tjohei Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Er det grunn til beskymring? Jeg er 39 år. Kvinne. Synes det er deilig å slippe å ligge med menn eller kvinner for den sags skyld. Synes synd på kvinner som må stille opp for mannen sin bare fordi de er gift. Jeg er derfor heller ikke gift og synes også det er deilig. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Så lenge du har det deilig, er det vel ingen grunn til bekymring? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Problem oppstår i parforhold der partnere har ulikt behov for sex. At du som singel har lite interesse for sex, er helt uproblematisk både for deg og verden forøvrig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Når du er alene er det vel ikke et problem. Verre med meg, ingen sexlyst og har samboer. Synes synd på han da, får seg aldri noe han. Har dårlig samvittighet, men jeg klarer ikke. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Du må vente til du treffer den rette og forelsker deg oppover ørene. Da kan du skrive litt her og fortelle om sexlysten enda er fraværende... :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Tipper du ikke har funnet den rette? Du får holde øynene åpne, så håper jeg du får oppleve et fantastisk sexliv 0 Siter
Olav Femte Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Du er asexuel eller er SSRI-medisiene du kanskje bruker ? 0 Siter
Olav Femte Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Du må vente til du treffer den rette og forelsker deg oppover ørene. Da kan du skrive litt her og fortelle om sexlysten enda er fraværende... :-) Ok, det med SSRI, var upassende, men sant er det....skjønner at det ble slettet... 0 Siter
tjohei Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Skrevet 12. oktober 2012 Ok, det med SSRI, var upassende, men sant er det....skjønner at det ble slettet... Det ble ikke slettet. Jeg ble ikke fornærmet. Ja, jeg har brukt AD, men tror ikke det har noe å si. Jeg har nok funnet ut at jeg er aseksuell. Ikke lett i et samfunn som er så sexfiksert. Jeg ser på det som en funksjonshemning fordi det gjør at jeg ikke kan få barn og gifte meg. 0 Siter
tjohei Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Skrevet 12. oktober 2012 Når du er alene er det vel ikke et problem. Verre med meg, ingen sexlyst og har samboer. Synes synd på han da, får seg aldri noe han. Har dårlig samvittighet, men jeg klarer ikke. Jeg har vært i to lengre kjæresteforhold. Begge ga uttrykk for at de mente jeg var aseksuell eller homo (han ene). Jeg har også lurt på om jeg er homo. Men er ikke interessert i underlivet til damer, så da er jeg vel ikke det heller. Jeg liker å ha kjæreste, men får dårlig samvittighet av å ikke ha sexlyst. Synes de er greie som holder ut med meg, men vet at en dag orker de ikke mer og finner seg en dame med større lyster enn meg. Da blir jeg lei meg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har vært i to lengre kjæresteforhold. Begge ga uttrykk for at de mente jeg var aseksuell eller homo (han ene). Jeg har også lurt på om jeg er homo. Men er ikke interessert i underlivet til damer, så da er jeg vel ikke det heller. Jeg liker å ha kjæreste, men får dårlig samvittighet av å ikke ha sexlyst. Synes de er greie som holder ut med meg, men vet at en dag orker de ikke mer og finner seg en dame med større lyster enn meg. Da blir jeg lei meg. Samboeren min har spurt meg om psykiatrien har funnet ut hvorfor jeg er frigid, men snakker ikke om slikt der. Og det er jo ikke et problem for meg, men har sakt flere ganger til han i årenes løp at han må bare være utro, det er greit for meg. 0 Siter
tjohei Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Skrevet 13. oktober 2012 Samboeren min har spurt meg om psykiatrien har funnet ut hvorfor jeg er frigid, men snakker ikke om slikt der. Og det er jo ikke et problem for meg, men har sakt flere ganger til han i årenes løp at han må bare være utro, det er greit for meg. Det finnes en forening for aseksuelle. Man kan ha lyst på kjæreste selv om man er aseksuell. Hvis man finner en annen aseksuell kan man ha et aseksuelt forhold. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Det finnes en forening for aseksuelle. Man kan ha lyst på kjæreste selv om man er aseksuell. Hvis man finner en annen aseksuell kan man ha et aseksuelt forhold. Han holder ut med meg han jeg har, ville ikke hatt et nytt forhold om dette tok slutt. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har vært i to lengre kjæresteforhold. Begge ga uttrykk for at de mente jeg var aseksuell eller homo (han ene). Jeg har også lurt på om jeg er homo. Men er ikke interessert i underlivet til damer, så da er jeg vel ikke det heller. Jeg liker å ha kjæreste, men får dårlig samvittighet av å ikke ha sexlyst. Synes de er greie som holder ut med meg, men vet at en dag orker de ikke mer og finner seg en dame med større lyster enn meg. Da blir jeg lei meg. Blir du ikke (aldri?) tent heller? Er det der det ligger? 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Det ble ikke slettet. Jeg ble ikke fornærmet. Ja, jeg har brukt AD, men tror ikke det har noe å si. Jeg har nok funnet ut at jeg er aseksuell. Ikke lett i et samfunn som er så sexfiksert. Jeg ser på det som en funksjonshemning fordi det gjør at jeg ikke kan få barn og gifte meg. Har du vært utsatt for noe som gjør at du forbinder lyst og sex med noe negativt? Kan det være slik at du av ulike grunner ikke vil tillate deg å kjenne på begjær? Jeg har hatt perioder med lite eller ingen lyst, følte ikke at det var et stort problem som singel (selv om jeg kanskje lurte på om jeg var litt unormal). Det som har påvirket lysten negativt for meg er enkelte typer p-piller og antidepressiva, samt problemer i forhold (når jeg har vært i det). Det som påvirker lysten positivt er forelskelse (mye) og fysisk trening (litt). 0 Siter
Gjest respect Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Har du vært utsatt for noe som gjør at du forbinder lyst og sex med noe negativt? Kan det være slik at du av ulike grunner ikke vil tillate deg å kjenne på begjær? Jeg har hatt perioder med lite eller ingen lyst, følte ikke at det var et stort problem som singel (selv om jeg kanskje lurte på om jeg var litt unormal). Det som har påvirket lysten negativt for meg er enkelte typer p-piller og antidepressiva, samt problemer i forhold (når jeg har vært i det). Det som påvirker lysten positivt er forelskelse (mye) og fysisk trening (litt). Det kan være hormonelt og. Jeg har perioder hvor jeg har null interesse, så rett før mensen får jeg plutselig voldsom lyst... hormonelle svingninger. Kanskje måle hormonnivåene hos lege? men altså, dama har ingen problemer med det... hun savner ikke sex, og hun er ikke i et forhold, savner ikke en mann... da er det jo ingen problem. Hvorfor skal samfunnet bestemme at alle skal være i et forhold og ha sex? Kanskje noen trives best alene - og uten sex. 0 Siter
Elis31 Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Kanskje det burde opprettes et nettsted for de aseksuelle? Det kan jo være koslig med kjæreste likevel. 0 Siter
tjohei Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Skrevet 18. oktober 2012 Kanskje det burde opprettes et nettsted for de aseksuelle? Det kan jo være koslig med kjæreste likevel. Det finnes faktisk. En forening på nett for de aseksuelle. Dette er engelsk/amerikansk, men det er medlemmer fra alle land. 0 Siter
tjohei Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Skrevet 18. oktober 2012 Har du vært utsatt for noe som gjør at du forbinder lyst og sex med noe negativt? Kan det være slik at du av ulike grunner ikke vil tillate deg å kjenne på begjær? Jeg har hatt perioder med lite eller ingen lyst, følte ikke at det var et stort problem som singel (selv om jeg kanskje lurte på om jeg var litt unormal). Det som har påvirket lysten negativt for meg er enkelte typer p-piller og antidepressiva, samt problemer i forhold (når jeg har vært i det). Det som påvirker lysten positivt er forelskelse (mye) og fysisk trening (litt). Jeg ble befølt av en fremmed mann på bussen en gang i ungdommen. Jeg satt innerst og turte ikke røre på meg eller gjøre noe som helst. Det pågikk en halvtime. Han befølte meg i underlivet. Det var svært skremmende og ubehagelig. Jeg følte det som et overgrep. Ikke ønskelig fra min side isåfall. Jeg har ikke noe negativt forhold til menn, annet enn at jeg synes de er ganske uinteressante for meg. Synes ikke de er spesielt vakre akkurat. Kvinner er vakrere. Men jeg tror ikke jeg er lesbisk. Jeg liker romantikk og kroppskontakt. Dette er noe jeg savner, men har møtt menn som er lite romatisk, så føler ikke at de kan tilfredsstille meg. Overvekt kan også spille inn, men jeg føler jeg har respekt for meg selv. 0 Siter
tjohei Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Skrevet 18. oktober 2012 Det kan være hormonelt og. Jeg har perioder hvor jeg har null interesse, så rett før mensen får jeg plutselig voldsom lyst... hormonelle svingninger. Kanskje måle hormonnivåene hos lege? men altså, dama har ingen problemer med det... hun savner ikke sex, og hun er ikke i et forhold, savner ikke en mann... da er det jo ingen problem. Hvorfor skal samfunnet bestemme at alle skal være i et forhold og ha sex? Kanskje noen trives best alene - og uten sex. Ja, men jeg savner det sosiale aspektet ved det. Det å alltid ha noen å være sammen med, spise middag med, gå tur med etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.