Gjest backspace Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Dere som er i 100% jobb og går til samtaler på DPS eller lignende, hvordan gjør dere det med fravær? NHD: De pasientene dere har til behandling som er i 100% jobb, hvordan gjør de det med fravær til behandling. Jeg er i 100% jobb på dagtid. Går til samtaler med psykolog på DPS og har satt op en behandlingsplan med ukentlige samtaler frem til jul. Jeg er i 100% jobb på dagtid og går til behandling på DPS også på dagtid. Har nå satt opp ukentlige behandlinger frem til jul. Jeg har prøvd å legge alt til rette for arbeidsgiver, og har fått de helt siste timene som er mulig å få slik at jeg er minst mulig borte fra jobb (og at jeg er sliten etterpå når arbeidsdagen er over) Først mener arbeidsgiver jeg ikke skal få fri med lønn. Etter litt frem og tilbake kommer de frem til at de ber meg søke velferdspermisjon. Når jeg da søker velferdspermisjon vil de bare gi meg permisjon i en måned. Nå er jeg egentlig også litt frustrert over at de ba meg levere en søknad om velferdspermisjon der jeg forteller at jeg går i behandling på dps (som jo blir liggende i personalmappen min) når de likevel ikke har tenkt å gi meg permisjon. Så hvordan løser andre det? Blir dere sykemeldt? Gradert eller på behandlingsdager? Eller finnes det andre løsninger? Jeg var sykemeldt flere måneder før dette (100% sykemeldt i annen jobb) så de 52 ukene flyr jo fort dersom jeg skal bli gradert sykemeldt, og plutselig har man jo da ikke lenger sykepengerett, noe som kan være ganske fatalt hvis man blir skikkelig syk. 0 Siter
Gjest backspace Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Hvis det har noe betydning er jeg ansatt i det offentlige - staten. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Trodde man hadde krav på fri med lønn til legetimer o l jeg.. Har du snakket med dps om dette? 0 Siter
Gjest backspace Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Trodde man hadde krav på fri med lønn til legetimer o l jeg.. Har du snakket med dps om dette? Ja, jeg har sakket med dps. De mener jeg skal ha fri med lønn og at det er vanlig å få det. Det har dessverre imidlertid lite å si da det er arbeidsgiver som bestemmer med mindre man altså er sykemeldt. 0 Siter
Liljana Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Du kan bli sykemeldt for enkeltstående behandlingsdager. http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger Velg "Håndbok i hvordan sykmelde" og les side 12. 0 Siter
Gjest backspace Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan bli sykemeldt for enkeltstående behandlingsdager. http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger Velg "Håndbok i hvordan sykmelde" og les side 12. Vi gikk for det alternativet til slutt. Men da ringer plutselig nav og skal lage trøbbel. Her lager nav trøbbel okke som. Jeg er forferdelig sliten av hele greia. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.