Gjest min mening i kveld Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Synes at det er mer hårreisende når psykologer og psykiatere klemmer pasientene sine enn når en psykolog spiser matpakka si. ( Synes ikke det er ok, men skjønner det kan skje..) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 På ett eller annet forum, i en diskusjon om alternative behandlingsmetoder, leste jeg nylig et innlegg fra en som var nysgjerrig på å prøve tarmskylling. Men h*n hadde aldri turt å delta på klemmeterapi, det ville vært for flaut! Hver sin smak! 0 Siter
tonie Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 På ett eller annet forum, i en diskusjon om alternative behandlingsmetoder, leste jeg nylig et innlegg fra en som var nysgjerrig på å prøve tarmskylling. Men h*n hadde aldri turt å delta på klemmeterapi, det ville vært for flaut! Hver sin smak! Klemmeterapi? Hehe. Virkelig? Jeg prøver å se det for meg, men jeg blir bare småflau og lattermild, så jeg må holde opp. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Klemmeterapi? Hehe. Virkelig? Jeg prøver å se det for meg, men jeg blir bare småflau og lattermild, så jeg må holde opp. Ja, ikke sant det er mye mer flaut enn å få noe stukket inn i r**sen og bæsje på seg mens noen andre ser på! 0 Siter
tonie Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Ja, ikke sant det er mye mer flaut enn å få noe stukket inn i r**sen og bæsje på seg mens noen andre ser på! Jajajaja, men tarmskylling har nå folk drevet med lenge. Klemmetrapi derimot, det har jeg aldri hørt om før. La meg nå få fokusere på den et lite øyeblikk;) Klemmeterapi. ER det virkelig noe som heter det, og hva skal det være godt for? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Jajajaja, men tarmskylling har nå folk drevet med lenge. Klemmetrapi derimot, det har jeg aldri hørt om før. La meg nå få fokusere på den et lite øyeblikk;) Klemmeterapi. ER det virkelig noe som heter det, og hva skal det være godt for? ''Klemmeterapi. ER det virkelig noe som heter det, og hva skal det være godt for?'' Jeg tror det er et litt mytisk begrep, noe ala smilekurs. Altså, det finnes egentlig bare i folks bevissthet, det er ikke mulig å melde seg på det noe sted. Nå er det ikke det jeg driver med, åpenbart (siden det ikke finnes), men jeg har god nytte av å klemme på mine kjekke og søte psykologer. Det føles godt og gjør godt: Får meg til å slappe av og bli tryggere og gladere. Frigjør velværestoffer i hjernen. Gjør meg modigere slik at jeg tør å ta opp vanskeligere ting enn jeg ellers ville ha gjort, i timene. Gjør meg mer velfungerende og fleksibel og mindre anspent i det daglige, også i interaksjon med andre mennesker. Hjelper meg til å hevde meg selv mer, på en sunn måte, til å kjenne etter hvordan jeg har det og be om og ta imot hjelp når jeg trenger det. Jeg blir hyggeligere og mer omgjengelig, ønsker og klarer å ha kontakt med venner. Siden stressnivået senkes, orker jeg mer, og kan tilegne meg mer kunnskap, slik at jeg ofte er på foredrag og seminarer osv. (Jeg kan ha glemt noe.) 0 Siter
tonie Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 ''Klemmeterapi. ER det virkelig noe som heter det, og hva skal det være godt for?'' Jeg tror det er et litt mytisk begrep, noe ala smilekurs. Altså, det finnes egentlig bare i folks bevissthet, det er ikke mulig å melde seg på det noe sted. Nå er det ikke det jeg driver med, åpenbart (siden det ikke finnes), men jeg har god nytte av å klemme på mine kjekke og søte psykologer. Det føles godt og gjør godt: Får meg til å slappe av og bli tryggere og gladere. Frigjør velværestoffer i hjernen. Gjør meg modigere slik at jeg tør å ta opp vanskeligere ting enn jeg ellers ville ha gjort, i timene. Gjør meg mer velfungerende og fleksibel og mindre anspent i det daglige, også i interaksjon med andre mennesker. Hjelper meg til å hevde meg selv mer, på en sunn måte, til å kjenne etter hvordan jeg har det og be om og ta imot hjelp når jeg trenger det. Jeg blir hyggeligere og mer omgjengelig, ønsker og klarer å ha kontakt med venner. Siden stressnivået senkes, orker jeg mer, og kan tilegne meg mer kunnskap, slik at jeg ofte er på foredrag og seminarer osv. (Jeg kan ha glemt noe.) OK. Her passer det å tenke på NHD´s "på seg selv kjenner man ingen andre", for klemming har helt motsatt effekt på meg, med mindre det er mine nærmeste jeg klemmer. Men hvis det funker på mange som det gjør på deg hadde det kanskje ikke vært helt på jordet med klemmeterapi:) 0 Siter
Gjest sasbra Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 ''Klemmeterapi. ER det virkelig noe som heter det, og hva skal det være godt for?'' Jeg tror det er et litt mytisk begrep, noe ala smilekurs. Altså, det finnes egentlig bare i folks bevissthet, det er ikke mulig å melde seg på det noe sted. Nå er det ikke det jeg driver med, åpenbart (siden det ikke finnes), men jeg har god nytte av å klemme på mine kjekke og søte psykologer. Det føles godt og gjør godt: Får meg til å slappe av og bli tryggere og gladere. Frigjør velværestoffer i hjernen. Gjør meg modigere slik at jeg tør å ta opp vanskeligere ting enn jeg ellers ville ha gjort, i timene. Gjør meg mer velfungerende og fleksibel og mindre anspent i det daglige, også i interaksjon med andre mennesker. Hjelper meg til å hevde meg selv mer, på en sunn måte, til å kjenne etter hvordan jeg har det og be om og ta imot hjelp når jeg trenger det. Jeg blir hyggeligere og mer omgjengelig, ønsker og klarer å ha kontakt med venner. Siden stressnivået senkes, orker jeg mer, og kan tilegne meg mer kunnskap, slik at jeg ofte er på foredrag og seminarer osv. (Jeg kan ha glemt noe.) Du vet at smilekurs finnes? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Du vet at smilekurs finnes? Jeg tror det fantes - ble oppfunnet av Janne Carlzon i SAS. Men jeg har ikke hørt om det som en realitet på mange mange år. Det er bare noe man "anbefaler" sure folk, sånn på fleip. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 OK. Her passer det å tenke på NHD´s "på seg selv kjenner man ingen andre", for klemming har helt motsatt effekt på meg, med mindre det er mine nærmeste jeg klemmer. Men hvis det funker på mange som det gjør på deg hadde det kanskje ikke vært helt på jordet med klemmeterapi:) Hm, jeg regner faktisk psykologene mine blant mine nærmeste! Kanskje det er en sammenheng der. 0 Siter
Gjest Solution Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Det at psykiater/psykolog og pasient gir hverandre en klem etter en vanlig terapisamtale er over, er vel ikke hva jeg vil kalle for hårreisende. Det er vel mer et tegn på tillit. Det kan også være som en del av prosessen som pasienten går igjennom at han/hun faktisk ønsker å holde rundt et menneske som står seg nær.(forelder, behandler, f.eks) 0 Siter
Gjest jobber innen yrket Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Det at psykiater/psykolog og pasient gir hverandre en klem etter en vanlig terapisamtale er over, er vel ikke hva jeg vil kalle for hårreisende. Det er vel mer et tegn på tillit. Det kan også være som en del av prosessen som pasienten går igjennom at han/hun faktisk ønsker å holde rundt et menneske som står seg nær.(forelder, behandler, f.eks) Det er faktisk helt feil og uetisk. Det å klemme pasienter skal ikke behandlere gjøre! Skal vedde på NHD er enig med meg. Det er helt uprofesjonellt! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Det er faktisk helt feil og uetisk. Det å klemme pasienter skal ikke behandlere gjøre! Skal vedde på NHD er enig med meg. Det er helt uprofesjonellt! Helt enig. En klemmer ikke pasienter (det finnes noen få unntak som jeg har nevnt tidligere). 0 Siter
vampyr1365381540 Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Jeg har gått i terapi i mange år, og vært lagt inn flere ganger. De menneskene som har hjulpet meg aller mest er de som har holdt rundt meg når det stormer som verst. Og dette er alt fra terapauter til ufaglærte.... Er selv utdannet innen helsevesenet, og har jobbet innen psykiatri, og ser personlig ikke problemer med dette, så lenge man er klar over sine egne og ikke minst pasientens grenser.... Tror det må "vurderes" i hvert enkelt tilfelle.... Mener nå jeg ihvertfall.... 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 2. november 2012 Skrevet 2. november 2012 Helt enig. En klemmer ikke pasienter (det finnes noen få unntak som jeg har nevnt tidligere). Godt at min psykolog ikke heter "En". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.