Gå til innhold

Et alternativ til Cipralex sammen med Lamictal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært uten Cipralex nå etter nedtrapping fra 20mg (to uker med 10 og to uker med 5). Fikk dem i sommer før en tidagers ferie med fastsatt opplegg hver dag. Ble dårligere fordi jeg var redd for å gå glipp av den pga psyken. Hadde blitt gradvis litt verre siden påske, men i sommer gikk det rett ned. Jeg har gått på dem før, men går nå bare på 300mg Lamictal. Etter et par uker etter ferien ble jeg dårligere igjen, det skjedde forrige gang jeg brukte dem også, men legen ville ikke prøve noe nytt rett før jeg skulle på ferie til USA. Så legen tenkte det var best å seponere og se hva vi skulle gjøre videre.

Har tenkt å bestille en time nå, siden jeg ofte er langt nede. Får endel selvmordstanker og får lyst til å kutte meg(gjorde det fra barneskolen til jeg var ca 20, er nå 26). Men jeg har ikke lyst til å øke Lamictal, har gjort det før uten at det hjalp noe særlig. Hvilke medisiner kan passe bra til Lamictal? Tenkte å lese litt før legetimen så jeg vet mer.

Har AD/HD og muligens bipolar (ble utredet for det og psykologen der sa jeg hadde mange tegn på det, men fikk ikke noe klart ja eller nei på testene jeg tok. Psykologen jeg går til nå tror også det, men har ikke fått tatt noen tester enda)

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med kombinasjonen ADHD og bipolar (forøvrig ganske vanlig kombo), er både Efexor og Wellbutrin aktuelle alternativ til Cipralex.

Skrevet

Med kombinasjonen ADHD og bipolar (forøvrig ganske vanlig kombo), er både Efexor og Wellbutrin aktuelle alternativ til Cipralex.

Tusen takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...