Gå til innhold

Hjelp, virkelig angående panikkangst

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger ekspertråd
Skrevet

Følgende har skjedd. Jeg 39 år har hatt angst opp gjennom, men jeg har hatt veldig god effekt av Seroxat, så Cipramil, så Cipralex. Jeg har stått på disse medisinene i ca 12 år til sammen. De siste to årene har jeg trappet ned Cipralex, det siste året har jeg kun tatt 5 mg. I sommer kuttet jeg alt. Jeg har de siste årene vært plaget med oppvåkninger på natten med høy puls og ubehag. Nå har jeg blitt svært stresset. Og kjenner meg veldig urolig og uvel, kvalm og oppgiret. Jeg har nattlige anfall der jeg plutselig våkner og hjertet raser av gårde og jeg har vondt i brystet. Like etter begynner beina å riste noe veldig. Det hele varer ca 10 minutter før det roer seg. Jeg ble innlagt på sykehus, og fikk i natt et skikkelig anfall der også. Legen sa at telemetrien viste at jeg hadde fire anfall i løpet av natten der pulsen var opp i 130-140. De varte i 10 minutter. De utreder nå for rytmeforstyrrelse. Pulsen var rask, men jevn hele tiden. Jeg forsøker å overbevise meg selv om at det kan være panikkangst, men de på sykehuset sier det ikke er vanlig å få på natten. Det skjer når jeg har lagt meg, og kanskje har sovet i en time. Da våkner jeg og hjertet går altså opp i puls på over 130. Har du noen erfaring med dette? Hva skal jeg gjøre? Nå går jeg med 24 timers apparat på meg slik at de kan diagnostisere bedre. Men kan det ikke være angst som gjør det? Jeg er jo relativt stresset for tiden. Må bruke Vival for å ro meg ned. Har du noen råd NHD?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. La dem gjøre en skikkelig utredning.

2. Nattlige anfall ved panikklidelse er ikke så uvanlige som de tydeligvis tror.

Gjest Trenger ekspertråd
Skrevet

1. La dem gjøre en skikkelig utredning.

2. Nattlige anfall ved panikklidelse er ikke så uvanlige som de tydeligvis tror.

Men er det vanlig å få så høy puls ved panikkangst?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men er det vanlig å få så høy puls ved panikkangst?

Det er nesten obligatorisk.

Gjest Trenger ekspertråd
Skrevet

Det er nesten obligatorisk.

Har du oversikt over langtidsvirkningene av ssri? Jeg synes jeg har stått på dem så lenge og lurer derfor. Er det noe forskning som viser langtidsvirkningene av cipralex? Må vurdere om jeg må begynne igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...