Gå til innhold

Fake it 'til you become it — om kroppsspråk

Anbefalte innlegg

motorPrøysen
Skrevet

Vi veit at kroppsspråk påvirker hvordan andre oppfatter deg, men kan det også påvirke hvordan du oppfatter deg selv? Ja, i følge Amy Cuddy. En enkelt teknikk, antagelig uten særlige bivirkninger, verd et forsøk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg legger ikke merke til kroppsspråk, jeg hører på ordene som kommer ut av et menneskes munn. Det tenker jeg så mye på, at jeg ikke ser menneske.

Selv virker jeg sjenert, men helt til jeg åpner munnen, da virker jeg smart (sier min psykiater) dette er fordi jeg ser ned, egentlig vender jeg blikket innover vil jeg si, jeg søker å lukke verden ute slike at jeg kan danne meg et inntrykk av hva andre vil formidle til meg. Når jeg har vurdert og analysert dette, tenker jeg mer også svarer jeg, men fortsatt ser jeg en annen vei.

Jeg vil ikke virke sjenert, for ofte sier jeg ingenting, for jeg har ikke noe å si!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fantastisk video. Har lett etter noe slikt.

Nå er den på Favoritter.

Gjest Elextra
Skrevet

Knallbra! Denne skal jeg se gjentatte ganger. Kjente meg godt igjen, og kan trenge dette ekstra pushet før jeg snakker i jobbsammenheng.

Skrevet

Hei!

jeg legger ikke merke til kroppsspråk, jeg hører på ordene som kommer ut av et menneskes munn. Det tenker jeg så mye på, at jeg ikke ser menneske.

Selv virker jeg sjenert, men helt til jeg åpner munnen, da virker jeg smart (sier min psykiater) dette er fordi jeg ser ned, egentlig vender jeg blikket innover vil jeg si, jeg søker å lukke verden ute slike at jeg kan danne meg et inntrykk av hva andre vil formidle til meg. Når jeg har vurdert og analysert dette, tenker jeg mer også svarer jeg, men fortsatt ser jeg en annen vei.

Jeg vil ikke virke sjenert, for ofte sier jeg ingenting, for jeg har ikke noe å si!

Ja jeg kjenner meg igjen, men jeg er fullt klar over mitt kroppspråk og har vel alltid vært klar over at jeg virker unnvikende. Men det er umulig for meg å trene meg opp til å blir flinkere så jeg ikke blir avslørt. Jeg har dette kroppspråket jeg har og det er vel lite å gjøre med det. Det er vel likesågodt å bare være den man er. Det blir for komplisert å lære seg triks for å gå bedre jobber. Jeg tror ikke man kommer særlig lenger ved å "jukse".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...