Gjest Værsåsnilloghjelpmeg Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Hei! Bestemte meg for 3 dager siden at jeg skulle ta meg en skikkelig ferie, helt alene! Er fra Stavanger, så derfor bestemte jeg meg for å reise til Bergen i dag! Vil ha en ferie kun for meg selv, for å tenke hva jeg virkelig vil med dette livet! Jeg skal være der i 3 netter, så jeg har god tid til å tenke! Skal ligge på hotell. Men lurer litt på det med alkohol.. skader det å drikke en drink i baren, når man er psykisk syk? Hva er normal mengde alkohol, hvor mye kan man drikke uten at man blir full? Jeg vil ikke ødelegge ferien med å dumme meg ut på hotellet fordi jeg er full. Er det noen som har forslag til kjekke ting man kan gjøre i Bergen? Noe som ikke ligger så langt i fra sentrum? Har tenkt på akvariet og fløybanen, men har noen andre, andre tips? Jeg håper på svar! Så skal jeg gi tilbakemelding, enten på hotellet eller når jeg kommer hjem om hvordan har eller har hatt det! Klem fra 0 Siter
Sør Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Hei, Det er ikke slik at man "må" drikke. Ca 10-15% av befolkningen drikker aldri, og veldig mange flere drikker (veldig) sjeldent, eller lite (et glass eller to). Hvis du er engstlig for hvordan du reagerer på alkohol, så vil jeg absolutt råde deg til å velge noe annet disse dagene. Du klarer deg fint uten. Husk at hvis du drikker for mye så kan du spolere ferien din. Vis heller verden at du klarer deg fint! Alt godt, og kos deg. 0 Siter
Gjest Værsåsnilloghjelpmeg Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Hei, Det er ikke slik at man "må" drikke. Ca 10-15% av befolkningen drikker aldri, og veldig mange flere drikker (veldig) sjeldent, eller lite (et glass eller to). Hvis du er engstlig for hvordan du reagerer på alkohol, så vil jeg absolutt råde deg til å velge noe annet disse dagene. Du klarer deg fint uten. Husk at hvis du drikker for mye så kan du spolere ferien din. Vis heller verden at du klarer deg fint! Alt godt, og kos deg. Takk for svar:) Får vel satse på en god gammeldags cola da:) Eller i hvertfall ikke mer enn en drink, som jeg vet jeg tåler:) Det har skjedd mye i det siste, først voldtekten, så sykehusinnleggelse pga opticus nevritt og så er det snakk om MS eller revmatisme og nå har jeg fått et brannsår som klør og klør.. Hehe.. Hva blir det neste? At hurtigbåten til Bergen synker? Hehe.. Jaja, hvis det skulle skje, så har jeg da levd over 21 år:P Ha en god ferie du også! Skal du noe kjekt forresten? Klem 0 Siter
Kalevaala Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du er usikker er det like greit å la være å drikke. Da kan du være helt trygg. Men hvis du skulle gjøre det allikevel: ''Hva er normal mengde alkohol, hvor mye kan man drikke uten at man blir full?'' Jeg tar en til to øl, eller ett til to glass vin. Ikke mer. 0 Siter
Merlenoir Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Det spørs jo hva du vil oppnå, og hva du liker. Galleriet i Nygaten er en opplevelse, det er også en tur på Ulriken. Å gå tur i smugene på Bryggen eller i Gamle Bergen er også fint. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 De fleste barer kan lage klassiske drinker uten alkohol, om du ønsker å få "bar"-følelsen uten å bli ruset. Bergen er bye the way en nydelig by, anbefaler en tur i småbutikkene langt Lille Lungegårdsvann. Om du liker kunst anbefaler jeg en tur i Bergen Kunsthall http://www.kunsthall.no/. Kos deg, og nyt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.