Gjest Peter Jacobsen Skrevet 17. oktober 2012 Skrevet 17. oktober 2012 Det er noe som forårsaker at jeg får forstoppelsesplager,mye gass i magen..Fikk et akutt forstoppelsesanfall ifjor,på en lørdag..Slet en stund med det..,men ble bedre etter hvert.. Nå har det kommet igjen,fikk det på lørdag igjen,etter frokost,som ifjor..Tror det har med kaffedrikking i sammens med noe annet som forårsker dette..Har vært mye plaget med forstoppelsestendenser det siste året..Så nå har jeg tenkt å kutte ut kaffe,etter mat,eller til mat en stund,for å se om det er noe der...I og med at dette skjer stort sett på helgene,så lurer jeg på om det kan være at jeg ikke kan spise f.eks ris til middag,og innta kaffe etterpå,eller pasta,og så kaffe etterpå..,at det evnt skjer en reaksjon når disse matvarene kombineres...Spiser også råkost,før middag,er det en medvirkende årsak til mageproblemer?Kanskje jeg må kutte ut råkost? Har dere noe "tips",råd,etc..,om dette? Og så lurer jeg på om når slikt skjer:hva er det beste medisin for å få magen i balanse igjen...Jeg bruker litt kulltabletter,og noe tabletter mot magebesvær,som luft i magen,forstoppelse..,kjøpt på apoteket.. Jeg har med hell forbedret situasjonen selv med å spise svisker(etter råd på nett),det har faktisk hjulpet..Biola,linfrø også har jeg inntatt.. Er det kaffe jeg evnt ikke tåler lenger?Skal kutte ut det nå,og holde meg til diverse tesorter istedet...Jeg har drukket MYE kaffe de siste årene,tror det er hovedårsaken til disse plagene..Har forøvrig alltid hatt en tendens til hard mage de 54 årene jeg har levd..,ser ut som det er medfødt.. Kan også i perioder gå på do 5 ganger daglig,ser ut som om fordøyelsen er ute av balanse....ofte..Har jeg kanskje en lidelse(kolikk feks?)..Tok avføringsprøve for et par år siden,og den var bra,ifølge fastlegen.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.