DoleMari Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 I dag på seminar på jobben ble det snakket om motgang i livet, at noen har mer enn andre. Merket tårene presset på, måtte gå ut... gikk på do for å gråte. Var redd for å knekke helt sammen for når jeg gråter blir det så voldsomt, hulking osv.. Huff, det er ikke noe gøy. Kanskje jeg er sliten for tiden etter alt som har skjedd, og det også har kommet opp andre vonde tidligere opplevelser da. Hver gang jeg gråter blir det så voldsomt føler jeg... klarer ikke å stoppe... Er det flere som har det sånn? Jeg tror ikke på at motgang gjør sterkere, tvert imot, jeg tror man blir sterkere av å ha det trygt og godt! Føler jeg har fått nok opp gjennom livet nå! Går til psykolog som spør meg om alt fra jeg var ca 2 år.. jeg husker ikke så mye fra jeg var liten... ikke har jeg lyst til å huske heller. Har gått gjennom så mye følelser at jeg har lyst til å bare ha det bra nå. Må jeg inn på alt det for å få det bedre? Er det viktig for evt. vurdere behandling/medisiner etc.? Føler jeg trenger oppbacking og fokuseringer på det som er bra og å bli stryket! Blir bare verre når det blir fokusert på at jeg har opplevd så mye omsorgssvikt og tap og dødsfall og elendighet da jeg var liten. Sånn har det vært, ferdig! Jeg vil framover og ha det bra! Hva mener dere? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Det er overhode ikke nødvendig å gå gjennom hele fortiden for å gjøre nåtiden og fremtiden bedre. 0 Siter
DoleMari Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Skrevet 13. oktober 2012 Det er overhode ikke nødvendig å gå gjennom hele fortiden for å gjøre nåtiden og fremtiden bedre. Takk Jeg tror jeg skal si ifra. Jeg føler jeg vet hva jeg trenger for å få det bedre, og det er fokus på framtiden og kognitiv terapi på her og nå og mest mulig positiv styrking. Jeg sa også ifra at jeg ikke har så lyst å gå inn på alt det. Vil bli sterkere og ha bedre tro på meg selv. Jeg kan vel si det? 0 Siter
Gondor Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Takk Jeg tror jeg skal si ifra. Jeg føler jeg vet hva jeg trenger for å få det bedre, og det er fokus på framtiden og kognitiv terapi på her og nå og mest mulig positiv styrking. Jeg sa også ifra at jeg ikke har så lyst å gå inn på alt det. Vil bli sterkere og ha bedre tro på meg selv. Jeg kan vel si det? Hei. Jeg hadde 2 ganger med retrospektiv terapi før terapeuten og jeg gikk over til "ordentlig" terapi. Tror det er en vanlig gang i det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. oktober 2012 Skrevet 13. oktober 2012 Jeg gråter ganske mye jeg og tenker at det ikke er noe gærnt i det. Jeg har opplevd ganske mye som er skikkelig kjipt og selv om jeg ikke går rundt og tenker på det så kan jeg gråte hvis jeg hører lignende historier eller hvis noen spør meg om de tingene jeg har opplevd. Jeg trodde det var en ganske vanlig reaksjon selv om jeg kanskje griner litt mer enn normalt, men jeg ler fortere enn normalt også tror jeg 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Hva slags terapiform bruker psykologen din — psykodynamisk, kongitiv? Det har mye å si for hvor mye fokus det er på barndom og fortid. Har du tatt opp det du skriver her med psykologen? Hvis nei, så burde du det. Jeg tror det er viktig å forholde seg til fortiden og kunne snakke om den, men det betyr ikke at fokus må være bare der. Og det er dine timer — hvis du vil snakke om noe annet, så si nettopp det. 0 Siter
DoleMari Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Skrevet 14. oktober 2012 Hva slags terapiform bruker psykologen din — psykodynamisk, kongitiv? Det har mye å si for hvor mye fokus det er på barndom og fortid. Har du tatt opp det du skriver her med psykologen? Hvis nei, så burde du det. Jeg tror det er viktig å forholde seg til fortiden og kunne snakke om den, men det betyr ikke at fokus må være bare der. Og det er dine timer — hvis du vil snakke om noe annet, så si nettopp det. Jeg vet egentlig ikke hva slags terapiform hun bruker. Jeg har ikke spurt om det. Jeg synes bare at jeg har hatt det så tøft i det siste og at det er det jeg trenger å snakke om og ikke rippe opp i gamle ting samtidig. Da blir jeg bare enda med nedfor. Liker forresten nicket ditt ( motorprøysen). Det får meg til å le :-)) 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg tror at traumeterapi er direkte skadelig for enkelte mennesker. Kanskje er det slik for deg også? 0 Siter
DoleMari Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Skrevet 14. oktober 2012 Jeg tror at traumeterapi er direkte skadelig for enkelte mennesker. Kanskje er det slik for deg også? Ja, jeg har levd hele videre med å gå videre uten å tenke meg så mye bakover. Men når jeg opplever vonde situasjoner så kommer det liksom litt opp igjen.,,... men denne gang føler jeg at jeg har kommet stryket ut av det og lagt det litt bak meg nå. Har jobbet mye med meg selv i form av minner som kommer automatisk og angsten som har fulgt med. Jeg har klart å stå i det og angsten har blitt svakere. Hvorfor skal jeg gå igjennom flere vonde følelser når jeg allerede har gjort det altfor mye ? På tide å ha det godt nå... se fremover og jobbe med her og nå :-) 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Ja, jeg har levd hele videre med å gå videre uten å tenke meg så mye bakover. Men når jeg opplever vonde situasjoner så kommer det liksom litt opp igjen.,,... men denne gang føler jeg at jeg har kommet stryket ut av det og lagt det litt bak meg nå. Har jobbet mye med meg selv i form av minner som kommer automatisk og angsten som har fulgt med. Jeg har klart å stå i det og angsten har blitt svakere. Hvorfor skal jeg gå igjennom flere vonde følelser når jeg allerede har gjort det altfor mye ? På tide å ha det godt nå... se fremover og jobbe med her og nå :-) Ja, du kan gjøre veldig mye med nuet og framtiden din. Fortiden kan aldri endres, uansett hvor mye du prater om den. Den er og blir slik. Bruk energien din på framtiden, det er mye mere nyttig :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.