Gå til innhold

Fjerning av diagnose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på en ting, når en er helt uenig om en diagnose som er satt på meg, og dette er meget belastende for meg, jeg føler en skam over hele diagnosen, vet en kan få fjernet hvis det er belastende for pasient, men hvordan gjør jeg det ?

Har 2 diagnoser som stemmer helt med meg, men er helt uenig med den siste…..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke en kan få fjernet diagnose fordi det er belastende.

Skrevet

Tror ikke en kan få fjernet diagnose fordi det er belastende.

Jeg har lest det et sted, og jeg vil ikke ha denne diagnose, skulle jeg hat denne diagnosen skulle jeg vært meget syk... og det er jeg ikke.

Syns det er ille hvis de bare kan sette en diagnose, og når det kan påvirke pasienten slik som det har gjort med meg, blir kvalm av hele den diagnosen, har ikke planer å leve med denne.....

Skrevet

Jeg har lest det et sted, og jeg vil ikke ha denne diagnose, skulle jeg hat denne diagnosen skulle jeg vært meget syk... og det er jeg ikke.

Syns det er ille hvis de bare kan sette en diagnose, og når det kan påvirke pasienten slik som det har gjort med meg, blir kvalm av hele den diagnosen, har ikke planer å leve med denne.....

Da må du jo prate med dem som har satt den, si at du er uenig. Ikke sikkert den stemmer, da kan du få den fjernet.

Skrevet

Da må du jo prate med dem som har satt den, si at du er uenig. Ikke sikkert den stemmer, da kan du få den fjernet.

De er ikke enige, ellers hadde de ikke satt diagnosen på meg.... sikkert flere i samme sitvasjon, de legger til uten å si ifra. Tilfeldig jeg oppdaget denne.

Og ifølge alle behandlere så har alle denne diagnosen.... men ikke så mange som har den på pairet.

Har i tillegg sluttes hos denne behandler, så har ikke gjort det enkere for meg selv, men håper noen her hvet hvordan jeg skal gå fram.

Skrevet

De er ikke enige, ellers hadde de ikke satt diagnosen på meg.... sikkert flere i samme sitvasjon, de legger til uten å si ifra. Tilfeldig jeg oppdaget denne.

Og ifølge alle behandlere så har alle denne diagnosen.... men ikke så mange som har den på pairet.

Har i tillegg sluttes hos denne behandler, så har ikke gjort det enkere for meg selv, men håper noen her hvet hvordan jeg skal gå fram.

Har alle den diagnosen?

Skrevet

Har alle den diagnosen?

Visnok ifølge han..... pf.... større og mindre grader på det.....

Skrevet

Visnok ifølge han..... pf.... større og mindre grader på det.....

Alle har sikkert trekk av det, alle har vel trekk av alt. Men det betyr ikke at de har diagnosene.

Skrevet

Alle har sikkert trekk av det, alle har vel trekk av alt. Men det betyr ikke at de har diagnosene.

Nettopp, jeg har det på papiret, men syns ikke det er så ille at det skal stå der....

Som jeg har skrevet er det en måte å få det strøket, men hvordan går en frem.

Det er det store spørsmålet ???

Skrevet

Nettopp, jeg har det på papiret, men syns ikke det er så ille at det skal stå der....

Som jeg har skrevet er det en måte å få det strøket, men hvordan går en frem.

Det er det store spørsmålet ???

Hm, hvis ikke du har det er det vel bare å fjerne det...

Skrevet

Du er i full rett til å be om en second opinion av en utenforstående psykiater. Dersom vedkommende er enig med deg kan du be om å få korrigert journalen, henvend deg da til avdelingsoverlegen. Om du ikke får aksept for dette går du videre med en ny klage til Fylkeslegen.

Skrevet

Du er i full rett til å be om en second opinion av en utenforstående psykiater. Dersom vedkommende er enig med deg kan du be om å få korrigert journalen, henvend deg da til avdelingsoverlegen. Om du ikke får aksept for dette går du videre med en ny klage til Fylkeslegen.

Takk XbellaX :)

Skrevet

Uenig, men det stemmer??? Uansett. Drit i det. Diagnoser er "ekspertenes" måte å sette merkelapper på hva de oppfatter som sykelig. Du er den du er uansett, og kjenner deg selv best:-) Jeg har hatt ørten diagnoser... synes mest det er morsomt og fantasifullt. De kan være nyttige, med tanke på å beskrive en atferd, om de har en oppskrift på hvordan en kan bli kvitt denne atferden.

Skrevet

Uenig, men det stemmer??? Uansett. Drit i det. Diagnoser er "ekspertenes" måte å sette merkelapper på hva de oppfatter som sykelig. Du er den du er uansett, og kjenner deg selv best:-) Jeg har hatt ørten diagnoser... synes mest det er morsomt og fantasifullt. De kan være nyttige, med tanke på å beskrive en atferd, om de har en oppskrift på hvordan en kan bli kvitt denne atferden.

Muligens relevant i denne sammenhengen: http://tv.nrk.no/serie/kunnskapskanalen/mdfp17003011/24-09-2011

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...