Gjest poncho Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 ''N06A X12 Bupropion - C07A B02 Metoprolol Økt konsentrasjon av metoprolol, økt risiko for bivirkninger (lav puls, slapphet, svimmelhet)'' På de medisinene jeg nå bruker får jeg opp tre forskjellige interaksjoner hvor det står økt risiko for bivirkninger, blant annet denne. Nå er jeg veldig slapp og svimmel ifra før, hvordan kan jeg vite hva som er bivirkninger og ikke? Føler jeg har rotet meg inn i et "nett" med medisiner og jeg vet ikke om jeg er syk, eller om det er bivirkninger fra medisinene som gjør meg i dårlig form. Kan bli deprimert av mindre. 0 Siter
frosken Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg synes du skal bestille en time hos fastlegen din som du kun bruker på dette temaet. Still alle spørsmålene dine og få svar fra den som bør ta hovedansvaret i forhold til din medisinering 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg synes du skal bestille en time hos fastlegen din som du kun bruker på dette temaet. Still alle spørsmålene dine og få svar fra den som bør ta hovedansvaret i forhold til din medisinering Jeg har tatt det opp. Han lo litt og sa jeg måtte si ifra om jeg fikk mye bivirkninger. Men jeg vet jo ikke om det er bivirkninger jeg kjenner på, har jo være, er?, deprimert så lenge også. Synes dette er veldig vanskelig. 0 Siter
frosken Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har tatt det opp. Han lo litt og sa jeg måtte si ifra om jeg fikk mye bivirkninger. Men jeg vet jo ikke om det er bivirkninger jeg kjenner på, har jo være, er?, deprimert så lenge også. Synes dette er veldig vanskelig. Men da synes jeg du skal ta det opp på nytt. Skriv evt. et brev til fastlegen din før timen hvor du stiller disse spørsmålene slik at han skjønner at du mener alvor. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Men da synes jeg du skal ta det opp på nytt. Skriv evt. et brev til fastlegen din før timen hvor du stiller disse spørsmålene slik at han skjønner at du mener alvor. Ja, får vel gjøre det. Synes bare jeg får flere og flere diagnoser, flere og flere medisiner og jeg er mistenksom til medisiner ifra før. Tror det er medisinene som gjør meg så syk, føler meg forgiftet. Er kanskje ikke så rart når jeg tar 7 piller hver dag? Når jeg så ser at de også ikke går så bra sammen blir jeg bare enda mere mistenksom. Hadde tenkt å få forandret noe av medisinene mot depresjon fordi jeg er så sliten, slapp og trett. Nå vet jeg ikke lengre, hva hvis det "bare" er bivirkninger og jeg blir bare verre av dette? Jeg har forskjellige leger, en behandler psyken og en behandler det fysiske. Jeg står i midten og skal spise alle disse medisinene og stole på disse legene som aldri prater sammen. 0 Siter
frosken Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Ja, får vel gjøre det. Synes bare jeg får flere og flere diagnoser, flere og flere medisiner og jeg er mistenksom til medisiner ifra før. Tror det er medisinene som gjør meg så syk, føler meg forgiftet. Er kanskje ikke så rart når jeg tar 7 piller hver dag? Når jeg så ser at de også ikke går så bra sammen blir jeg bare enda mere mistenksom. Hadde tenkt å få forandret noe av medisinene mot depresjon fordi jeg er så sliten, slapp og trett. Nå vet jeg ikke lengre, hva hvis det "bare" er bivirkninger og jeg blir bare verre av dette? Jeg har forskjellige leger, en behandler psyken og en behandler det fysiske. Jeg står i midten og skal spise alle disse medisinene og stole på disse legene som aldri prater sammen. 'Jeg mener du skal be fastlegen vurdere helheten i medisineringen din - hvis han er i tvil så kan han kontakte psykiateren. Fastlegen skal ha koordinerende ansvar. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 'Jeg mener du skal be fastlegen vurdere helheten i medisineringen din - hvis han er i tvil så kan han kontakte psykiateren. Fastlegen skal ha koordinerende ansvar. Ja, må prøve og snakke med han igjen. Har vel en time en gang i neste måned. Dette er jo ikke noe akutt, men det er ikke noe morsomt å gå og føle seg sliten og utmattet, trett og uvel hele tiden. Takk for svar :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Metoprolol er en betablokker. For høy konsentrasjon gi rfor lav puls. Det kan du sjekke selv her og nå. Betabloikkere gir redusert fysisk yteevne selv på korrekt dose. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Metoprolol er en betablokker. For høy konsentrasjon gi rfor lav puls. Det kan du sjekke selv her og nå. Betabloikkere gir redusert fysisk yteevne selv på korrekt dose. Hm, pulsen er 72 og normal. Jeg var jo slapp og trett før jeg startet med denne medisinen også, har nettopp startet. Jeg får vel forsøke å være tålmodig i noen uker...igjen. Kjedelig å gå sånn ihvertfall. Håper ikke denne medisinen gjør meg verre enn jeg er ihvertfall. Jeg har fått det for meg at det kan være trilafon som gjør meg sånn også. Det er jo ganske typisk meg å skylde på medisinene også, men det kan jo være en årsak? Dette har medført at jeg nå reduserer trilafon sakte men sikkert. Ikke lurt for psyken, men jeg tenker å teste ut om det kan være noe annet enn depresjon som plager meg. 0 Siter
serenity777 Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Hm, pulsen er 72 og normal. Jeg var jo slapp og trett før jeg startet med denne medisinen også, har nettopp startet. Jeg får vel forsøke å være tålmodig i noen uker...igjen. Kjedelig å gå sånn ihvertfall. Håper ikke denne medisinen gjør meg verre enn jeg er ihvertfall. Jeg har fått det for meg at det kan være trilafon som gjør meg sånn også. Det er jo ganske typisk meg å skylde på medisinene også, men det kan jo være en årsak? Dette har medført at jeg nå reduserer trilafon sakte men sikkert. Ikke lurt for psyken, men jeg tenker å teste ut om det kan være noe annet enn depresjon som plager meg. Merkelige medisinvalg må jeg si. Betablokker, gammeldags AP og en medisin som nærmest har blitt bevart fordi den ikke ligner på noen andre (buspiron). Jeg er dog bare en legperson. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Metoprolol er en betablokker. For høy konsentrasjon gi rfor lav puls. Det kan du sjekke selv her og nå. Betabloikkere gir redusert fysisk yteevne selv på korrekt dose. Ville du gitt dette til en som har lite energi ifra før? Fikk den fordi legen spurte om jeg hadde hatt uregelmessig hjerterytme. Jeg svarte at dette har jeg en meget sjelden gang. Dermed ble det sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.