Gjest fra Bergen Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Det hendte noe oppskakende i familien.. Fikk det plutselig veldig vanskelig. ( Har slitt med psykisk lidelse i mange år, men fungert fint en lang periode.) Jeg har utdannelse, mann og barn.. Men gjorde noe spesielt.. Gikk på gata og kjøpte Imovane. ( Har tidligere misbrukt det så får ikke mer av legen..) Tar ikke _kjempe_ mye, men nok.. Er jeg en taper og en ussel person? Har samvittighetskvaler over dette. Planlegger ikke å kjøpe mer.. 0 Siter
frosken Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 ''Tar ikke _kjempe_ mye, men nok.. Er jeg en taper og en ussel person? Har samvittighetskvaler over dette. Planlegger ikke å kjøpe mer..'' Det du skriver får meg ikke til å tenke at du er en taper eller en ussel person. Derimot tenker jeg at du holder på med noe som potensielt sett er destruktivt for deg. Jeg får også tanker om at du tar mer enn ordinær dose, men det kan være feil. 0 Siter
Gjest fra Bergen Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 ''Tar ikke _kjempe_ mye, men nok.. Er jeg en taper og en ussel person? Har samvittighetskvaler over dette. Planlegger ikke å kjøpe mer..'' Det du skriver får meg ikke til å tenke at du er en taper eller en ussel person. Derimot tenker jeg at du holder på med noe som potensielt sett er destruktivt for deg. Jeg får også tanker om at du tar mer enn ordinær dose, men det kan være feil. Ja jeg tar noe mer enn anbefalt dose.. En tablett 7,5 mg virker ikke på meg.. Ellers takk for at du svarte så fint frosken.. :-) 0 Siter
frosken Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Ja jeg tar noe mer enn anbefalt dose.. En tablett 7,5 mg virker ikke på meg.. Ellers takk for at du svarte så fint frosken.. :-) Ville det ikke vært bedre om du fikk noe ikke-vanedannende å sove på fra legen din? Evt. i verste fall en delvis sykemelding inntil du igjen klarte deg uten imovane. Hvor lenge har du brukt imovane nå i denne omgangen? 0 Siter
Gjest fra Bergen Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Ville det ikke vært bedre om du fikk noe ikke-vanedannende å sove på fra legen din? Evt. i verste fall en delvis sykemelding inntil du igjen klarte deg uten imovane. Hvor lenge har du brukt imovane nå i denne omgangen? Jeg har brukt Imovane i over 2 uker (snart 3.) Vet at jeg kanskje jeg burde prøve noe annet som ikke er vanedannende, men det er rusen av Imovane som appelerer til meg for å være helt ærlig. Vet det ikke er bra.. 0 Siter
frosken Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har brukt Imovane i over 2 uker (snart 3.) Vet at jeg kanskje jeg burde prøve noe annet som ikke er vanedannende, men det er rusen av Imovane som appelerer til meg for å være helt ærlig. Vet det ikke er bra.. Jeg synes du skal være litt snillere mot deg selv og ikke rote deg inn i et nytt misbruk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 De er ikke en ussel person, men det du gjør er selvdestruktivt. 0 Siter
Gjest klovn1 Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har brukt Imovane i over 2 uker (snart 3.) Vet at jeg kanskje jeg burde prøve noe annet som ikke er vanedannende, men det er rusen av Imovane som appelerer til meg for å være helt ærlig. Vet det ikke er bra.. Jeg har brukt 2 Imovane hver kveld i 4-5 år. Jeg liker også "rusen", men dersom jeg ikke går og legger meg gjør jeg bare masse rare ting som jeg ikke husker noe av dagen etter ... derfor blir jeg ikke sittende oppe. Får ikke du slike blackouts av Imovane? Jeg har tidligere fått foreskrevet 2 hver kveld av lege/psykiater, men nå etter de nye bestemmelsene i forbindelse med førerkort/bilkjøring har jeg trappet ned til 1. Det går stort sett greit. Målet mitt nå er egentlig å slutte. Når det gjelder rus så deler jeg "gleden" med den, men finner den greit i ett glass vin eller tre. Førerkort er viktig for meg ... Det ble mye meg, meg, meg her, men jeg vil egentlig bare fortelle at du ikke er alene om å like Imovane og rus. Og kanskje var jeg bare glad for å høre noen som også liker imovane 0 Siter
Gjest fra Bergen Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg har brukt 2 Imovane hver kveld i 4-5 år. Jeg liker også "rusen", men dersom jeg ikke går og legger meg gjør jeg bare masse rare ting som jeg ikke husker noe av dagen etter ... derfor blir jeg ikke sittende oppe. Får ikke du slike blackouts av Imovane? Jeg har tidligere fått foreskrevet 2 hver kveld av lege/psykiater, men nå etter de nye bestemmelsene i forbindelse med førerkort/bilkjøring har jeg trappet ned til 1. Det går stort sett greit. Målet mitt nå er egentlig å slutte. Når det gjelder rus så deler jeg "gleden" med den, men finner den greit i ett glass vin eller tre. Førerkort er viktig for meg ... Det ble mye meg, meg, meg her, men jeg vil egentlig bare fortelle at du ikke er alene om å like Imovane og rus. Og kanskje var jeg bare glad for å høre noen som også liker imovane Ja jeg får også slike black-outs..(Hvis jeg ikke legger meg umiddelbart) Kan gjøre og si ting som jeg absolutt ikke husker noe av i etterid.. Ubehagelig!! Har også en lang historie med Imovane.. Det hadde vært fint å komme ut av det og ikke kjenne "suget" etter mer.. Alt godt til deg. :-) Ps synes du har vært flink som har trappet ned! 0 Siter
serenity777 Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 ''Tar ikke _kjempe_ mye, men nok.. Er jeg en taper og en ussel person? Har samvittighetskvaler over dette. Planlegger ikke å kjøpe mer..'' Det du skriver får meg ikke til å tenke at du er en taper eller en ussel person. Derimot tenker jeg at du holder på med noe som potensielt sett er destruktivt for deg. Jeg får også tanker om at du tar mer enn ordinær dose, men det kan være feil. Nei, du er ikke ussel. Men du bør kanskje holde deg unna slike medisiner? Selv gikk jeg litt på stilnoct før, og den ligner på imovane. Jeg fikk også sånne rare halvvåken samensurium av de pillene. En gang våknet jeg dagen etter, og det var spist en halv grandiosa, noe jeg ikke kan huske å ha gjort og jeg bor alene. 0 Siter
Gjest Jaudahuuuu Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 En venninne av meg var ut og inn av institusjoner for hun var avhengig av piller. Barnevernet tok fra henne barna og hun tok til slutt livet av seg... Sliter du med å sove, finnes det langt snillere og mer effektive metoder enn imovane... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.