Gjest eggeskall? Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 For to uker siden ble jeg 50% sykemeldt i foreløpig fire uker. Strever hjemme med ett av barna i forhold til adferd. Dette har holdt på lenge, men først nå i slutten av september kom jeg meg til lege og ble sykemeldt. På en måte kjennes det ut som luksus å ha fri to hele dager + en halv dag i uka. Bare gjøre det jeg vil... Og la noen av byrdene fra jobben bli løftet av skuldrene mine og ut av hodet mitt. Men jeg kjenner det er riktig. Jeg har så ekstrem liten buffer for å takle små ting nå. Jeg blir veldig fort veldig lei meg, og har ikke styrke til å være den voksne når barnet protesterer og sier meg i mot. Og når jeg får en sleivkommentar fra mannen om noen nye sko jeg har kjøpt, faller jeg liksom helt sammen og er preget av det i mange timer... Føler meg mislykket som mor og mislykket på mange måter - selv om jeg vet at jeg egentlig er det. Lar jeg fornuften tale, så ser jo at jeg har mann, barn, hus, biler, familie og venner som bryr seg, jobb, kollegaer, god inntekt osv - men innimellom sånn som i dag føler jeg meg så bittebitteliten.... Har vært hos psykolog en gang, og skal til ham til uka igjen. Følte ikke helt god kjemia med ham den første gangen, men håper at det går seg til. Vet ikke helt hvordan han kan hjelpe meg. Ønsker å bygge opp min egen selvfølelse slika t jeg ikke knekker sammen av protester fra et barn eller en teit kommentar fra noen andre. Og så håper jeg at jeg får fortsette med lavt tempo på jobb en god stund, slik at jeg igjen kan levere og produsere det jeg skal. Men jeg trenger rett og slett en time-out nå for ikke å briste. Høres det teit ut eller riktig ut? 0 Siter
Gondor Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Det høres helt riktig ut. Nå gjelder det å opparbeide styrke for å takle en strevsom mammarolle og en psyke som er vanskelig å ha med å gjøre. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Det er det bare legen din som kan svare på. Innlegget ga ingen informasjon iom. at du ikke skriver noe om din sykdom. 0 Siter
Gjest eggeskall? Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Det er det bare legen din som kan svare på. Innlegget ga ingen informasjon iom. at du ikke skriver noe om din sykdom. Årsak til sykemelding er store konsentrasjonsproblemer og noe søvnproblemer som begge har årsak i de utfordringene vi har hjemme. Konsentrasjonsproblemene har vart i rundt ti måneder. Jeg skal få noe tilrettelegging av arbeidsoppgaver, som passer bedre til en 50% stilling og som ikke krever så sterk konsentrasjon. Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget. Kanskje bare bekrefte for meg selv at jeg faktisk nå trenger dette for å bygge meg opp igjen og få litt buffer og overskudd til å være både mor, kone og kollega. 0 Siter
fineline Skrevet 14. oktober 2012 Skrevet 14. oktober 2012 Det er det bare legen din som kan svare på. Innlegget ga ingen informasjon iom. at du ikke skriver noe om din sykdom. Det står mye om symptomer i innlegget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.