Nøtteskall Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Hei Jeg leste innlegget under, at det ikke var farlig å gå uten medisin en dag. Jeg har vært frisk fra psykoser i to år nå og skal vel litt til at jeg sånn plutselig får mange symptomer igjen. Kan jeg kutte ut Zyprexa f. eks en kveld der jeg har planer om å gå ut, treffe kjærest ol? Jeg sovner gjerne i 10 tida når jeg tar Zyprexa og sovner vel over tolv når jeg ikke tar medisinen. Og blir mye mer aktiv!, føler det er kjempe stor forskjell på meg. Jeg tenker at psykiateren min kommer til å nekte meg dette og se det på blodprøvene. Og da ligger jeg visst dårlig an. Kommer sannsynligvi likevel å gjøre dette innimellom for jeg gidder ikke denne slitenfølelsen hele tida. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Om du er i stabil fase og kutter ut medisin en kveld i måneden, går det helt sikkert bra :-) Ha en fin kveld. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Om du er i stabil fase og kutter ut medisin en kveld i måneden, går det helt sikkert bra :-) Ha en fin kveld. Hvordan kan man vite, om en er stabil når man tar medisiner? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Hvordan kan man vite, om en er stabil når man tar medisiner? Har du vært utskrevet en lang periode/flere måneder uten at du har trengt legevakt eller ekstra poliklinikktimer? Sover du rimelig godt om natten og er fri for påtrengende hallucinasjoner? Fungerer du rimelig godt i dagliglivet? Hvs ja på alle spørsmål, er du sannsynligvis i en stabil fase. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Har du vært utskrevet en lang periode/flere måneder uten at du har trengt legevakt eller ekstra poliklinikktimer? Sover du rimelig godt om natten og er fri for påtrengende hallucinasjoner? Fungerer du rimelig godt i dagliglivet? Hvs ja på alle spørsmål, er du sannsynligvis i en stabil fase. Ok, takk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.