Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Å være motivetert må innebære å være villig til å gi slipp på "goder" man har - noe man liker, avstå fra noe man liker, være villig til å gjøre det man er redd for og/eller synes for vanskelig for en. Men viktigst av alt; gjennomføring. Hva tenker dere om dette og det å være motivert (da tenker jeg sprsielt i terapisammenheng)? Flere eks? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg synes behovsutsettelse og at man tåler ubehag er gode indikasjoner på motivasjon. Gjennomføring er selvsagt det avgjørende. 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har en tendens til alltid å måtte ordne opp med en gang. I terapisammenheng er det ikke mulig. Jeg kunne ikke bare kontakte terapeuten å snakke om det som plaget meg mellom timene. Jeg mailet ham av og til, men slet der også med angst hvis det tok for lang tid før han svarte meg. Dette var ting jeg jobbet mye med, og målet var å stå i dette ubehaget mellom timene. Jeg gjennomførte dette ved å sette grenser for meg selv og holde dem. Jeg går ikke lenger i terapi, men har tatt med meg dette utenfor terapirommet. Og prøver nå og trekke pusten og ta et skritt tilbake hver gang jeg føler trang til å gjøre noe overilt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Hva er egentlig terapi? Er det der man skal jobbe med å få til forandring? 0 Siter
Liljana Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg tenker at det er en bra definisjon. Motivasjon kommer innenfra. Dette gjelder i flere av livets sammenhenger bl.a. ved slanking. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Hva er egentlig terapi? Er det der man skal jobbe med å få til forandring? Ja 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har en tendens til alltid å måtte ordne opp med en gang. I terapisammenheng er det ikke mulig. Jeg kunne ikke bare kontakte terapeuten å snakke om det som plaget meg mellom timene. Jeg mailet ham av og til, men slet der også med angst hvis det tok for lang tid før han svarte meg. Dette var ting jeg jobbet mye med, og målet var å stå i dette ubehaget mellom timene. Jeg gjennomførte dette ved å sette grenser for meg selv og holde dem. Jeg går ikke lenger i terapi, men har tatt med meg dette utenfor terapirommet. Og prøver nå og trekke pusten og ta et skritt tilbake hver gang jeg føler trang til å gjøre noe overilt. Tusen takk for et kjempeinteressant svar! 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg synes behovsutsettelse og at man tåler ubehag er gode indikasjoner på motivasjon. Gjennomføring er selvsagt det avgjørende. Takk for svar 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg tenker at det er en bra definisjon. Motivasjon kommer innenfra. Dette gjelder i flere av livets sammenhenger bl.a. ved slanking. Ja.. Kommer den ikke innenfra så kommer en vel ikke langt.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.