Gjest mamma til jente med adhd Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 http://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/2012/10/18/kreative-mennesker-er-oftere-psykisk-syke Mennesker i kreative yrker er mest psykisk syke står det. Jeg som har ei datter med en adhd diagnose tenker omvendt. At de som har talenter innen kreative områder også lettere er de som får en psykisk diagnose? Datteren min er veldig kreativ, har usedvanlige evner innen dans, skuespill, sang, teater etc. Sterk vilje og et veldig temperament. Hun er også veldig følsom. Er som sagt før usikker på diagnosen da jeg er i tvil om det bare er personligheten - hun har ikke konsentrasjonsproblemer osv. Synspunkter? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 Hei! Hvordan kan hun ha ADHD hvis hun ikke har konsentrasjonsvansker? Kanskje hun heller har asperger syndrom? Jeg tror det med kreativitet henger sammen med økt forekomst psykiske lidelser, ja for det har jo Karolinska instituttet bekreftet Det jeg hadde tenkt mindre på er at forekomsten også øker blant forskere av naturvitenskapelige fag? Selv om noen tror at vi med autisme ikke har fantasi og er kreative så er ikke jeg enig i det, jeg og mine barn er feks veldig flinke på å tegne/male og vi skriver annerledes historier/dikt. Bildene mine er malt ut i fra slik jeg ser verden, verden er farger og streker og linjer og vinkler, i midten er det ofte ingenting. Jeg har lurt på om jeg skal gi min psykiater et bilde, men da ville hun vel begynne å lure. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.