Gå til innhold

Har du noe skikkelig kritisk å komme med?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mot Regjeringen, Helsevesenet, Politiet. NAV, Psykiatrien, samfunnet generelt?

Eller noe annet skikkelig kritisk?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

3

• Dorthe

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• Madelenemie

1

Gjest Høstløvet
Skrevet

Nei, egentlig ikke, jeg synes at vi har det veldig fint her i Norge i forhold til hvordan mange i andre land har det.

Vi lever i et velfungerende samfunn, vi lever i et økonomisk trygt land, vi har gode sosiale velferdsordninger og et godt utbygd helsevesen.

Vil en være kritisk kan en finne et utall av enkeltstående tilfeller hvor dette ikke har fungert i praksis men stort sett fungerer dette greit.

Skrevet

Ja, jeg er skikkelig kritisk til alle late og bortskjemte nordmenn. Nå traff du meg dessverre på en litt vel bra dag. Hadde du spurt i går hadde jeg vært uendelig mye mer kritisk.

Skrevet

Hei!

Ja at alle de du beskriver unntatt psykiatrien står på de voksnes side i overgrepssaker mot barn.

Det er alltid den voksne eller den med posisjon eller makt som blir hørt og trodd i overgrepssaker omsorgssvikt-saker, barn har enda et dårlig rettsvern, jeg vet ingen andre enn psykiatrien som er der for dem.

Til og med på sykehusene sviktes barna, når de kommer inn med skade som følge av vold, det er for mange og for mye som beskytter voksnes rett.

Den verste uretten mot barna skjer likevel i samfunnet, der vi voksne svikter dem ved å ikke tro på dem eller høre på dem når de roper om hjelp.

Skrevet

Inntil for to år siden hadde jeg ikke det.

Nå har jeg oppdaget en verden som var totalt ukjent for meg og som jeg fremdeles får hakeslepp av. Jeg har alltid trodd at alt kom til å ordne seg hvis man fikk bruk for hjelp her i vårt samfunn - men det gjør det visst ikke allikevel.

-så, ja, jeg har et par kritiske ting jeg kunne tenkt meg å gå videre med innen NAV og helsesystemet.

Skrevet

Jeg synes det er altfor lange ventelister på sykehusene og til spesialister for folk som er alvorlig syke. 10 år for å komme til en nevrourolog synes jeg er altfor lenge. Vanligvis er det ventelister på mellom 1-2 år til vanlige spesialister og så lenge skulle ingen vente i vårt rike land.

Dessuten synes jeg at når man er innlagt på sykehus eller sykehjem at folk skal få nok mat. 1 skive tre ganger om dagen + en potet og en kjøttkake er for lite for de aller fleste.

Skrevet

Er kritisk til at unge folk med rusproblemer, som er til fare for seg selv ikke får hjelp, de går bare til grunne for ingen kan/vil gjøre noe. Da mener jeg når personen selv ikke har krefter eller vilje, noen burde gjøre noe for dem.

Skrevet

Oooooo Helsevesenet. Kunne skrevet bok. Men anser det som bortkastet tid. Så livet får gå videre med et bredt smil i trynet :)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, egentlig ikke, jeg synes at vi har det veldig fint her i Norge i forhold til hvordan mange i andre land har det.

Vi lever i et velfungerende samfunn, vi lever i et økonomisk trygt land, vi har gode sosiale velferdsordninger og et godt utbygd helsevesen.

Vil en være kritisk kan en finne et utall av enkeltstående tilfeller hvor dette ikke har fungert i praksis men stort sett fungerer dette greit.

''jeg synes at vi har det veldig fint her i Norge i forhold til hvordan mange i andre land har det.''

Det er vel mer enn bare et synspunkt :-)

Skrevet

''Eller noe annet skikkelig kritisk?''

Disse ukene er jeg meget kritisk til Rune Øygard. Jeg er generelt kritisk når jeg leser media, kritisk til kilder, vinkling og fremstilling. Jeg er også kritisk til at mange folk er så kritiske til kongehuset vårt! Det blir jo galt uansett hva de foretar seg.

Jeg er så heldig at jeg ikke har hatt noe med hverken NAV eller helsevesenet å gjøre på maaange år.

Skrevet

Ja, jeg er skikkelig kritisk til meg selv i mitt forhold til ex mannen min.

Skrevet

Tatt i betraktning, det kunne vært verre. Og etterpå er man død. :0)

Skrevet

Nei, ingenting her jeg kan kalle skikkelig kritisk. Er stort sett fornøyd med alle instanser jeg har vært borte i.

Barna mine har fått to skikkelig alvorlige diagnoser ved et par anledninger (CP og kreft), noe som viste seg å ikke stemme i det hele tatt. Det var jo krise den gangen dette oppsto, men nå nyter jeg å ha friske barn. Bærer heller ikke nag til noen pga disse feildiagnosene. Regner med at alle kan gjøre feil.

Skrevet

Jeg synes det er altfor lange ventelister på sykehusene og til spesialister for folk som er alvorlig syke. 10 år for å komme til en nevrourolog synes jeg er altfor lenge. Vanligvis er det ventelister på mellom 1-2 år til vanlige spesialister og så lenge skulle ingen vente i vårt rike land.

Dessuten synes jeg at når man er innlagt på sykehus eller sykehjem at folk skal få nok mat. 1 skive tre ganger om dagen + en potet og en kjøttkake er for lite for de aller fleste.

Enig med deg, Dorthe når det gjelder ventelister....

Nettopp hatt en opplevelse selv.

Ble sendt til CT tykktarm. Orket ikke vente i mange uker så tok det privat på et sted som både tar privat og kommunalt. Jeg var tidlig ute og ble ropt inn 20 min. før tida. Jeg sa: Det er jammen sjeldent å komme inn før tida på slike steder. Svaret var : Vi sitter jo bare her.... Og "derute" sitter det mange urolige pasienter som venter og venter. Ikke alle har anledning til å betale det selv.

Skrevet

Jeg Har Alltid Rom For Å Være Kritisk Mot Deg, nhd.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Dessuten synes jeg at når man er innlagt på sykehus eller sykehjem at folk skal få nok mat.''

På endel sykehus er det nå laget buffet, da får en rikelig med mat, så mye du vil ha. Det er en bedring, håper det brer rundt seg.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er alltids noe å kritisere, men når jeg ser litt stort på det, så har jeg ikke det.

Derfor kommer jeg til å fortsette å stemme Arbeiderpartiet. Selv om jeg ikke er enig i alt, så er jeg enig i de store linjene. Det aller viktigste for at flest mulig skal ha det godt, er at flest mulig har en jobb blandt annet.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Har du noe skikkelig kritisk å komme med da?

Skrevet

Jeg er frustrert over kvotesystemet ved grå-stær-operasjoner.

Trist at eldre ærverdige mennesker skal gå rundt med redusert syn fordi de privatpraktiserende øyelegene har brukt opp kvoten på operasjoner refundert av NAV. De som kan betale, slipper å vente.

Finnes det operasjonskapasitet burde folk få et så kost-nytte-øffektivt inngrep uten å måtte vente unødig.

For øvrig er jeg sjeleglad for at det meste av medisinsk behandling er offentlig finansiert så vi slipper forsikringssystemet de har i f.eks. USA.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...