Gjest Familiepsykisksyke Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Et av mine nære familiemedlemmer sliter mye med depressive tanker og angst. Han fikk diagnose biplar 3 hvorvidt legen mente han han fikk medisinutløst hypomani pga antidepressiva. Jeg så selv han daglig i den perioden og han var ikke manisk i det hele tatt. Etter at å ha isolert seg ,vært meget depressiv og irritabel var det en stor forandring etter at han begynte på medisiner. Det her var også i oppstartfasen og jeg kan forstå at når en psykiatrisk sykepleier ser den ganske dramatiske endringen om en mann som sliter med å handle fordi han har så mye angst tar opp igjen trening kan tro som de tror. Jeg var også litt oppstemt den 1 uke jeg gikk på medisiner,men min psykiater sa vi måtte vente med å evaluere etter noen uker. Han var i utgangspunktet enormt skeptisk til å starte opp med medisiner så det at han turte å prøve SSRI var ganske stort. Han er personen som satt hjemme sine problemer i lang tid fordi han hadde for mye angst og ubehag til å kontakte lege. Jeg bruker selv ssri av samme type som han og det har fungert godt på meg. Fastlegen hans sier nei fordi spesialisthelsetjenesten har påstått at han har biplar 3. Nå har han bedt meg om å teste ut mine i en måned for å se hva som skjer og om det kan fungere. Jeg har veldig lyst å gjøre det. Vi testet ut samme prosjekt i sommer hvor vi praktisk talt delte ferieleilighet hele tiden og så ingen tegn på noe unormal oppstemthet. Deprimerte han gjemmer seg under dyna ,vil ikke snakke ,åpne post, blir irritabel bare du spør han om noe. På medisiner er slik han var langt tilbake. Hyggelig og mer blid. Han er mer pratsom og fungerer rett og slett bedre.Klarer å komme seg på butikken og rett og slett ta tak i ting. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Du skal ikke gi han dine medisiner, det blir helt feil. Bli heller med han til legen og forklar hva du mener og ser. Kanskje diagnosen kan endres? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Du skal selvfølgelig ikke la andre prøve dine reseptbelagte medisiner. Skjønner ikke at du vurderer det engang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.