Gå til innhold

Celleforandringer, kontroll?

Anbefalte innlegg

Gjest massenick
Skrevet

Jeg er redd for slike underlivsundersøkelser. Fikk påvist celleforandring i fjord en gang. På undersøkelsen etterpå viste det ingenting. Jeg ble bedt om å ta en ytterligere prøve 3 måneder etterpå. Det har jeg ikke gjort. Det har vel nå gått ihvertfall 10 måneder.

Må jeg ta denne prøven, eller kan jeg stole på at den siste er riktig? Jeg utsetter og utsetter, sier til meg selv at det sikkert ikke er noe galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du mest redd for undersøkelsen eller for evt. celleforandring? Jeg hadde nå uansett tatt den undersøkelsen, SÅ ille er det ikke, og dersom det er celleforandringer så er det bedre om det oppdages tidlig.

Gjest massenick
Skrevet

Er du mest redd for undersøkelsen eller for evt. celleforandring? Jeg hadde nå uansett tatt den undersøkelsen, SÅ ille er det ikke, og dersom det er celleforandringer så er det bedre om det oppdages tidlig.

Er redd for undersøkelsen. Jeg er ikke redd for celleforandringer, men ettersom tiden går kan det jo utvikle seg til noe verre tenker jeg.

Jeg må vel finne meg en lege som jeg aldri møter igjen.

Skrevet

Er redd for undersøkelsen. Jeg er ikke redd for celleforandringer, men ettersom tiden går kan det jo utvikle seg til noe verre tenker jeg.

''Er redd for undersøkelsen. Jeg er ikke redd for celleforandringer, men ettersom tiden går kan det jo utvikle seg til noe verre tenker jeg.

Jeg må vel finne meg en lege som jeg aldri møter igjen.''

Jeg kan forstå din tankegang, men den er helt irrasjonell. Celleforandringer kan være farlige, en undersøkelse er definitivt ikke farlig, og en lege gjør bare jobben sin.

Fokuser på disse tankene!

Gjest luftslott
Skrevet

Legen eller gynekologen gjør dette mange, mange ganger om dagen. De legger knapt merke til hvem de behandler. De gjør jobben sin, skriver i journalen det som trengs og sørger for at riktige prøver blir tatt og sendt videre. Utover det er du bare en i mengden, de legger ikke merke til hverken ansikt eller mus;-)

Gjest massenick
Skrevet

Legen eller gynekologen gjør dette mange, mange ganger om dagen. De legger knapt merke til hvem de behandler. De gjør jobben sin, skriver i journalen det som trengs og sørger for at riktige prøver blir tatt og sendt videre. Utover det er du bare en i mengden, de legger ikke merke til hverken ansikt eller mus;-)

Det er nok bare meg som føler meg så annerledes enn alle andre. Tror det er noe galt med meg. Jeg får prøve og ta meg sammen, kvinne meg opp :).

Skrevet

Jeg er mye reddere for celleforandringer enn det å ta den prøven som tar 2 min og knapt nok det! Hadde aldri tort å gå slik uten å få sjekket det ut nei!

Gjest massenick
Skrevet

''Er redd for undersøkelsen. Jeg er ikke redd for celleforandringer, men ettersom tiden går kan det jo utvikle seg til noe verre tenker jeg.

Jeg må vel finne meg en lege som jeg aldri møter igjen.''

Jeg kan forstå din tankegang, men den er helt irrasjonell. Celleforandringer kan være farlige, en undersøkelse er definitivt ikke farlig, og en lege gjør bare jobben sin.

Fokuser på disse tankene!

Takk, skal gjøre så godt jeg kan.

Gjest massenick
Skrevet

Jeg er mye reddere for celleforandringer enn det å ta den prøven som tar 2 min og knapt nok det! Hadde aldri tort å gå slik uten å få sjekket det ut nei!

Du har sikkert rett. Bare jeg som skyver det foran meg. Blir litt det samme som meg og tannleger. Jeg finner aldri en som jeg får tillit til, det samme gjelder gynekologer. Tillegger dem vel ting som sikkert ikke er sant. Må se å få bestilt time i morgen.

Skrevet

Takk, skal gjøre så godt jeg kan.

You can do it! :-)

Gjest massenick
Skrevet

You can do it! :-)

Yes, kan være veldig tøff i svingene :-)

Skrevet

Du må ikke, men etter en stund får man brev fra Kreftregisteret, der de minner om at det ikke er sendt inn ny prøve.

Nylig opplevde jeg selv dette. Og ble nokså overrasket over å lese at jeg hadde hatt celleforandringer for litt over et år siden, siden legen min aldri informerte meg om dette, slik han burde ha gjort.

Så det er bra de passer på.

Det er tydelig at du går og tenker på dette. Mye bedre å få det overstått og ute av verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...