Gjest jeg er x Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Hvorfor legger psykiatriske arbeidere armene i kors når jeg forteller min sykehistorie? Jeg vet at det er for å beskytte seg selv, men jeg blir lei meg når de gjør det. Det er en fysisk sykdom, ingenting ekkelt. Jeg er ikke en person som liker å snakke om sykdom, men må gjøre det av og til som en del av utredningen. Det er bare en kort gjennomgang, men med mye smerte. Pleier deres behandlere å legge armene i kors? 0 Siter
Gjest Labolina Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Nå og da, men jeg tror det er nokså ubevisst fra hans side. Det skjer gjerne når han blir litt tenksom faktisk. Hva med å si til den du snakker med hvordan du opplever kroppsspråket de bruker? Kanskje vil du få deg en positiv overrakselse da. Mange liker å få respons på nettopp slikt :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Dette er etter min mening en grov feiltolking av kroppsspråk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Det er vel noe man gjerne gjør helt ubevisst når man skal lytte til noen? Du skal ikke tolke det som at de ikke liker deg i alle fall. ) 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 15. oktober 2012 Skrevet 15. oktober 2012 Dette er ikke noe du trenger å bry deg om. Det betyr helt sikkert ingenting. 0 Siter
PieLill Skrevet 16. oktober 2012 Skrevet 16. oktober 2012 Veldig ofte når folk legger armene i kors er det rett og slett for å ha et sted å gjøre av hender og armer i stedet for å la dem dingle. :-) Kommunikasjonsmessig kan det virke noe åpnere å ikke ha armene i kors. En som er utpreget bevisst på kropsspråk ville kanskje ikke gjort det. Men det er ingen stor og viktig sak. Ikke overtolk dette til en avvisning. Det er en ren trivialitet. mvh 0 Siter
EnolaGay Skrevet 16. oktober 2012 Skrevet 16. oktober 2012 Nå har jeg ikke en behanlder... men jeg gjør det selv, og mannen min gjør ofte det. Jeg gjør det fordi skuldrene mine ofte verker. :0) Mannen min hviler sånn. Og har en litt sånn imgage da vet du, som tøffing... hehe.. Jeg tolker folk som at de hviler, varmer seg eller bare er avslappet inni seg når de står sånn. (Med mindre de også står i millitær positur og ser rett på deg... med stivt blikk.. Da hadde jeg vel spekulert litt på hva jeg sa for noe galt tenker jeg..) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.