Gå til innhold

Lyrica som behovsmed. erfaringer noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Labolina
Skrevet

Jeg diskuterte dette med psykiateren min i går, som da mente det var forsøket verdt fordi benzo bare funker unødvendig dårlig på meg ettter alle årene jeg brukte Rivotil fast mot epilepsi. (sluttet etter 6 år uten anfall, bruker fortsatt uansett Lamictal for bipolar).

Slik jeg da forsto han var at han skrev ut en pakning på 25mg tabletter jeg kunne ta to av i en dose, dvs max 50mgx3. I hovedsak mot en forferdelig flyskrekk og lettere agorafobiske tendenser (nokså spesiefikt for flyplasser, store togstasjoner mv). Han hadde kun erfaring med bruk av medikamentet som fastmedikasjon mot generalisert angstlidelse... Det har jeg forsåvidt også, men jeg er ikke tilhenger av å medisinere bort alt som heter angst. Det jeg ikke vil ha er panikkanfall i "tide og utide," og det får jeg effektiv behandling mot. Gad'n i seg selv er jeg på sin rare måte vant med. Den kan være slitsom, men fullt mulig å takle. I det hele tatt virker et helt angstfritt liv nesten litt "kjedelig" på meg. Tross alt er det jo en del av våre "urfølelser."

MEN bort fra digresjoner her: Noen som har prøvd Lyrica som behovsmedisin? Hvilken dose var effektiv, og hvor lang tid tok det før effekten inntrådte? Jeg skal etter psykiaterens råd oppsøke en angstprovoserende situasjon sammen med noen før jeg skal ut på flytur så jegvet at jeg ikke risikerer problemer. IKEA i rushen skulle nok være et ganske godt prøveprosjekt. Skal reise sammen med familie da, men ville være synd om mora mi måtte dra meg til fødebyen min :P.

Vet dette er kontroversielt, MEN dersom noen har erfaring med dette ville det være kjempeinteressant å høre om det :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest fruitcake
Skrevet

Har litt erfaring med Lyrica. Brukte den mot angst, og brukte den sammenhengende en tid. Det tok noen dager å oppnå oppnå maks effekt av den, så personlig ville jeg ikke brukt den som en behovsmedisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...