Gå til innhold

En sånn dag...

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron
Skrevet

I dag er rett og slett "en sånn dag". Har mye pensum jeg må gjennom, har egentlig ikke tid til å pause hvis jeg skal komme i mål til eksamen, bare er så sliten og lei av å lese...

Føler jeg går på akkord med meg selv pga. jeg blir i et forhold som jeg ikke klarer å se noen framtid i (men klarer ikke å gå fra han heller).

Skal på kurs i dag (fritidsinteresse), men føler mye indre motstand.

Har mest lyst til å drikke meg full og glemme alt, men da blir det vel bråk. Utvikler meg heller ikke hvis jeg drikker dette bort. Blir vel bare møtt av det samme i morgen.

Usikker på hvordan denne dagen skal få utvikle seg videre.

Tips? Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på kurset og se hvordan det går?

Du kan jo gå hjem igjen, hvis du merker at formen ikke holder.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilken fritidsinteresse du har, og hvor viktig dette kurset er, men det viktigste er vel uansett å lese til eksamen? Dersom kurset kan gi deg et avbrekk og energi ville jeg gått, om ikke ville jeg droppet denne interessen til etter jul. Drikke seg full som flukt er skjelden et sjakktrekk. Problemene og den gufne følelsen av å ligge bakpå får bare en skikkelig vitamininnsprøyting av det.

Hva med å sette opp en oversikt over hva du hhv MÅ vs BØR igjennom før eksamen, og fordel dette på antall dager du har før eksamen. Dropp dager du vet du ikke kommmer til å jobbe i denne oversikten, dvs vær realistisk, dvs VET du at du kan jobbe godt i fire dager for så å trenge et avbrekk så setter du kun opp fire dager. Derretter haker du av etterhvert som du når dine delmål - ah det gir mestringsfølelse det! :)

Fikk selv rådet av min veileder engang i tiden, som la til at dette ikke var noe hokus pokus, fordi "om jeg ber deg gå til Oslo virker det uoverkommelig, men ber jeg deg gå til Heimdal den første dagen, til Orkanger den neste etc vil du være i Oslo til jul". Good point, og jeg referer ofte til dette til mine studenter i dag :)

Skrevet

Bestem deg for å gjøre noe! Enten gå på kurset eller jobb med pensum i 2 timer og deretter gjør noe helt annet.

Gjest hilsen meg c
Skrevet

Mitt beste tips er å gå seg en kjapp tur for å klarne hodet. Sett deg så ned med pensum. Går det greit leser du, er du for sliten/lei bestemmer du deg for å ta fri resten av dagen. Men bestem deg for et tidspunkt du skal lese neste dag. Det er viktig å nyte denne frikvelden uten dårlig samvittighet sånn at du opparbeider deg overskudd. Du har rett og slett fri.

Gjest Ladytron
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilken fritidsinteresse du har, og hvor viktig dette kurset er, men det viktigste er vel uansett å lese til eksamen? Dersom kurset kan gi deg et avbrekk og energi ville jeg gått, om ikke ville jeg droppet denne interessen til etter jul. Drikke seg full som flukt er skjelden et sjakktrekk. Problemene og den gufne følelsen av å ligge bakpå får bare en skikkelig vitamininnsprøyting av det.

Hva med å sette opp en oversikt over hva du hhv MÅ vs BØR igjennom før eksamen, og fordel dette på antall dager du har før eksamen. Dropp dager du vet du ikke kommmer til å jobbe i denne oversikten, dvs vær realistisk, dvs VET du at du kan jobbe godt i fire dager for så å trenge et avbrekk så setter du kun opp fire dager. Derretter haker du av etterhvert som du når dine delmål - ah det gir mestringsfølelse det! :)

Fikk selv rådet av min veileder engang i tiden, som la til at dette ikke var noe hokus pokus, fordi "om jeg ber deg gå til Oslo virker det uoverkommelig, men ber jeg deg gå til Heimdal den første dagen, til Orkanger den neste etc vil du være i Oslo til jul". Good point, og jeg referer ofte til dette til mine studenter i dag :)

Takk for rådet. Skal prøve å sitte meg ned i morgen for å lage plan over hva som gjenstår og hvordan det kan fordeles på en fornuftig måte... Trenger litt følelse av måloppnåelse ja. Har ganske mye å gjøre, men kan ta tidlig juleferie i år, så da får jeg bare stå på fram til desember.

Gjest Ladytron
Skrevet

Bestem deg for å gjøre noe! Enten gå på kurset eller jobb med pensum i 2 timer og deretter gjør noe helt annet.

Takk :) Det ble til at jeg gjorde det slik som du skrev. Var rett og slett litt for sliten til å gå på kurset i dag, så ble til at jeg sov litt etter at jeg hadde fått lest en del pensum. Føles bedre nå, litt mer tiltak og energi igjen :)

Har en tendens til å bli passiv når jeg er stresset eller sliten, er nok viktig å ikke gå i den fellen, må fortsette å handle. Får heller satse på å gå på kurs igjen neste tirsdag.

Gjest Ladytron
Skrevet

Mitt beste tips er å gå seg en kjapp tur for å klarne hodet. Sett deg så ned med pensum. Går det greit leser du, er du for sliten/lei bestemmer du deg for å ta fri resten av dagen. Men bestem deg for et tidspunkt du skal lese neste dag. Det er viktig å nyte denne frikvelden uten dårlig samvittighet sånn at du opparbeider deg overskudd. Du har rett og slett fri.

Takk for svar. Trengte rett og slett å slappe av litt, fikk ikke gjort så mye studierelatert, men litt ihvertfall. Føler meg bedre nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...