Gjest poncho Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 http://www.varden.no/meninger/p%C3%A5-dagsorden/jeg-er-sa-sliten-1.7586288 0 Siter
EnolaGay Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 Helt klart. Men å si nei takk er også å å stå utenfor gruppen. Og det er det verste av alt i den grad at man lager regler for å hindre noen å være utenfor. For eksempel på barneskoler. Å si nei til jaget (pengene) er å stille seg på utsiden, og også måtte se på at ens barn blir stående på utsiden. Jeg kjenner ikke mange som har rygg til å bære sånt. Og de få jeg vet om som lever "utenfor" i sin egen takt, de bor på meget øde steder og driver økologisk landbruk, eller andre idealistiske foretak. Det er faren ved at alle skal være "like". For sannheten er at alle fortsatt vil være som de på "toppen". Og så er jaget i gang. Å kjenne sine grenser er kanskje også å kjenne sin plass? Men slikt skal man ikke snakke om i en verden der det første man hører er at man kan bli hva man vil. :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.