meteora Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Mulig jeg er «helt på jordet» nå, men kan en unngå avhengighet (tilvenning av virkestoff og abstinenser) til et benzo-preparat om man bruker forskjellige medikamenter (forskjellige virkestoff, men med samme virkning, f.eks. sobril og xanor) og varierer mellom disse relativt ofte? Og er det i så fall noe forskjell på om medisinene brukes fast eller kun ved behov (selv om behovet er flere dager i uken…)? 0 Siter
bibben Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Dette lurte jeg også på for noen tid tilbake. Svaret var at det ikke blir noe mindre farlig. Jeg trodde nettopp at jeg kunne flexe mellom Xanor og Sobril. Svaret jeg fikk har vært entydig, og det er å holde stor avstand til Xanor! Jeg ser at alle her på Dol råder deg fra Xanor. Jeg har selv vært medikamentavhengig og det har ikke vært noe stas. Det har vært realt kjipt på alle måter...og stigmatiserende. Ikke noe å ta sjansen på for å si det sånn. Jeg håper at du får god hjelp :0) 0 Siter
meteora Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Skrevet 4. oktober 2012 Dette lurte jeg også på for noen tid tilbake. Svaret var at det ikke blir noe mindre farlig. Jeg trodde nettopp at jeg kunne flexe mellom Xanor og Sobril. Svaret jeg fikk har vært entydig, og det er å holde stor avstand til Xanor! Jeg ser at alle her på Dol råder deg fra Xanor. Jeg har selv vært medikamentavhengig og det har ikke vært noe stas. Det har vært realt kjipt på alle måter...og stigmatiserende. Ikke noe å ta sjansen på for å si det sånn. Jeg håper at du får god hjelp :0) ''Dette lurte jeg også på for noen tid tilbake. Svaret var at det ikke blir noe mindre farlig. Jeg trodde nettopp at jeg kunne flexe mellom Xanor og Sobril. Svaret jeg fikk har vært entydig, og det er å holde stor avstand til Xanor!'' Ok, takk for svar. Godt å høre at jeg ikke var alene om å tro/tenke at dette var en mulighet. Følte meg litt dum som spurte om noe slikt... ''Jeg ser at alle her på Dol råder deg fra Xanor. Jeg har selv vært medikamentavhengig og det har ikke vært noe stas. Det har vært realt kjipt på alle måter...og stigmatiserende. Ikke noe å ta sjansen på for å si det sånn. Jeg håper at du får god hjelp :0)'' Så bra du har kommet deg gjennom det da. Det er absolutt det siste jeg vil også (har nok problemer fra før), vil bare ha hjelp med angsten min. Blir veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette videre, for når jeg først tør be om hjelp og får det, så kommer jeg "å klager" på den hjelpen jeg har fått... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.