Gå til innhold

Paranoid i forhold til fastleger.

Anbefalte innlegg

Gjest massenick
Skrevet

Jeg hadde en flink fastlege. Så ble jeg paranoid, tenkte på alle som kunne lese journalen min og se overgrep og diverese ting som hadde skjedd i livet mitt.

Skiftet så fastlege og fikk en i et annet distrikt enn der jeg bor. Dette gikk bra ei stund, helt til jeg oppdaget at en jeg kjenner arbeider der. Da ble jeg igjen paranoid og tenkte at nå leser hun journalen min og snakker med vennene mine. Da vil ingen ha noe mere med meg å gjøre.

Nå har jeg skiftet fastlege igjen. Tenkte at det kanskje ikke var så ille likevel å ha en annen lege her hvor jeg bor. Nå føler jeg at alle på legekontoret skuler på meg, ser rart på meg.

Det ser ut som om uansett hvordan jeg gjør dette så blir det galt. Jeg er heller ikke noe særlig fornøyd med den nye legen, han blåser bare i mine psykiske problemer. Fysiske problemer finner han derimot ut av i massevis.

Nå tenker jeg på å skifte fastlege til han jeg hadde først. Han var ihvertfall grei og tok meg på alvor når jeg var psykisk syk. Men så er det disse legesekretærene, jeg tørr jo nesten ikke dra dit.

Vet ikke hva jeg vil med dette, hvor mange ganger kan man skifte fastlege? Jeg er jo avhengig av å ha en, bruker veldig mye medisiner og er syk innimellom. Må jo ha en å forholde meg til liksom. Hvilket syn har du på en som har opplevd overgrep? Synes du jeg er ekkel og skitten?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ikke noe annet syn på en som har vært utsatt for overgrep enn jeg har på de som har vært utsatt for andre typer kriminelle handlinger. De har vært uheldige og fortjener samfunnets oppbacking og støtte.

Den samme holdning tror jeg deles av både fastleger og legesekretærer.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Nå tenker jeg på å skifte fastlege til han jeg hadde først. Han var ihvertfall grei og tok meg på alvor når jeg var psykisk syk. Men så er det disse legesekretærene, jeg tørr jo nesten ikke dra dit. ''

Legesekretæren, hos min fastlege, stoler jeg jeg helt på. De er jo profesjonelle og har taushetsplikt. Jeg kan tilogmed ringe henne for å få råd, uten å bry en travel lege;)

Oppsøk din "gamle" lege, og legg ut dine problemer med han/henne. Så skal du se det ordner seg flott!

Lykke til, massenick.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...