Gjest germinate Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Du har tidligere averget dette ved hjelp av pusteteknikker så jeg synes kanskje du kan begynne der og forsøke med det. Jeg ville ikke bare ringt men dratt opp på legesenteret på mandag med en gang de åpner. Jeg fokuserte på det i går også - jeg fikk t.o.m "veiledning" og hjelp til det av amk-dama, men det var så vondt at jeg klarte ikke fokusre på det. I tillegg var jeg redd, jeg var ikke hjemme og jeg tenkte på kollegaen min som er ny og plutselig kunne trrenge min hjelp. Inntil jeg får snakket med min fastlege og fått hjelp til å takle det avlyser jeg avtaler. Jeg ser ingen annen løsning på det. God natt 0 Siter
rose23 Skrevet 6. oktober 2012 Skrevet 6. oktober 2012 Istede for å drøye dette ut, enda lenger enn det alt har vart så blir det en voldsom feilbruk av ressurser å ringe 113. Det beste for vedkommende er å få kartlagt hvorvidt dette er fysisk eller psykisk, ikke drive unyttig brannslukking med et 113 nummer. Unyttig? Tror du 1-1-3 kun er til for dem som er i ferd med å dø av hjerteinnfarkt eller har en kniv i magen? Jeg har selv jobbet i ambulansetjenesten og hørt AKM-ansatte holde foredrag om at det er viktig å ringe nødnummeret i langt flere situasjoner som det gjøres i dag. Selvfølgelig finne de som kjenner et stikk i hjertet, eller lurer på hvor mye kardemomme de skal ha i vaffelrøra. Men dette er unntak. Mange steder kan en risikere å stå i telefonkø og måtte vente på å bli ringt opp av lege i halvannen time. Om en da har store smerter, er det ingen ting i veien for å ringe 1-1-3. 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. oktober 2012 Skrevet 6. oktober 2012 Unyttig? Tror du 1-1-3 kun er til for dem som er i ferd med å dø av hjerteinnfarkt eller har en kniv i magen? Jeg har selv jobbet i ambulansetjenesten og hørt AKM-ansatte holde foredrag om at det er viktig å ringe nødnummeret i langt flere situasjoner som det gjøres i dag. Selvfølgelig finne de som kjenner et stikk i hjertet, eller lurer på hvor mye kardemomme de skal ha i vaffelrøra. Men dette er unntak. Mange steder kan en risikere å stå i telefonkø og måtte vente på å bli ringt opp av lege i halvannen time. Om en da har store smerter, er det ingen ting i veien for å ringe 1-1-3. Jeg snakker om germinate sin situasjon, ikke alle andres. Hun har tidligere brukt pusteteknikker og avverget besvimelse, da er det nærliggende å tro at det vil være klokt forsøke igjen til man får en utredning, fremfor å ringe 113. 0 Siter
rose23 Skrevet 6. oktober 2012 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg snakker om germinate sin situasjon, ikke alle andres. Hun har tidligere brukt pusteteknikker og avverget besvimelse, da er det nærliggende å tro at det vil være klokt forsøke igjen til man får en utredning, fremfor å ringe 113. Sitat: Hei. Jeg fikk i går så sterke magesmerter på jobb at jeg besvimte og var skikkelig dårlig.... 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. oktober 2012 Skrevet 6. oktober 2012 Sitat: Hei. Jeg fikk i går så sterke magesmerter på jobb at jeg besvimte og var skikkelig dårlig.... Jeg har lest innlegget og dette er ikke noe nytt som plutselig har oppstått. Det er dette vedkommende har brukt pusteteknikker til tidligere, og klart å unngå å besvime. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Unyttig? Tror du 1-1-3 kun er til for dem som er i ferd med å dø av hjerteinnfarkt eller har en kniv i magen? Jeg har selv jobbet i ambulansetjenesten og hørt AKM-ansatte holde foredrag om at det er viktig å ringe nødnummeret i langt flere situasjoner som det gjøres i dag. Selvfølgelig finne de som kjenner et stikk i hjertet, eller lurer på hvor mye kardemomme de skal ha i vaffelrøra. Men dette er unntak. Mange steder kan en risikere å stå i telefonkø og måtte vente på å bli ringt opp av lege i halvannen time. Om en da har store smerter, er det ingen ting i veien for å ringe 1-1-3. ''Unyttig? Tror du 1-1-3 kun er til for dem som er i ferd med å dø av hjerteinnfarkt eller har en kniv i magen?'' Det er jo ikke det minste rart om man tror det og at terskelen for å ringe 113 er alt for høy for veldig mange av oss, meg inkludert. Leser jo stadig vekk i media om folk som har ringt ved alvorlige hendelser og ikke har fått ambulanse fordi det ikke har blitt vurdert som alvorlig nok. 0 Siter
-På Dol av og til Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg fokuserte på det i går også - jeg fikk t.o.m "veiledning" og hjelp til det av amk-dama, men det var så vondt at jeg klarte ikke fokusre på det. I tillegg var jeg redd, jeg var ikke hjemme og jeg tenkte på kollegaen min som er ny og plutselig kunne trrenge min hjelp. Inntil jeg får snakket med min fastlege og fått hjelp til å takle det avlyser jeg avtaler. Jeg ser ingen annen løsning på det. God natt Med slike smerter ringer man selvsagt 113 med god samvittighet. God bedring! 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Du har tidligere averget dette ved hjelp av pusteteknikker så jeg synes kanskje du kan begynne der og forsøke med det. Jeg ville ikke bare ringt men dratt opp på legesenteret på mandag med en gang de åpner. Får man akutt-time for sånt da...? Føler det blir litt "hysterisk", hvos du skjønner hva jeg mener... 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Får man akutt-time for sånt da...? Føler det blir litt "hysterisk", hvos du skjønner hva jeg mener... Du skriver ett annet sted i tråden at du ikke tør gå på jobb før du har snakket med legen, da kvalifiserer det til akuttime. Når symptomene dine har økt (?) med at du får veldige magesmerter, så skal du ikke vente lenge på time, så dra til legen. Personlig liker jeg best å ringe med en gang de åpner, men dette varierer jo fra legekontor til legekontor, hva som er best fremgangsmåte for å få en time i dag. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1349679521' post='4821815] Du skriver ett annet sted i tråden at du ikke tør gå på jobb før du har snakket med legen, da kvalifiserer det til akuttime. Når symptomene dine har økt (?) med at du får veldige magesmerter, så skal du ikke vente lenge på time, så dra til legen. Personlig liker jeg best å ringe med en gang de åpner, men dette varierer jo fra legekontor til legekontor, hva som er best fremgangsmåte for å få en time i dag. Fikk time idag Er lettet nå 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Fikk time idag Er lettet nå Så bra. Lykke til med utredning. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Får man akutt-time for sånt da...? Føler det blir litt "hysterisk", hvos du skjønner hva jeg mener... Du kan få akutt-time pga dette, helt klart. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Du kan få akutt-time pga dette, helt klart. Jeg ble henvist til ultralyd. Men jeg glemte helt å spørre om hva jeg skal gjøre eller å be om smertestillende - det var helt borte for meg Så jeg får vel bare ha en tanke i hodet om det skjer; pusten. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg ble henvist til ultralyd. Men jeg glemte helt å spørre om hva jeg skal gjøre eller å be om smertestillende - det var helt borte for meg Så jeg får vel bare ha en tanke i hodet om det skjer; pusten. Så flott at du ble henvist videre, er det nå snart du har time? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Så flott at du ble henvist videre, er det nå snart du har time? Jeg vil få time i posten - men det er ikke lang ventetid, sa legen. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg vil få time i posten - men det er ikke lang ventetid, sa legen. Høres bra ut. Jeg satt å tenkte på noe du skrev tidligere. Du skrev du besvimte fordi smertene var sterke, tidligere har du skrevet at du hyperventilerer når du kjenner smerte og at dette blir en ond sirkel for deg. Er det fortsatt slik at ddu hyperventilerer og er vàr på symptomer fra magen? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Høres bra ut. Jeg satt å tenkte på noe du skrev tidligere. Du skrev du besvimte fordi smertene var sterke, tidligere har du skrevet at du hyperventilerer når du kjenner smerte og at dette blir en ond sirkel for deg. Er det fortsatt slik at ddu hyperventilerer og er vàr på symptomer fra magen? Jeg hyperventilerte når jeg fikk smerter av denne omfang, men ikke ellers. Jeg er nok blitt enda mer var på smerter fra magen etter denne "runden"... 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Høres bra ut. Jeg satt å tenkte på noe du skrev tidligere. Du skrev du besvimte fordi smertene var sterke, tidligere har du skrevet at du hyperventilerer når du kjenner smerte og at dette blir en ond sirkel for deg. Er det fortsatt slik at ddu hyperventilerer og er vàr på symptomer fra magen? Jeg hyperventilerte når jeg fikk smerter av denne omfang, men ikke ellers. Jeg er nok blitt enda mer var på smerter fra magen etter denne "runden"... 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg hyperventilerte når jeg fikk smerter av denne omfang, men ikke ellers. Jeg er nok blitt enda mer var på smerter fra magen etter denne "runden"... Ok, da tolket nok jeg feil. Jeg håper ihvertfall du får komme til undersøkelse snart og at de finner ut hva smertene skyldes. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Ok, da tolket nok jeg feil. Jeg håper ihvertfall du får komme til undersøkelse snart og at de finner ut hva smertene skyldes. Ja. Men jeg går og er uvel hele tiden. Skal på jobb i morgen, og gruer meg.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.