Gjest kjæresten hans Skrevet 12. oktober 2012 Skrevet 12. oktober 2012 Kjæresten min har en lang historie i psykiatrien, uten at det har vært noe hjelp å hente der. Nå har også psykiaterene kommet til at det er noe fysisk galt, og at han trenger en grundig utredning for det. I håp om raskere og bedre hjelp har vi vært hos privat spesialist. Det ble tatt en rekke prøver på forhånd. Det meste var i orden, men en del var også galt. Laboratoriet anbefalte feks at kortisolprøven skulle tas på nytt, og at han ev utredes for cushings. (Det så vi på utskriften noen dager etter at vi hadde vært der.) Uansett anbefalinger synes jeg det er naturlig å følge opp unormale prøver med nye for å sjekke om det retter seg eller blir verre. Jeg merket at legen endret holdning da han fikk vite om forhistorien i psykiatrien. Da ble alt kategorisert som "psykisk". En veldig enkel løsning for legen, la noen andre ta seg av problemet. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? 0 Siter
rose23 Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg klaget flere ganger til legen om at jeg syns det var vanskelig å puste... En sommervikar sendte meg på "astmatest". Vips fikk jeg diagnosen astma... 0 Siter
frosken Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Hvis jeg var dere, så ville jeg ha skrevet et ryddig brev til hans fastlege hvor også resultatene av de prøvene som er tatt vedlegges. Forklar at dere gjerne både vil at en del prøvesvar kontrolleres og at dere ønsker at flere prøver tas. Kanskje blir dere hørt dersom fastlegen får en ryddig henvendelse som han må lese gjennom i sin helhet før en diskusjon evt. starter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.