stjernestøv Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Klarer ikke begrense meg, jeg er så glad i mat og godteri at vekten går opp. Vil skjerpe meg men klarer ikke. Vet at hvis jeg prøver uten medisin mister jeg matlysten, men da blir jeg syk. Mulig det er fordi jeg er "frisk" jeg har så god matlyst, men dette er et stort problem. Hvordan kan jeg lære å begrense meg? Har så lyst å gå ned i vekt, er det verdt det å prøve uten medisin? Bare for å se hvordan det går? Det er jo den eneste utveien. Liker ikke utviklingen nå. Vet jeg er lat og spiser for mye. Dette er ikke bra. 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Tren mer og kjøp inn sunt grønt snop, så kan du spise så mye du bare vil:-) Det er høst, butikkene bugner over av norsk frukt! Epler, pærer, plommer- det er bare å stappe i seg:-) På med joggesko, ut å gå, det lukter så herlig høst! 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Du må rett og slett ta deg selv kraftig i nakken. Hvis du ikke har et par gode sko til å gå (og kanskje småløpe litt?) i så stikk på en sportsbutikk i morgen og se om de har noen som passer din prisklasse og din fot. Sukker er en gift som gir en avhengighet som er sterkere enn de fleste andre avhengigheter (dette er bevist og nei, jeg har ingen lenker her og nå)! Men om du klarer å holde deg unna søtsaker (også saft, syltetøy o.l.) i 1-2 uker så går suget over - det lover jeg! Og det blir mye lettere å holde seg unna. Fråts heller i egg, kylling, fisk, grønnsaker og frukt! Bruk krydder og urter i maten. Har du veldig lyst på noe søtt så lag en kopp te og søt den med stevia f.eks., nå fås det i norske helsekostbutikker også. Mye søtere enn sukker og helt naturlig. Finn et bilde av en kjempetjukk dame på nettet, skriv det ut og heng det på kjøleskapsdøren din. Om du får fryktelig lyst på noe usunt så vent i 5 min og tenk over om du virkelig har lyst på det, er du sulten? Hvis du er sulten spiser du heller et knekkebrød eller to med gulost eller makrell i tomat. ) Bestem deg for at du skal gå tur, minst en time, 2-3 faste kvelder i uka. Har du noen venner du kan avtale dette med? Da er det vanskeligere å bryte avtalen enn om den bare er med deg selv. Jeg synes det er mye lettere å spise sunt når jeg også trimmer litt ved siden av - da blir det liksom litt for galt å ødelegge den gode trimturen ved å kjøre i meg sjokolade når jeg kommer hjem. ) Sett deg små, overkommelige mål og gi deg selv en liten premie når du har nådd målet ditt. ) Lykke til - du klarer det! ) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Skrevet 7. oktober 2012 Tren mer og kjøp inn sunt grønt snop, så kan du spise så mye du bare vil:-) Det er høst, butikkene bugner over av norsk frukt! Epler, pærer, plommer- det er bare å stappe i seg:-) På med joggesko, ut å gå, det lukter så herlig høst! Vil gjerne det men jeg er så lat, og hver mandag er jeg innstilt på å kutte ut godteri, men så gir jeg F...er som jeg skifter personlighet. Den som vil spise sundt blir slått ned, og den som gir F dominerer. Men jeg vil virkelig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Skrevet 7. oktober 2012 Du må rett og slett ta deg selv kraftig i nakken. Hvis du ikke har et par gode sko til å gå (og kanskje småløpe litt?) i så stikk på en sportsbutikk i morgen og se om de har noen som passer din prisklasse og din fot. Sukker er en gift som gir en avhengighet som er sterkere enn de fleste andre avhengigheter (dette er bevist og nei, jeg har ingen lenker her og nå)! Men om du klarer å holde deg unna søtsaker (også saft, syltetøy o.l.) i 1-2 uker så går suget over - det lover jeg! Og det blir mye lettere å holde seg unna. Fråts heller i egg, kylling, fisk, grønnsaker og frukt! Bruk krydder og urter i maten. Har du veldig lyst på noe søtt så lag en kopp te og søt den med stevia f.eks., nå fås det i norske helsekostbutikker også. Mye søtere enn sukker og helt naturlig. Finn et bilde av en kjempetjukk dame på nettet, skriv det ut og heng det på kjøleskapsdøren din. Om du får fryktelig lyst på noe usunt så vent i 5 min og tenk over om du virkelig har lyst på det, er du sulten? Hvis du er sulten spiser du heller et knekkebrød eller to med gulost eller makrell i tomat. ) Bestem deg for at du skal gå tur, minst en time, 2-3 faste kvelder i uka. Har du noen venner du kan avtale dette med? Da er det vanskeligere å bryte avtalen enn om den bare er med deg selv. Jeg synes det er mye lettere å spise sunt når jeg også trimmer litt ved siden av - da blir det liksom litt for galt å ødelegge den gode trimturen ved å kjøre i meg sjokolade når jeg kommer hjem. ) Sett deg små, overkommelige mål og gi deg selv en liten premie når du har nådd målet ditt. ) Lykke til - du klarer det! ) Takk, vil klare det, det er bare så utrolig vanskelig. Men jeg må jo bare klare det, føler det er en sykdom...iallefall en ond sirkel. Vet at jeg vil miste matlysten om jeg kutter ut medisinen, da vil jeg rase ned i vekt...det er fristende. Men så vil jeg fungere, men å stappe i seg ting er heller ikke bra, og jeg eser jo ut. Må vel bare prøve...igjen. Phu! 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Hva om du bestemmer deg for å kutte ut brus og snop? Bare det kan gjøre mye 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Hva om du bestemmer deg for å kutte ut brus og snop? Bare det kan gjøre mye 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Skrevet 7. oktober 2012 Hva om du bestemmer deg for å kutte ut brus og snop? Bare det kan gjøre mye Er jo det jeg vet jeg må gjøre, for maten jeg spiser er sunn. Det er alt det andre dritet 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 7. oktober 2012 Skrevet 7. oktober 2012 Er jo det jeg vet jeg må gjøre, for maten jeg spiser er sunn. Det er alt det andre dritet Jeg skjønner veldig godt hvor vanskelig det er. Har du bitt deg merke i om du blir i dårlig form av all snopen? Det gjorde jeg. Jeg testet det ut nærmere en periode også, hvor jeg holdt meg helt bort fra all snop - og jeg fikk kjenne forskjellen på kroppen. Spesielt ille var det med sjokokade. Siden har jeg sjelden spist snop - og spiser jeg snop så er det i små mengder. Jeg har gått ned mye - og jeg var en såkalt jojo-slanker i over 20 år. Bare dette har for øvrig hatt en innvirkning på livskvaliteten min - og det er også en medvirkende årsak til at jeg har hatt færre migreneanfall. Kan dette være noe for deg også? Det har i hvertfall gjort underverker for min del. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Jeg skjønner veldig godt hvor vanskelig det er. Har du bitt deg merke i om du blir i dårlig form av all snopen? Det gjorde jeg. Jeg testet det ut nærmere en periode også, hvor jeg holdt meg helt bort fra all snop - og jeg fikk kjenne forskjellen på kroppen. Spesielt ille var det med sjokokade. Siden har jeg sjelden spist snop - og spiser jeg snop så er det i små mengder. Jeg har gått ned mye - og jeg var en såkalt jojo-slanker i over 20 år. Bare dette har for øvrig hatt en innvirkning på livskvaliteten min - og det er også en medvirkende årsak til at jeg har hatt færre migreneanfall. Kan dette være noe for deg også? Det har i hvertfall gjort underverker for min del. Merker jeg blir dårlig av snop ja, føler meg helt elendig og lat. Burde få meg til å slutte :-/ 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Merker jeg blir dårlig av snop ja, føler meg helt elendig og lat. Burde få meg til å slutte :-/ Hva med å bestemme deg for å ikke kjøpe snop? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Hva med å bestemme deg for å ikke kjøpe snop? Får gjøre det. Håper jeg klarer det, ellers prøver jeg heller å trappe ned. Det må jo prøves. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Får gjøre det. Håper jeg klarer det, ellers prøver jeg heller å trappe ned. Det må jo prøves. Det funka bra for meg iallefall. Men jeg måtte være hard den første tiden ja, jeg måtte holde meg hard og avvise snopen som ropte på meg i butikken. Håper du også klarer det 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Det funka bra for meg iallefall. Men jeg måtte være hard den første tiden ja, jeg måtte holde meg hard og avvise snopen som ropte på meg i butikken. Håper du også klarer det Håper jeg og Er tøft når man er avhengig... 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Håper jeg og Er tøft når man er avhengig... Men det føles veldig godt etterpå når man har klart å gå forbi godtehylla i butikken eller takket nei når noen har bydt deg en sjokoladebit. ) 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Håper jeg og Er tøft når man er avhengig... Spiser resten av familien din mye snop også? Ettet at jeg slutta å kjøpe inn snop, har ungene også spist mye (!) mindre snop. I allefall her hjemme. Ikke spør de etter mer heller Jeg sluttet å tenke på slanking.- jeg har folusert på å endre livsstil mht matinntak. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Men det føles veldig godt etterpå når man har klart å gå forbi godtehylla i butikken eller takket nei når noen har bydt deg en sjokoladebit. ) Får se om jeg får den godfølelsen Vil jo klare dette, skal veie meg hver mandag. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Spiser resten av familien din mye snop også? Ettet at jeg slutta å kjøpe inn snop, har ungene også spist mye (!) mindre snop. I allefall her hjemme. Ikke spør de etter mer heller Jeg sluttet å tenke på slanking.- jeg har folusert på å endre livsstil mht matinntak. Nei, resten av familien spiser ikke mye snop, de sier "Nå spiser du igjen, du sa du skulle slutte". Jeg sier jo det hver mandag, hm er noe med de mandagene. Er bare meg som er overvektig her i huset Missunner de andre som er slanke og fine. Må ta meg sammen, vil klare det! 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Nei, resten av familien spiser ikke mye snop, de sier "Nå spiser du igjen, du sa du skulle slutte". Jeg sier jo det hver mandag, hm er noe med de mandagene. Er bare meg som er overvektig her i huset Missunner de andre som er slanke og fine. Må ta meg sammen, vil klare det! Kanskje du må fokusere på noe annet enn slanking og mandager.... Var sånn jeg også - hver mandag skulle jeg starte med slanking. Nå er det gått to år siden jeg begynte å fokusere på det jeg har skrevet til deg 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Kanskje du må fokusere på noe annet enn slanking og mandager.... Var sånn jeg også - hver mandag skulle jeg starte med slanking. Nå er det gått to år siden jeg begynte å fokusere på det jeg har skrevet til deg Så flink du er da Får tenke langsiktig ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.