Gå til innhold

de tror det er mani! hva gjør jeg? haster

Anbefalte innlegg

Gjest værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Hei! Jeg har nettopp blitt overført til tvungen observasjon pga mistanke om mani. De merket det da jeg gikk fra å prøve på selvord til å være skikkelig gira! De synes jeg prater mye fortere og har mye energi, klarer ikke sitte i ro. Synger og snakker med meg selv. Tror at jeg kan hjelpe andre mennesker som er kronisk syke. Jeg spiser dobbelt så mye og sløser med penger. Jeg har en regning på 70 000 som jeg ikke har penger til. Senest i går hørte jeg bankelyder i et rom som var tomt. Jeg kjente også en brent lukt som ingen andre kunne lukte. Jeg blir skjermet for stimuli. Jeg får ikke høre på høy musikk, ikke spise så mye sukker, ikke gå på butikken eller gå så mye ut. Jeg må til og med ha åpen dør når jeg sover, pga at jeg såver så dårlig og våkner lett. Er dette virkelg mani? Og hva slags behandling har jeg best nytte av? Mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det høres ut som mani.

Du har best nytte av betydelige doser antipsykotika evt kombinert med litium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...