Gå til innhold

Forstoppelsesplager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe som forårsaker at jeg får forstoppelsesplager,mye gass i magen..Fikk et akutt forstoppelsesanfall ifjor,på en lørdag..Slet en stund med det..,men ble bedre etter hvert.. Nå har det kommet igjen,fikk det på lørdag igjen,etter frokost,som ifjor..Tror det har med kaffedrikking i sammens med noe annet som forårsker dette..Har vært mye plaget med forstoppelsestendenser det siste året..Så nå har jeg tenkt å kutte ut kaffe,etter mat,eller til mat en stund,for å se om det er noe der...I og med at dette skjer stort sett på helgene,så lurer jeg på om det kan være at jeg ikke kan spise f.eks ris til middag,og innta kaffe etterpå,eller pasta,og så kaffe etterpå..,at det evnt skjer en reaksjon når disse matvarene kombineres...Spiser også råkost,før middag,er det en medvirkende årsak til mageproblemer?Kanskje jeg må kutte ut råkost? Har dere noe "tips",råd,etc..,om dette? Og så lurer jeg på om når slikt skjer:hva er det beste medisin for å få magen i balanse igjen...Jeg bruker litt kulltabletter,og noe tabletter mot magebesvær,som luft i magen,forstoppelse..,kjøpt på apoteket.. Jeg har med hell forbedret situasjonen selv med å spise svisker(etter råd på nett),det har faktisk hjulpet..Biola,linfrø også har jeg inntatt.. Er det kaffe jeg evnt ikke tåler lenger?Skal kutte ut det nå,og holde meg til diverse tesorter istedet...Jeg har drukket MYE kaffe de siste årene,tror det er hovedårsaken til disse plagene..Har forøvrig alltid hatt en tendens til hard mage de 54 årene jeg har levd..,ser ut som det er medfødt.. Kan også i perioder gå på do 5 ganger daglig,ser ut som om fordøyelsen er ute av balanse....ofte..Har jeg kanskje en lidelse(kolikk feks?)..Tok avføringsprøve for et par år siden,og den var bra,ifølge fastlegen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta dulcolax, det må jeg ta hver lørdag og søndag er min do dag. Er totalt forstoppet, og jeg tror det er pga medisiner. Var plaget før og, men etter medisinene stoppet det fullstendig opp. Det er veldig dumt! Tror ikke det er normalt å gå på to kun en gang i uka...og hele dagen utover.

Skrevet

Mange mager er blitt godt hjulpet av regelmessig inntak av "frukt og fiber", tyggetbl man får på helsekost. 100% naturlige ingredienser og de virker. Ta 2 stk hver 4-5 dag og prøv deg frem. Husk for all del å drikke rikelige mengder vann når du tar disse. Legg også inn mer fiberrik kost, grovt brød og knekkebrød, mer grønnsaker, bær, -og mindre raske karbohydrater.

Skrevet

Mange mager er blitt godt hjulpet av regelmessig inntak av "frukt og fiber", tyggetbl man får på helsekost. 100% naturlige ingredienser og de virker. Ta 2 stk hver 4-5 dag og prøv deg frem. Husk for all del å drikke rikelige mengder vann når du tar disse. Legg også inn mer fiberrik kost, grovt brød og knekkebrød, mer grønnsaker, bær, -og mindre raske karbohydrater.

Frukt og fiber fungerer ikke for meg :(

Skrevet

Frukt og fiber fungerer ikke for meg :(

Og du spiser mye grovbakst, har rikelig med grønnsaker til måltidene, bruker godt med bær og frukt, får i deg 1 -1,5L vann per dag, trener regelmessig?

Jeg er klar over at noen mager er tregere enn andre, endel medisiner gjør også sitt til at alt stopper opp men hva har du forsøkt selv?

Skrevet

Og du spiser mye grovbakst, har rikelig med grønnsaker til måltidene, bruker godt med bær og frukt, får i deg 1 -1,5L vann per dag, trener regelmessig?

Jeg er klar over at noen mager er tregere enn andre, endel medisiner gjør også sitt til at alt stopper opp men hva har du forsøkt selv?

Har iallefall prøvd frukt og fiber, og legger linfrø i vann om kvelden, det blir et halvt glass jeg svelger med det hver morning. Men det hjelper heller ikke. Er nok ikke så aktiv, men det skal jo ikke stoppe helt opp fordet. Er medisinen, det vet jeg for før gikk jeg iallefall på do litt av meg selv. Nå er det bom stopp.

Skrevet

Har iallefall prøvd frukt og fiber, og legger linfrø i vann om kvelden, det blir et halvt glass jeg svelger med det hver morning. Men det hjelper heller ikke. Er nok ikke så aktiv, men det skal jo ikke stoppe helt opp fordet. Er medisinen, det vet jeg for før gikk jeg iallefall på do litt av meg selv. Nå er det bom stopp.

Helt sikkert medisiner som gjør at alt har korket seg for deg. Linfrø i vann er en god kur. Jeg vet ikke om du liker svisker men også disse kan legges i vann eller evt kokes opp og drikkes. Du bør også se på fiberhusk/psylliumfrø, kjøpes på helsekost. Jeg bruker det mye i brød/knekkebrød. Det er et pulver du kan løse opp i vann og drikke.

Skrevet

Helt sikkert medisiner som gjør at alt har korket seg for deg. Linfrø i vann er en god kur. Jeg vet ikke om du liker svisker men også disse kan legges i vann eller evt kokes opp og drikkes. Du bør også se på fiberhusk/psylliumfrø, kjøpes på helsekost. Jeg bruker det mye i brød/knekkebrød. Det er et pulver du kan løse opp i vann og drikke.

Har ikke helsekost her, men svisker skal jeg få tak i :-)

Skrevet

Har ikke helsekost her, men svisker skal jeg få tak i :-)

Du får det på nett også. Jeg aner ikke om det kan hjelpe deg men jeg tenker at når man er kommet dit at man må bruke dulco. hver uke så er alt verdt et forsøk.

https://www.allergimat.no/butikk/s/products/view.html?p=1509213&ref=search

http://sunkost.no/produkter/mat-og-drikke-lavkarbo/fiberhusk-stor/

Ser de har kapsler også men disse kjenner jeg ikke til så jeg våger ikke gå god for dem, jeg bruker pulveret i alt av bakevarer selv.

http://www.altikost.no/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=195

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...