Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Mange bekymrer seg for kreft. Her kan en lese om faktagrunnlaget for en del forestillinger om hva som er farlig: http://www.helse-midt.no/Aktuelt/Tema/Kreft/Om-kreft/Kan-livsstil-forhindre-kreft/ 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 ''– Man skal absolutt ikke være redd for sola. Vær forsiktig med å bli solbrent, men det er viktig å være mye ute, for å få nok vitamin D'' Hmm, jeg har nettopp fått vite at jeg har hudkreft ( en ufarlig type som skal forsvinne med en krem) og at sola er årsaken. Sannsynligvis fikk jeg det da jeg bodde utenlands ett år, men jeg kan ikke huske at jeg var solbrent. Jeg kommer til å være mer redd for sola fremover naturlig nok. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Min onkel hverken drakk ellerr røkte i hele sitt liv. Likevel døde han av kreft i buksurtkjertelen, og det gikk fort. Min egen familie, har røkt og drukket, og de har levd til over nitti år! Er det bare gode gener? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Skrevet 5. oktober 2012 Min onkel hverken drakk ellerr røkte i hele sitt liv. Likevel døde han av kreft i buksurtkjertelen, og det gikk fort. Min egen familie, har røkt og drukket, og de har levd til over nitti år! Er det bare gode gener? Ja, det er mest sannsynlig gode gener. 0 Siter
laban Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 ''Jeg hadde blitt glad om både media og forskere hadde et mer edruelig forhold til forskjellen på sammenfall og årsakssammenheng. '' Det er jeg veeeldig enig med professoren i. 0 Siter
Gjest nbhujk Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 ''– Man skal absolutt ikke være redd for sola. Vær forsiktig med å bli solbrent, men det er viktig å være mye ute, for å få nok vitamin D'' Hmm, jeg har nettopp fått vite at jeg har hudkreft ( en ufarlig type som skal forsvinne med en krem) og at sola er årsaken. Sannsynligvis fikk jeg det da jeg bodde utenlands ett år, men jeg kan ikke huske at jeg var solbrent. Jeg kommer til å være mer redd for sola fremover naturlig nok. Hvis du får påvist D-vitaminmangel, kan du ta tilskudd av D3. Billig og greit. 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 ''– Man skal absolutt ikke være redd for sola. Vær forsiktig med å bli solbrent, men det er viktig å være mye ute, for å få nok vitamin D'' Hmm, jeg har nettopp fått vite at jeg har hudkreft ( en ufarlig type som skal forsvinne med en krem) og at sola er årsaken. Sannsynligvis fikk jeg det da jeg bodde utenlands ett år, men jeg kan ikke huske at jeg var solbrent. Jeg kommer til å være mer redd for sola fremover naturlig nok. ''Sannsynligvis fikk jeg det da jeg bodde utenlands ett år, men jeg kan ikke huske at jeg var solbrent. '' Det er den samlede mengden av sol som gir hudkreft. Sannsynligvis er du blitt solbrent i barneårene og det er dette som har gitt grunnlaget for utvikling av kreft i voksen alder. ''Årsakene til basalcellekreft og plateepitelkreft er ikke helt klarlagt, men man vet at basalcellekreft/plateepitekreft i hovedsak skyldes at huden har vært utsatt for mye sol over lang tid.'' http://helsenorge.no/Sykdomogbehandling/Sider/Basalcellekreft-Plateepitelkreft/Generelt.aspx 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 ''Sannsynligvis fikk jeg det da jeg bodde utenlands ett år, men jeg kan ikke huske at jeg var solbrent. '' Det er den samlede mengden av sol som gir hudkreft. Sannsynligvis er du blitt solbrent i barneårene og det er dette som har gitt grunnlaget for utvikling av kreft i voksen alder. ''Årsakene til basalcellekreft og plateepitelkreft er ikke helt klarlagt, men man vet at basalcellekreft/plateepitekreft i hovedsak skyldes at huden har vært utsatt for mye sol over lang tid.'' http://helsenorge.no/Sykdomogbehandling/Sider/Basalcellekreft-Plateepitelkreft/Generelt.aspx Ja, mulig det. Den har oppstått en plass det er lett å bli solbrent på brystkassa. En liten flekk på størrelse med en 50-øring. Husker det var utenlands jeg begynte å klø meg der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.