Gå til innhold

Vanlig med ekstrem utmattelse v PTSD/dissosiasjo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uvanlig eller vanlig at man kan få en ekstrem utmattelsesfølelse av PTSD / dissosiasjon?

Jeg føler at jeg går i bakken hvert øyeblikk:( Hva kan gjøres med dette i tilfelle?

Varsom hilsen

Skrevet

Du bruker sikkert masse energi på dette, så det er jo ikke rart om du blir utmattet. Det er vel heller normalt i din situasjon.

Skrevet

Du bruker sikkert masse energi på dette, så det er jo ikke rart om du blir utmattet. Det er vel heller normalt i din situasjon.

Tusen takk for svar.

Det er kanskje ikke så rart nei... jeg håper bare at det snart kan gå over...

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det er kanskje ikke så rart nei... jeg håper bare at det snart kan gå over...

Det tok sikkert ei stund å bli så syk som du er nå også? Da må du sikkert regne med at det kan ta ei stund før du blir bedre/friskere. Regn også med at det vil gå litt opp og ned ei stund framover. Kanskje er det bedre å godta at ting er sånn nå og ikke kjempe imot? Godta at tankene og følelsene er sånn og at de ikke er farlige.

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det uvanlig eller vanlig at man kan få en ekstrem utmattelsesfølelse av PTSD / dissosiasjon?

Jeg føler at jeg går i bakken hvert øyeblikk:( Hva kan gjøres med dette i tilfelle?

Varsom hilsen

Jeg leste om reaksjoner på traumatiske hendelser på Kriser.no

Nedsatt energi, tretthet og utmattelse som ikke går over med hvile, er en av reaksjonene som en kan få etter den akutte fasen. Jeg har dette også.

http://www.kriser.no/reaksjoner/

I dag leste jeg om noen som har opplevd å bli bedre etter å ha begynt med LDN

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392654-nhd-lavdose-naltrekson-og-psyken/#entry3483055

Anonymous poster hash: bdd55...1a9

AnonymBruker
Skrevet

Varsom hilsen

Det er veldig, veldig vanlig. Det fikk i allefall jeg som svar da jeg spurte psykologen min omtrent et indentisk formulert spørsmål. Det er vanlig, men ufarlig. Men skjønner og vet at det er upraktisk og slitsomt når det står på. 

Hva du skal gjøre? Hvil deg. Husk å puste. Vift litt med fingre og tær, kjenn hvor armene og bena er. Du kommer til å komme til deg selv igjen. Du kommer til å komme til hektene. Og så må du huske å ta vare på deg selv. Spis nok, og spis helst også sunt. Gå en tur om du orker. Gjør noe som gjør deg glad og som føles godt. Det trenger ikke å være noe stort. Men gjør _noe_.

Anonymous poster hash: 4cf5d...bf8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...