Gå til innhold

Var det feil av meg å være åpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par dager siden så fortalte jeg relativt åpent om meg selv og noen av mine problemer ovenfor en venninne. Vedkommende visste litt fra før, men det var første gang jeg har snakket om dette til noen (utenom helsepersonell) og selv om det føltes godt å kunne være ærlig så sliter jeg med en redsel for at dette ikke var en god idé. Er det naivt av meg å tro at noen kunne bry seg om meg, er det bare nysgjerrighet og ikke omtanke som ligger bak hennes interesse?

Jeg fortalte også at jeg har brukt dette forumet ved flere anledninger, men har ikke fortalt hva jeg har skrevet om eller signert med her inne, for det føler jeg på en måte blir for personlig. Nå sitter jeg igjen med en følelse av at jeg nå har «mistet» muligheten til å bruke dette forumet i frykt for å bli gjenkjent. Det har til tider vært en god støtte og det har lært meg mye å lese de svarene jeg har fått her inne og jeg kjenner på en sorg over hva jeg har gjort mot meg selv. Dette var et «fristed» jeg hadde helt for meg selv og nå har jeg ødelagt alt føler jeg.

Frykter også at ting jeg har skrevet her inne kan avsløre mitt «nick» og at hun dermed får mulighet til å lese om det jeg har skrevet her inne tidligere, noe som fratar meg muligheten til å kontrollere hva jeg vil dele med henne. Er mine tanker irrasjonelle eller har jeg «ødelagt alt» for meg selv nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvis du er redd for at hun skal finne deg her inne, så forstår jeg hvorfor du skriver dette innlegget?

Gjest germimate
Skrevet

Hvis du er redd for at hun skal finne deg her inne, så forstår jeg hvorfor du skriver dette innlegget?

Skulle det være et "ikke" i svaret ditt? :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Skulle det være et "ikke" i svaret ditt? :)

Ja, helt riktig :-)

Gjest germimate
Skrevet

Jeg gjorde det samme - fortalte alt til min beste venninne og hun visste/vet hvem jeg er her inne.

Hun og jeg har fortsatt et godt forhold. Hun har sagt at hun er glad for at jeg har vist henne denne tilliten (som hos deg har heller ikke jeg snakket med noen andre enn helsepersonell).

Skrevet

Ja, helt riktig :-)

Bruker et "anonymt" nick i denne tråden, så jeg ikke skal avsløre meg selv.

Skrevet

Hei,

Bare la dette fortsette å være ditt "fristed", om hun har interesse av å spore deg opp- drit i det.

Åpenhet er vel de fleste ganger positivt, du får se hvordan hun "responderer" på åpenheten din.

Kanskje hun også trenger et slikt "fristed" som dette?

Skrevet

Jeg gjorde det samme - fortalte alt til min beste venninne og hun visste/vet hvem jeg er her inne.

Hun og jeg har fortsatt et godt forhold. Hun har sagt at hun er glad for at jeg har vist henne denne tilliten (som hos deg har heller ikke jeg snakket med noen andre enn helsepersonell).

''Jeg gjorde det samme - fortalte alt til min beste venninne og hun visste/vet hvem jeg er her inne.''

Hvordan synes du det er å skrive her inne når noen du kjenner kan lese det du skriver, er det en forskjell på hva du deler her inne nå og før du fortalte det til henne?

''Hun og jeg har fortsatt et godt forhold. Hun har sagt at hun er glad for at jeg har vist henne denne tilliten (som hos deg har heller ikke jeg snakket med noen andre enn helsepersonell).''

Høres ut som du har en ekte venn! :o)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Bruker et "anonymt" nick i denne tråden, så jeg ikke skal avsløre meg selv.

Jeg forsto det, men hun kan lese om du redsel hvis hun er her akkurat nå. Det skal vel godt gjøres det da :-) Tror ikke du trenger å bekymre deg, men kanskje lurt å skifte nick innimellom.

Skrevet

Har du noen gang angret på at du var åpen om det til henne?

Skrevet

Hei,

Bare la dette fortsette å være ditt "fristed", om hun har interesse av å spore deg opp- drit i det.

Åpenhet er vel de fleste ganger positivt, du får se hvordan hun "responderer" på åpenheten din.

Kanskje hun også trenger et slikt "fristed" som dette?

''Bare la dette fortsette å være ditt "fristed", om hun har interesse av å spore deg opp- drit i det.

Kanskje hun også trenger et slikt "fristed" som dette?''

Alle trenger vi vel et "fristed" hvor vi kan være oss selv innimellom, jeg har i hvertfall vært glad for dette forumet flere ganger. Håper det vil vise seg at det ikke var galt av meg å være ærlig med en som står meg nær, er nok litt "paranoid" for at hun skal kunne finne meg her inne. Ønsker å ha kontroll på det jeg deler med andre i RL og redd for at om hun finner ut mitt nick, så finner hun alt jeg har skrevet her inne...

Skrevet

Jeg forsto det, men hun kan lese om du redsel hvis hun er her akkurat nå. Det skal vel godt gjøres det da :-) Tror ikke du trenger å bekymre deg, men kanskje lurt å skifte nick innimellom.

Skal skifte nick. Vet at hun kan lese dette om hun er her, det får bare være. Følte jeg trengte litt råd nå, redd jeg har "rotet det til" for meg selv...

Gjest germimate
Skrevet

Har du noen gang angret på at du var åpen om det til henne?

Det var en periode jeg hørte lite fra henne og jeg var den som tok initiativ til kontakt. Da var jeg usikker og angret litt. Men hun er en meget aktiv dame innenfor sport (inkl hennes barn) så hun har vært mye opptatt pga dette i tillegg til kjæreste og full jobb :)

Jeg er like åpen her inne som jeg ville vært om ingen visste hvem jeg var.

Hva bekymrer deg mest? Tror du at dere kan snakke litt om denne usikkerheten din?

Skrevet

Det var en periode jeg hørte lite fra henne og jeg var den som tok initiativ til kontakt. Da var jeg usikker og angret litt. Men hun er en meget aktiv dame innenfor sport (inkl hennes barn) så hun har vært mye opptatt pga dette i tillegg til kjæreste og full jobb :)

Jeg er like åpen her inne som jeg ville vært om ingen visste hvem jeg var.

Hva bekymrer deg mest? Tror du at dere kan snakke litt om denne usikkerheten din?

''Det var en periode jeg hørte lite fra henne og jeg var den som tok initiativ til kontakt. Da var jeg usikker og angret litt.''

Den usikkerheten du snakker om her kan jeg kjenne meg igjen i, tror det kan ha sammenheng med et litt dårlig selvbilde for min del; hvordan kan noen like meg og ønske å være min venn?

''Jeg er like åpen her inne som jeg ville vært om ingen visste hvem jeg var.''

Så bra ;o)

''Hva bekymrer deg mest? Tror du at dere kan snakke litt om denne usikkerheten din?''

Vet ikke helt hva jeg er så redd for, ikke vant til å være åpen om meg selv til noen, er en relativt privat person. Vet ikke om jeg klarer å snakke med henne om dette, men kan hende det hadde gjort meg mindre bekymret...

Gjest germimate
Skrevet

''Det var en periode jeg hørte lite fra henne og jeg var den som tok initiativ til kontakt. Da var jeg usikker og angret litt.''

Den usikkerheten du snakker om her kan jeg kjenne meg igjen i, tror det kan ha sammenheng med et litt dårlig selvbilde for min del; hvordan kan noen like meg og ønske å være min venn?

''Jeg er like åpen her inne som jeg ville vært om ingen visste hvem jeg var.''

Så bra ;o)

''Hva bekymrer deg mest? Tror du at dere kan snakke litt om denne usikkerheten din?''

Vet ikke helt hva jeg er så redd for, ikke vant til å være åpen om meg selv til noen, er en relativt privat person. Vet ikke om jeg klarer å snakke med henne om dette, men kan hende det hadde gjort meg mindre bekymret...

Kjenner meg igjen i alt du skriver her...

Du kan kanskje prøve deg frem litt sånn forsiktig med henne (vedr din usikkerhet eller paranoia som du sier)?

:)

Skrevet

Folk flest vil deg faktisk godt og bryr seg :-) Jeg sto faktisk fram i avisen en gang. Skummelt, men jeg tenkte at de som var opptatt av å murmle opp rykter og slarve, får bare gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...