Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Hei. Jeg fikk i går så sterke magesmerter på jobb at jeg besvimte og var skikkelig dårlig. Pga at smertene ga seg og de prøver som ble tatt var fine, ble jeg sendt hjem fra legevakta med beskjed om å bl.a komme tilbake hvis jeg fikk et nytt anfall. Idag har jeg tenkt mye på det som skjedde (det var for meg dramatisk), samt vært engstelig for at det skulle skje på nytt - noe det gjorde. Idag dro jeg på et tidlig stadie til legevakta fordi jeg visste hva som var i ferd med å skje. Da jeg kom dit, avtok smertene. De nådde heller ikke den "toppen" av smerter som jeg hadde i går. Sykepleieren i resepsjonen sa jeg kunne dra hjem, uten legetilsyn, og heller komme tilbake hvis jeg fikk smerter igjen. Hvis man er så engstelig for å få et nytt anfall, kan man få et nytt bare pga at man er så engstelig og tenker på det som skjedde? 0 Siter
rose23 Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Gass og forstoppelse kan være j..... vondt. Blir smertene uutholdling så ring 113. Ellers er gallestein grusomt vondt.... Bestill time med fastlegen om du vil ha en nærmere utredning... 0 Siter
EnolaGay Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Ja. Kort og godt. Jeg blir grisedårlig og ligger i fosterstilling og griner i en krok hvis jeg tenker hardt nok på at jeg må en runde til med ryggen/beinet. Så derfor finner jeg på andre ting å sysselsette meg med hver gang tanken kommer. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Gass og forstoppelse kan være j..... vondt. Blir smertene uutholdling så ring 113. Ellers er gallestein grusomt vondt.... Bestill time med fastlegen om du vil ha en nærmere utredning... Skriver under på den ja... Jeg skal kontakte fastlegen over helga for å komme i gang med utredning (gallestein, nyrestein og magesår var det legevaktslegen nevnte i går). Har du hatt gallesteinanfall selv? Har du noen råd og tips for hvordan man skal takle det? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Ja. Kort og godt. Jeg blir grisedårlig og ligger i fosterstilling og griner i en krok hvis jeg tenker hardt nok på at jeg må en runde til med ryggen/beinet. Så derfor finner jeg på andre ting å sysselsette meg med hver gang tanken kommer. Smart. Tusen takk for råd 0 Siter
rose23 Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Skriver under på den ja... Jeg skal kontakte fastlegen over helga for å komme i gang med utredning (gallestein, nyrestein og magesår var det legevaktslegen nevnte i går). Har du hatt gallesteinanfall selv? Har du noen råd og tips for hvordan man skal takle det? Nei... Men vet at gallestein kan være verre enn å føde et barn. Ring 1-1-3 og skrik etter morfin. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Nei... Men vet at gallestein kan være verre enn å føde et barn. Ring 1-1-3 og skrik etter morfin. Det var det ambulansearbeiderne sa også - at mange sier det er verre enn å føde et barn. Og den er jeg med på. Så man kan ringe 113 med god samvittighet? Nå tør ikke jeg dra på jobb, før jeg har snakket med fastlegen min. For plutselig kan jeg bli dårlig igjen - og jeg setter sjefen i en knipe da hun må ha noen som kan stille opp på kort tid - og det er ikke alltid like lett å få til. Så enten tar jeg ut noen sykedager inntil jeg får snakket med legen min, eller så tar jeg ut ferie. For slik kan ikke verken jeg eller jobben ha det. 0 Siter
rose23 Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Det var det ambulansearbeiderne sa også - at mange sier det er verre enn å føde et barn. Og den er jeg med på. Så man kan ringe 113 med god samvittighet? Nå tør ikke jeg dra på jobb, før jeg har snakket med fastlegen min. For plutselig kan jeg bli dårlig igjen - og jeg setter sjefen i en knipe da hun må ha noen som kan stille opp på kort tid - og det er ikke alltid like lett å få til. Så enten tar jeg ut noen sykedager inntil jeg får snakket med legen min, eller så tar jeg ut ferie. For slik kan ikke verken jeg eller jobben ha det. Mange er livredde for å ringe 1-1-3, noe som AMK-sentralen selv er fortvilet over. Du kan ringe 1-1-3 og spørre hva klokka er. Det er ikke populært, men ingen har fått lensmannen på døra av den grunn. Ring med god samvittighet :-) 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Det var det ambulansearbeiderne sa også - at mange sier det er verre enn å føde et barn. Og den er jeg med på. Så man kan ringe 113 med god samvittighet? Nå tør ikke jeg dra på jobb, før jeg har snakket med fastlegen min. For plutselig kan jeg bli dårlig igjen - og jeg setter sjefen i en knipe da hun må ha noen som kan stille opp på kort tid - og det er ikke alltid like lett å få til. Så enten tar jeg ut noen sykedager inntil jeg får snakket med legen min, eller så tar jeg ut ferie. For slik kan ikke verken jeg eller jobben ha det. Jeg synes ikke at dette er noe å ringe 113 for, når det har pågått og pågår over tid. Da må du henvende deg til din primærlege og få en ordentlig utredning slik at man kan utelukke fysiologiske årsaker og det bør du gjøre alt på mandag. De fleste legekontor har inkluderte hastetimer i løpet av en arbeidsdag, kan ikke din lege er der kanskje andre ved senteret/kontoret som kan som kan overta. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg synes ikke at dette er noe å ringe 113 for, når det har pågått og pågår over tid. Da må du henvende deg til din primærlege og få en ordentlig utredning slik at man kan utelukke fysiologiske årsaker og det bør du gjøre alt på mandag. De fleste legekontor har inkluderte hastetimer i løpet av en arbeidsdag, kan ikke din lege er der kanskje andre ved senteret/kontoret som kan som kan overta. Hva skal man gjøre når man har så vondt at man besvimer? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg synes ikke at dette er noe å ringe 113 for, når det har pågått og pågår over tid. Da må du henvende deg til din primærlege og få en ordentlig utredning slik at man kan utelukke fysiologiske årsaker og det bør du gjøre alt på mandag. De fleste legekontor har inkluderte hastetimer i løpet av en arbeidsdag, kan ikke din lege er der kanskje andre ved senteret/kontoret som kan som kan overta. Hva skal man gjøre når man har så vondt at man besvimer? 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Hva skal man gjøre når man har så vondt at man besvimer? Nå var det jo akkurat det jeg svarte på. Dette har jo pågått lenge og det er viktig å kartlegge hvorvidt dette er fysisk eller psykisk. Dra til din lege på mandag og be om en utredning for å finne ut hva dette er. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Nei... Men vet at gallestein kan være verre enn å føde et barn. Ring 1-1-3 og skrik etter morfin. Istede for å drøye dette ut, enda lenger enn det alt har vart så blir det en voldsom feilbruk av ressurser å ringe 113. Det beste for vedkommende er å få kartlagt hvorvidt dette er fysisk eller psykisk, ikke drive unyttig brannslukking med et 113 nummer. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Nå var det jo akkurat det jeg svarte på. Dette har jo pågått lenge og det er viktig å kartlegge hvorvidt dette er fysisk eller psykisk. Dra til din lege på mandag og be om en utredning for å finne ut hva dette er. Ja, det har nå vært to anfall på ett døgn. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Istede for å drøye dette ut, enda lenger enn det alt har vart så blir det en voldsom feilbruk av ressurser å ringe 113. Det beste for vedkommende er å få kartlagt hvorvidt dette er fysisk eller psykisk, ikke drive unyttig brannslukking med et 113 nummer. På hvilken måte kan dette være psykisk? 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 På hvilken måte kan dette være psykisk? Jeg har ikke sagt at det er hverken fysisk eller psykisk, det er helt umulig for meg å vite. Jeg ber deg kontakte din lege slik at vedkommende kan finne ut hva dette er og deretter gi deg riktig hjelp. 113 skal brukes til akutt nødssituasjoner, ikke når noe har pågått i så mange måneder som dette her har. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har ikke sagt at det er hverken fysisk eller psykisk, det er helt umulig for meg å vite. Jeg ber deg kontakte din lege slik at vedkommende kan finne ut hva dette er og deretter gi deg riktig hjelp. 113 skal brukes til akutt nødssituasjoner, ikke når noe har pågått i så mange måneder som dette her har. Det skal svært mye til før jeg bruker nød-nr. Dette er første gang unntatt for min mor. Denne gangen badet jeg i svette, jeg husker ikke en gang at de satte intravenøst på meg. Ikke husker jeg hele samtalen med amk heller, og jeg var borte da ambulansen kom. Jeg syntes det var svært ubehagelig da jeg ble meg selv igjen, men i dette tilfellet hadde jeg intet annet valg. Jeg brukte mye av dagen idag til å fordøye denne hendelsen inkl i går kveld. Hva gjør jeg neste gang det skjer? Før jeg har fått time hos fastlegen altså og fått hjelp? 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Det skal svært mye til før jeg bruker nød-nr. Dette er første gang unntatt for min mor. Denne gangen badet jeg i svette, jeg husker ikke en gang at de satte intravenøst på meg. Ikke husker jeg hele samtalen med amk heller, og jeg var borte da ambulansen kom. Jeg syntes det var svært ubehagelig da jeg ble meg selv igjen, men i dette tilfellet hadde jeg intet annet valg. Jeg brukte mye av dagen idag til å fordøye denne hendelsen inkl i går kveld. Hva gjør jeg neste gang det skjer? Før jeg har fått time hos fastlegen altså og fått hjelp? Du sitter ihvertfall ikke å venter på legetime i ukesvis, du kontakter på mandag og ber om råd. Du trenger en utredning og legen har hastetimer inkl i arbeidstiden men dra opp dit eller ring tidlig. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Du sitter ihvertfall ikke å venter på legetime i ukesvis, du kontakter på mandag og ber om råd. Du trenger en utredning og legen har hastetimer inkl i arbeidstiden men dra opp dit eller ring tidlig. Selvsagt kontakter jeg fastlegen på mandag. Det jeg tenkte på var _før_ jeg kommer inn. Dessverre har fastlegen min stengt fredager, og det kom ikke jeg på før idag. Hvis ikke hadde jeg vært der idag. Jeg er bare livredd for å få et nytt anfall før jeg kommer inn, feks i helga. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Selvsagt kontakter jeg fastlegen på mandag. Det jeg tenkte på var _før_ jeg kommer inn. Dessverre har fastlegen min stengt fredager, og det kom ikke jeg på før idag. Hvis ikke hadde jeg vært der idag. Jeg er bare livredd for å få et nytt anfall før jeg kommer inn, feks i helga. Du har tidligere averget dette ved hjelp av pusteteknikker så jeg synes kanskje du kan begynne der og forsøke med det. Jeg ville ikke bare ringt men dratt opp på legesenteret på mandag med en gang de åpner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.