Gjest whatever I do Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er i den situasjonen at jeg skulle vært overført fra dps til hjemkommunen forlengst. Har fått tilbud om psykiatrisk sykepleier her hvor jeg bor. Problemet er at jeg har gått på skole sammen med og jobbet sammen med den en tidligere. Den andre er nabo og i nær familie. Synes dette blir så feil at jeg vegrer meg og nekter å bruke dette tilbudet. Er dette galt av meg? Det er masse sensitive opplysninger om mitt liv som jeg ikke ønsker disse å få del i. Opplysninger som er viktige for at de det hele tatt kan hjelpe meg med noe. En annen ting er at jeg ser ikke hva de skulle kunne hjelpe meg med annet enn en kopp kaffe og sladder. Jeg kunne aldri snakket om det som plager meg til disse personene. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Det er ikke galt av deg når du kjenner dem så tett. Dersom de er profesjonelle (og fått saken i fanget) ville de mest trolig forsøkt å finne andre løsninger for deg. Hva med vanlig terapi i stedet for dette, når situasjonen er som den er. 0 Siter
Gjest whatever I do Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Det er ikke galt av deg når du kjenner dem så tett. Dersom de er profesjonelle (og fått saken i fanget) ville de mest trolig forsøkt å finne andre løsninger for deg. Hva med vanlig terapi i stedet for dette, når situasjonen er som den er. Jeg har tilbud hos psykolog og har fortsatt dette. Men dette spørsmålet har kommet opp noen ganger. Jeg ser ikke hvordan jeg skal kunne løse det på annen måte enn å fortsette hos psykologen. Bare det at jeg føler jeg tar opp ressurser fra denne når jeg sikkert kunne greid meg selv, eller hatt en psykiatrisk sykepleier. Jeg har sikkert gått hos psykolog i 10 år, når skal jeg slutte liksom, når jeg aldri blir frisk likevel? 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har tilbud hos psykolog og har fortsatt dette. Men dette spørsmålet har kommet opp noen ganger. Jeg ser ikke hvordan jeg skal kunne løse det på annen måte enn å fortsette hos psykologen. Bare det at jeg føler jeg tar opp ressurser fra denne når jeg sikkert kunne greid meg selv, eller hatt en psykiatrisk sykepleier. Jeg har sikkert gått hos psykolog i 10 år, når skal jeg slutte liksom, når jeg aldri blir frisk likevel? Grip fatt i dette og forhør deg om løsninger, kontakt fastlegen din og si ifra. Det er meget mulig at der finnes noen kreative hoder som kan komme på noen ok løsninger for deg. Hva med støttekontakt? Jeg har sett situasjoner som din og ville aldri finnet på å anbefale å ta i mot den hjelpen, det er en ekstra belastning du skal slippe å gå igjennom. 0 Siter
Gjest whatever I do Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Grip fatt i dette og forhør deg om løsninger, kontakt fastlegen din og si ifra. Det er meget mulig at der finnes noen kreative hoder som kan komme på noen ok løsninger for deg. Hva med støttekontakt? Jeg har sett situasjoner som din og ville aldri finnet på å anbefale å ta i mot den hjelpen, det er en ekstra belastning du skal slippe å gå igjennom. Støttekontakt trenger jeg ikke. Har mann, barn og venner. Problemet er vel heller at jeg er utbrent når det gjelder mennesker, blir veldig fort sliten i hodet av dem. Jeg har jobbet sammen med fastlegen også tidligere. Kanskje er det rett av meg å si opp all behandling og prøve og greie meg selv en stund? Det er vel ingen som går hos psykolog hele livet? Kanskje er det mange som ikke får behandling pga meg. 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. oktober 2012 Skrevet 8. oktober 2012 Støttekontakt trenger jeg ikke. Har mann, barn og venner. Problemet er vel heller at jeg er utbrent når det gjelder mennesker, blir veldig fort sliten i hodet av dem. Jeg har jobbet sammen med fastlegen også tidligere. Kanskje er det rett av meg å si opp all behandling og prøve og greie meg selv en stund? Det er vel ingen som går hos psykolog hele livet? Kanskje er det mange som ikke får behandling pga meg. Hva med polikliniske samtaler med en psyk.sykepleier ved feks DPS. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.