Gå til innhold

NHD: kunne dette vært et opplegg hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD:

Hva tenker du om et slikt opplegg som dette med tanke på hvordan jeg har det nå / har hatt det?

Diagnoser: KPTSD og Uspesifisert dissosiativ lidelse.

Nå er det beintøft. Jeg er nettopp begynt hos ny psykolog men tankene mine er fryktelig vonde, jeg faller mye ut og gjør dumme ting som jeg føler at jeg ikke har helt kontroll på.

Ble utskrevet fra DPS for snart to uker siden etter eget ønske. Men ser at dette ikke går særlig bra.

Kunne dette vært en løsning? Hadde dere gjort dette der du jobber?

Å bli innlagt på DPS døgnavdeling for en lengre periode. Kanskje 2-3 mnd. Jobbe intensivt med det vonde som jeg strever med, og samtidig har jeg mennesker rundt meg som kan dra meg tilbake til virkeligheten når jeg forsvinner, som kan hjelpe meg til å bli trygge på folk, hjelpe meg med å bli sosial, trene på å stole på folk. Og også få god hjelp med maten som jeg merker at jeg er blitt dratt tilbake til anoreksiens tanker og følelser. Å ha et team rundt meg som kan samles av og til og snakkes om hvordan det går og hva som skal jobbes videre med.

Hva tenker du om et slikt opplegg? Har DPS så lange opphold? Kunne det vært lurt i mitt tilfelle?

Mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, vi gjør dette, og jeg tror det kan være klokt.

Skrevet

Ja, vi gjør dette, og jeg tror det kan være klokt.

Tusen takk for svar. Jeg skal tenke nøye på dette og se om jeg tar det opp med behandler.

Mvh

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg skal tenke nøye på dette og se om jeg tar det opp med behandler.

Mvh

Jeg ville dratt til Levanger. Det er fritt sykehusvalg, og jeg er skikkelig nysgjerrig på å se NHD i fri utfoldelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...