. Alt for mange ting, men det arbeides på. Men at skolemedisin ikke kan kurere all kreft, betyr faktisk ikke at dette verken er eller bør være en "arena" for "alternativ medisin". "Alternativ behandling" kan faktisk heller ikke kurere kreft, og det er ikke slik at "alternativ behandling" funker der skolemedisin ikke gjør det. "Alternativ medisin" som virker heter skolemedisin. Alt det som ikke virker er det som er igjen og kalles "alternativ behandling". Med vennlig hilsen Hei! Jeg viste ikke at NHD har påpekt at jeg er intelligent :-) I så fall mange mange takk. :-) Jeg er jo IKKE uneig med deg eller NHD tvert imot, vi tre :-) er vel så enig at vi kunne riktig hatt det hyggelig, rundt et bål på Fokstumyra, der jeg kunne imponert dere begge med de nye kokekunstene mine :-) Vi er mer uenig i hvordan vi møter ufornuft, ovetro og det alternative. :-) 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei! Det er absolutt ikke forbudt! Hvordan skulle ellers alle leger på private klinikker virke? Og også som fastleger? Eller med kurs på selveste Rikshospitalet? www.varvei.no Eller alle leger som har egne klinikker? Det fins ikke noe forbud! Det vet JEG mye om!! Jeg tror det er markedsføringsloven som forbyr helsepersonell å bruke tittelen sin for å markedsføre alternativ behandling. Jeg har sett flere stedr at helsepersonell (vanligvis sykepleiere) diskuterer dette. Det kom i stand etter en "alternativ sykepleier" nesten drepte en 1-åring for noen år siden. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.