lamkarls Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Hei, jeg er en godt trent 26 år gammel mann, driver aktivt med paddling, klatring, mountainbiking, og løping. Har startet med styrketrening men har et lite problem. Det virker ikke som om hjertet klarer å øke fart eller styrke under styrketrening. Jeg synker i blodtrykk, blir kvalm, blek svimmel og synkoperer hvis jeg ikke kommer meg kjapt i horisontal stilling. pulsen er ca 90-110 bløte pulsslag. Hvorfor klarer ikke hjertet å kompensere som normalt, dette skjer stort sett ved trening av under ekstremiteter, og ikke hver gang, dette er pussig, kan du gi noen hint? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 lamkaris. Så vidt jeg forstår deg er du generelt sunn og frisk men tåler styrketrening som f. eks. knebøy med vekter relativt dårlig. Likevel er dette noe eiendommelig, jeg synes du skal la legen sjekke deg med blodtrykk og en blodprøve med måling av jernlagre og hgb.(dvs."blodprosent"). Noen veltrente på din alder kan nok ha lavt blodtrykk som i gitte situasjoner kan gi svimmelhet, blekhet osv.. Men sjekk det. Men husk at før styrketrening er det viktig med skikkelig oppvarming for å forberede kroppen på videre belastninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.