Gjest Reversert Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Hva inngår egentlig i lettere psykiske lidelser? Hvilke diagnoser f.eks? 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 ''Hva inngår egentlig i lettere psykiske lidelser?'' Kall det heller psykiske plager, - det er tilstander som kjennes belastende men ikke i så stor grad at de kan kalles sykdom. Psykiske lidelser brukes når diagnosekriteriene er oppfylt. ''Hvilke diagnoser f.eks?'' Lettere angst, depresjoner, livsfaseproblemer osv 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 ''Hva inngår egentlig i lettere psykiske lidelser?'' Kall det heller psykiske plager, - det er tilstander som kjennes belastende men ikke i så stor grad at de kan kalles sykdom. Psykiske lidelser brukes når diagnosekriteriene er oppfylt. ''Hvilke diagnoser f.eks?'' Lettere angst, depresjoner, livsfaseproblemer osv _lettere_ depresjoner, skal det være. 0 Siter
Gjest reversert Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 ''Hva inngår egentlig i lettere psykiske lidelser?'' Kall det heller psykiske plager, - det er tilstander som kjennes belastende men ikke i så stor grad at de kan kalles sykdom. Psykiske lidelser brukes når diagnosekriteriene er oppfylt. ''Hvilke diagnoser f.eks?'' Lettere angst, depresjoner, livsfaseproblemer osv Kan ikke kalle det noe annet enn det det kalles. Det jeg lurer på er jo nettopp det som kalles "lettere psykiske lidelser" og da er vel diagnosekriterier oppfylt så vidt jeg vet ;-) Så og så stor andel ev sykemeldte er "lettere psykiske lidelser" f.eks, og alle sykemeldte har vel en diagnose, så... 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Kan ikke kalle det noe annet enn det det kalles. Det jeg lurer på er jo nettopp det som kalles "lettere psykiske lidelser" og da er vel diagnosekriterier oppfylt så vidt jeg vet ;-) Så og så stor andel ev sykemeldte er "lettere psykiske lidelser" f.eks, og alle sykemeldte har vel en diagnose, så... Jeg har sikkert tolket deg feil. Lettere psykiske lidelser kan være milde former for depresjoner, lette fobier, lett angst. 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har sikkert tolket deg feil. Lettere psykiske lidelser kan være milde former for depresjoner, lette fobier, lett angst. Hentet fra Nav: "Med lettere psykiske lidelser menes for eksempelvis arbeidstakere som er slitne, triste, deprimerte, engstelige, har vansker med å takle stress og regulere eget tempo, er utbrent, urolige, har tilpasningsforstyrrelser eller reaksjoner på alvorlige hendelser. Målet for behandlingen er at arbeidstakeren skal fullt tilbake i arbeid i eksisterende stilling." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.