Gjest germinate Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Kjenner du til om det finnes reseptfrie smertestillende medisiner mot (trolig) gallesteinsanfall - i så fall hvilke(t) og i hvor store doser? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Glemte å ooplyse om at det er mot sterke magesmerter (og som gir angst). 0 Siter
Surikatt Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Min erfaring med gallestein er at ingen reseptfri medisiner er sterke nok til å ta disse smertene 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Voltaren stikkpiller har som regel god effekt på gallestein, men du må nok få de på resept fra legen. Ibux og paracet og slike reseptfrie medisiner har ingen effekt som regel. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Voltaren stikkpiller har som regel god effekt på gallestein, men du må nok få de på resept fra legen. Ibux og paracet og slike reseptfrie medisiner har ingen effekt som regel. Tåler dessverre ikke voltaren... Men takk for svarene deres likevel 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Min erfaring med gallestein er at ingen reseptfri medisiner er sterke nok til å ta disse smertene Da slåe jeg meg til ro med det og så kontakter jeg lege i morgen. Takk for svar 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Tåler dessverre ikke voltaren... Men takk for svarene deres likevel Har du ikke snakket med legen din om smertestillende du kan ta som du tåler om du får et anfall? 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Har du ikke snakket med legen din om smertestillende du kan ta som du tåler om du får et anfall? Jeg glemte det.. Var litt stressa for han hadde med seg en student og jeg glemte det. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Voltaren stikkpiller har som regel god effekt på gallestein, men du må nok få de på resept fra legen. Ibux og paracet og slike reseptfrie medisiner har ingen effekt som regel. Kom til å tenke på at jeg har 600 mg's Ibux som jeg fikk av legen i en annen sammenheng. Kanskje de kan ha effekt? 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Kom til å tenke på at jeg har 600 mg's Ibux som jeg fikk av legen i en annen sammenheng. Kanskje de kan ha effekt? Min erfaring er at ingenting annet enn stikkpillere virker på gallestein. Voltaren, men også petidin. Det skader vel sikkert ikke å prøve ibux da, du kan jo få en annen erfaring. Jeg ville ha ringt legekontoret i morgen og hørt om jeg kunne få en resept på noe smertestillende som jeg kunne ha liggende ved evt nye anfall. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Min erfaring er at ingenting annet enn stikkpillere virker på gallestein. Voltaren, men også petidin. Det skader vel sikkert ikke å prøve ibux da, du kan jo få en annen erfaring. Jeg ville ha ringt legekontoret i morgen og hørt om jeg kunne få en resept på noe smertestillende som jeg kunne ha liggende ved evt nye anfall. Ok. Takk for svar 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Min erfaring er at ingenting annet enn stikkpillere virker på gallestein. Voltaren, men også petidin. Det skader vel sikkert ikke å prøve ibux da, du kan jo få en annen erfaring. Jeg ville ha ringt legekontoret i morgen og hørt om jeg kunne få en resept på noe smertestillende som jeg kunne ha liggende ved evt nye anfall. Jeg fikk resept på paralgin forte. Skal på ul om ikke så lenge. Har du hatt gallestein selv? 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg fikk resept på paralgin forte. Skal på ul om ikke så lenge. Har du hatt gallestein selv? Nei, min far har hatt dette i over 30 år. Får ofte telefon på dagen eller natta når han har anfall og jeg må hjelpe til. Han må passe veldig på hva han spiser for noe. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Nei, min far har hatt dette i over 30 år. Får ofte telefon på dagen eller natta når han har anfall og jeg må hjelpe til. Han må passe veldig på hva han spiser for noe. Huffda.. Men har han ikke fått tilbud om å fjerne galleblæra da? Legen sa det var det jeg kom til å få tilbud om dersom de finner steiner på ultralydundersøkelsen. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Huffda.. Men har han ikke fått tilbud om å fjerne galleblæra da? Legen sa det var det jeg kom til å få tilbud om dersom de finner steiner på ultralydundersøkelsen. Vet ikke hvorfor han ikke fikk fjernet den tidligere. Nå er han visst for gammel for en operasjon. Ønsker deg lykke til med undersøkelsen, håper de finner ut hva det er. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Vet ikke hvorfor han ikke fikk fjernet den tidligere. Nå er han visst for gammel for en operasjon. Ønsker deg lykke til med undersøkelsen, håper de finner ut hva det er. Takk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.