Gå til innhold

Det bipolare sinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan man ikke forandre det bipolare tankesettet og følelsesmessige tilstander alene? Jeg vet at det er biokjemisk, men allikevel. Det må da finnes noen som har klart det! Noen har blitt helbredet fra shizofreni, så hvorfor ikke fra bipolar lidelse? Min bipolare lidelse har blitt min identitet. Jeg ER bipolar. Jeg er blitt uhyggelig avhengig av medisiner og tilsvarende sårbar for nedturer, angst og tankekjør. Jeg har ikke ork til å takle det.

Men er det ikke en del av meg som ikke er identifisert med meg, som kun observerer det? Blir dette ødelagt av medisiner også? Eller blir sjelen ødelagt av medisiner?

Jeg føler nå at jeg nesten har medisinert bort alle plager. Nå er jeg bare deppa, nervøs har angst osv som jeg innbiller meg at vanlige mennesker opplever også.

Hvem er jeg nå? Med det mener jeg den medisinerte meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir forandret når man har medisiner i kroppen. Spørsmålet er vel, er det bedre med eller uten. Folk flest har vel et ønske om å klare seg uten medisiner, men det er ikke alltid så lurt. Er du bedre med eller uten?

Skrevet

Man blir forandret når man har medisiner i kroppen. Spørsmålet er vel, er det bedre med eller uten. Folk flest har vel et ønske om å klare seg uten medisiner, men det er ikke alltid så lurt. Er du bedre med eller uten?

Jeg er bedre med. Hva med deg?

Skrevet

Jeg er bedre med. Hva med deg?

Er bedre med, men har lyst å slutte. Kanskje alle egentlig har lyst å slutte?

Skrevet

Er bedre med, men har lyst å slutte. Kanskje alle egentlig har lyst å slutte?

Ja, lurer på om det ikke er sånn. Jeg skulle i hvert fall ønske jeg kunne klare meg uten.

Skrevet

Ja, lurer på om det ikke er sånn. Jeg skulle i hvert fall ønske jeg kunne klare meg uten.

En ting jeg ikke forstår er når folk tar medisin men likevel er dårlig, hva er vitsen da?

Skrevet

En ting jeg ikke forstår er når folk tar medisin men likevel er dårlig, hva er vitsen da?

Da er det vel ingen vits. Var forresten hos psykologen min i dag og snakket om medisinering. Han minner meg på at jeg har en psykisk lidelse som nok må medisineres resten av livet. Uff, at man ikke kan klare seg uten! Men på den annen side burde man kanskje være takknemlig for at det finnes medisiner.

Skrevet

Da er det vel ingen vits. Var forresten hos psykologen min i dag og snakket om medisinering. Han minner meg på at jeg har en psykisk lidelse som nok må medisineres resten av livet. Uff, at man ikke kan klare seg uten! Men på den annen side burde man kanskje være takknemlig for at det finnes medisiner.

Ja er jo bra det finnes, så har vi et valg :-)

Jeg var hos min behandler og i dag, hun forstod godt at jeg trappet opp og ned og ville styre dette selv. Har jo god innsikt.

Skrevet

Ja er jo bra det finnes, så har vi et valg :-)

Jeg var hos min behandler og i dag, hun forstod godt at jeg trappet opp og ned og ville styre dette selv. Har jo god innsikt.

Jeg tør ikke eksperimentere. Det eneste jeg har foreslått selv var å øke fluanxol fra 4 til 6 mg pga stemmer i hodet. I forbindelse med et kurs måtte jeg snakke med en annen psykiater og hun mente at jeg burde øke til 8 eller 10 mg for å få stemmene ordentlig bort. Hun overkjørte altså min egen psykiater. Men jeg har økt til 8 mg og stemmene er borte. Lurer på hvordan min egen psykiater vil reagere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...