Gå til innhold

3 øl, slankekuren i dass?

Gjest Sophie

Anbefalte innlegg

Ved inntak av 3 øl på en lørdagskveld. Har jeg fått i meg så mange kalorier da, at slankekuren vil være ødelagt? Samme dag som jeg drakk alkohol, trente jeg og forbrente da 400 kcal.

Har ganske dårlig samvittighet for at jeg lot meg skeie ut....Irriterer meg.

Noen som har noe info om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gurimalla, hvilken slankekur er det du går på hvor du ikke kan unne deg noe godt en lørdagskveld???

Det er viktig å gi seg selv lov til utskeielser iblandt, hvis ikke blir det er lettere å gi opp helt. Så ikke stress sånn, tenk fornuftig kosthold til vanlig og skei litt ut i helgene!

Og dersom du en gang føler du har skeid litt for mye ut, er det viktig å tenke at det er en ny dag imorgen hvor du kan starte på nytt. Ikke tillatt deg selv å få dårlig samvittighet, gjort er gjort og spist er spist.

Uansett er ikke 3 øl noe å snakke om, slapp av og nyt søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

2 dl pils gir deg 70 Kcal. Du forbrente 400 Kcal samme dag, og inntaket ditt blir vel (regnet ut ifra tre flasker pils, hver på 4,4 dl) ca 460 Kcal. Så om du forbrenner noen få Kcal ekstra ved neste treningsøkt er du "back on track" :) En utskeielse er sjelden nok til å ødelegge kuren.

Samtidig er det viktig å nevne at å telle Kcal i løpet av slankekuren er utrolig viktig for best resultat. Selv "utskeielsene" våre er underlagt et visst antall Kcal. Så det er ikke enkelt for oss som veldig gjerne vil gå ned noen kilo, samtidig som vi også veldig gjerne vil ha med oss "kosen". Jeg holder selv på med en kur nå, (Grethe Roede-kurs), og ser med gru at om en uke er det julebord....med masse god mat og godt drikke...*sukk*

Sitter her nå og drikker Pepsi max og later som om det smaker herlig...hehe...men kuren skal gjennomgås! Selv om jeg antar jeg må forbrenne masse ekstra kalorier etter neste helg..

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Gurimalla, hvilken slankekur er det du går på hvor du ikke kan unne deg noe godt en lørdagskveld???

Det er viktig å gi seg selv lov til utskeielser iblandt, hvis ikke blir det er lettere å gi opp helt. Så ikke stress sånn, tenk fornuftig kosthold til vanlig og skei litt ut i helgene!

Og dersom du en gang føler du har skeid litt for mye ut, er det viktig å tenke at det er en ny dag imorgen hvor du kan starte på nytt. Ikke tillatt deg selv å få dårlig samvittighet, gjort er gjort og spist er spist.

Uansett er ikke 3 øl noe å snakke om, slapp av og nyt søndagen.

Enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...