Gjest Siv Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Hva burde jeg gjøre når lillegutt hoster så han brekker seg, har hatt feber i over en uke, febærn ligger på 39 te 40, han puster nooen ganger ganske rart, griner hele tiden, og har fuuuuuullt av utslett på kroppen, bleiene lukter så jævlig at jeg ber mamma ta de lissom.. vi har vært hos fastlegen 2 ganger og legevakta 2 ganger og vi blir bare sendt hjem :( 0 Siter
cabret Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Almenntilstanden er viktigere enn feberen i seg selv. Får du kontakt med ham? Får du i ham nok væske (har han noenlunde normalt antall tissebleier)? Hvis han er fryktelig slapp og du ikke får i ham væske, drar du på legevakten uansett når du var der sist. Hvis han drikker, du får kontakt med ham og du klarer å holde feberen nede med stikkpiller/mikstur av Paracet/Ibux for barn (bytt på, slik at du i stedet for å måtte vente 6-8 timer på neste dose, kan vente tre timer fra du gir Paracet til du gir Ibux - men følg pakningsvedlegget). Tilstanden til så små kan endre seg raskt, så ikke vær redd for å dra til legen på nytt om du føler deg usikker. Bedre en gang for mye enn en gang for lite. Løs mage og utslett er vanlig ved febersykdom hos barn; siden du allerede har vært hos legen, regner jeg med at de har sjekket utslettet og ellers konkludert med at det er en virusinfeksjon som sannsynligvis vil gå over av seg selv. Ellers er det dessverre ikke mye du kan gjøre - væske, febernedsettende, lege hvis tilstanden forverres. Lykke til, og god bedring til sønnen din 0 Siter
cabret Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Almenntilstanden er viktigere enn feberen i seg selv. Får du kontakt med ham? Får du i ham nok væske (har han noenlunde normalt antall tissebleier)? Hvis han er fryktelig slapp og du ikke får i ham væske, drar du på legevakten uansett når du var der sist. Hvis han drikker, du får kontakt med ham og du klarer å holde feberen nede med stikkpiller/mikstur av Paracet/Ibux for barn (bytt på, slik at du i stedet for å måtte vente 6-8 timer på neste dose, kan vente tre timer fra du gir Paracet til du gir Ibux - men følg pakningsvedlegget). Tilstanden til så små kan endre seg raskt, så ikke vær redd for å dra til legen på nytt om du føler deg usikker. Bedre en gang for mye enn en gang for lite. Løs mage og utslett er vanlig ved febersykdom hos barn; siden du allerede har vært hos legen, regner jeg med at de har sjekket utslettet og ellers konkludert med at det er en virusinfeksjon som sannsynligvis vil gå over av seg selv. Ellers er det dessverre ikke mye du kan gjøre - væske, febernedsettende, lege hvis tilstanden forverres. Lykke til, og god bedring til sønnen din Presisering: Med "får kontakt" mener jeg at han virker relativt klar og våken, at han møter blikket ditt og du kjenner igjen den gutten han normalt er. 0 Siter
PieLill Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg kunne funnet på å kreve grundigere undersøkelse av lege. Evt. alliert meg med noen som er flinkere enn meg til å få ting gjennom på et legekontor. Har barnet fått en diagnose, eller har det bare vær vent og se. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.