serenity777 Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har isolert meg såppass igjennom årene att jeg ikke har noen venner. Jeg har dog kontakt med familie, ukentlig. I det siste har jeg tenkt litt på om jeg burde søke støttekontakt. Dette har vært oppe på dps da jeg gikk der, men jeg har ikke gått i behandling på 3-4 år. Kan man søke om støttekontakt fra fastlegen? Og er det noen som har noen erfaringer? Diagnosen min er schizofreni. 0 Siter
Gjest Høstløvet Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Nedenstående er sakset fra: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2031&Itemid=100 ''Hvem kan få støttekontakt? Dersom du trenger personlig hjelp for ikke å isolere deg, eller til å leve et sosialt aktivt liv, kan du be om å få en støttekontakt. Støttekontaktordningen er en tjeneste til personer og familier som har behov for det på grunn av funksjonshemming, alder eller sosiale problemer. Herunder kommer blant andre rusmisbrukere, fremmedkulturelle og personer med psykiske lidelser. Hvor skal jeg henvende meg for å få støttekontakt? Hva koster det? Du kan henvende deg på sosialkontoret. De vil ofte ta hensyn til dine ønsker om hvem støttekontakten skal være. Støttekontakt er som regel gratis. '' Det virker som om det er en ordning som passer ditt behov, og det er sosialhelsetjenesten i kommunen som er rette instans å henvende seg, sannsynligvis trenger du en legeuttalelse, hvis sosialhelsetjenesten ikke kjenner deg og dine behov fra før. 0 Siter
serenity777 Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Nedenstående er sakset fra: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2031&Itemid=100 ''Hvem kan få støttekontakt? Dersom du trenger personlig hjelp for ikke å isolere deg, eller til å leve et sosialt aktivt liv, kan du be om å få en støttekontakt. Støttekontaktordningen er en tjeneste til personer og familier som har behov for det på grunn av funksjonshemming, alder eller sosiale problemer. Herunder kommer blant andre rusmisbrukere, fremmedkulturelle og personer med psykiske lidelser. Hvor skal jeg henvende meg for å få støttekontakt? Hva koster det? Du kan henvende deg på sosialkontoret. De vil ofte ta hensyn til dine ønsker om hvem støttekontakten skal være. Støttekontakt er som regel gratis. '' Det virker som om det er en ordning som passer ditt behov, og det er sosialhelsetjenesten i kommunen som er rette instans å henvende seg, sannsynligvis trenger du en legeuttalelse, hvis sosialhelsetjenesten ikke kjenner deg og dine behov fra før. Takker for info 0 Siter
rose23 Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Takker for info Sikkert rett på det.... Men vil du virkelig ha støttekontakt? Hva med å treffe venner på et dagsenter, brukertyrt senter, mental helse... ? Der er det mange som vil være i samme båt og sikkert vil være sammen med deg uten at det er snakk om 2 timer i uka med noen som får betalt... 0 Siter
serenity777 Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Skrevet 8. oktober 2012 Sikkert rett på det.... Men vil du virkelig ha støttekontakt? Hva med å treffe venner på et dagsenter, brukertyrt senter, mental helse... ? Der er det mange som vil være i samme båt og sikkert vil være sammen med deg uten at det er snakk om 2 timer i uka med noen som får betalt... Jeg blir alltid sittende alene på slike steder. så det funker ikke. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg blir alltid sittende alene på slike steder. så det funker ikke. Håper at du får støttekontakt og at det vil hjelpe deg. Ta kontakt med sosialtjenesten eller hjemmetjenesten i kommunen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.