Gå til innhold

betennelse

scmpoo

Anbefalte innlegg

hei kjære lege,

jeg er en aktiv 16-år gammel gutt, som går GK Idrettslinje, med fordypning fotball. Derfor er beina mine viktige. Alt startet en dag jeg bare klipte neglen LITT for langt inn. Nå har jeg hatt betennelse i tåa i et par uker. betennelsen ligger ikke nede med rota, men midt på, på siden liksom. jeg har hørt om folk som må opperere dette bort. må jeg det? finnes det alternative måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

scmpoo.

For det første har du vel lært å være forsiktigere med negle-klippingen !!!!

Det har nok endt ut med en bakterie-infeksjon i neglekanten/falsen. 15 min. fotbad med grønnsåpevann er bra for "trekke" bakteriene ut. Gjør dette dgl. i en periode. Jodspiritus (kjøpes uten resept på apoteket) er også bra for å pensle det vonde området.

Operasjon tyr man bare til når andre ting ikke nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...